Bu çalışmanın amacı, ilkokul üçüncü sınıf düzeyinde beden eğitimi ve oyun temelli derslerin branş öğretmenleri tarafından uygulanmasının öğrencilerin psikomotor gelişimleri ve okula bağlılıkları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubu, deney grubunda 50 ve kontrol grubunda 50 olmak üzere toplam 100 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler, “Üçüncü Baskı Kaba Motor Gelişim Testi (TGMD-3)”, “Okula Bağlılık Ölçeği” ve araştırmacı tarafından geliştirilen “Demografik Bilgi Formu” ile toplanmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen 14 haftalık Fiziksel Etkinlik Kartları (FEK) programı deney grubundaki öğrencilere uygulanmıştır. Toplanan veriler, SPSS istatistik yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Normal dağılım gösteren veriler için tekrarlayan ölçümlerde iki yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Sonuçlar, deney grubundaki öğrencilerin orta test ve son testte, kontrol grubuna kıyasla lokomotor beceriler, nesne kontrolü ve kaba motor beceri ölçeği puanlarında anlamlı düzeyde daha yüksek skorlar aldıklarını göstermiştir. Eta kare etki büyüklüğü yüksek bulunmuştur. Ayrıca, öğrencilerin genel okula bağlılık puanları ile öğretmene ve arkadaşlara bağlılık alt boyutlarında da istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular, beden eğitimi ve oyun temelli derslerin branş öğretmenleri tarafından yürütülmesinin ve yapılandırılmış FEK programı ile desteklenmesinin, ilkokul öğrencilerinin hem psikomotor hem de duygusal gelişimlerine olumlu katkı sağladığını göstermektedir. Bu bağlamda, ilkokullarda beden eğitimi derslerinin öğrencilerin akademik ve gelişimsel süreçlerini daha etkili bir şekilde destekleyebilmesi için branş öğretmenleri tarafından planlanıp yürütülmesi önerilmektedir.
The aim of this study is to investigate the impact of implementing physical education and game-based lessons, delivered by specialist (branch) teachers in third-grade primary school classes, on students’ psychomotor development and school attachment. A quasi-experimental design was employed in the research. The study group consisted of a total of 100 students, with 50 students in the experimental group and 50 in the control group. Data were collected using the “Test of Gross Motor Development–Third Edition (TGMD-3),” the “School Attachment Scale,” and a “Demographic Information Form” developed by the researcher. A 14-week Physical Activity Card (PAC) program, also developed by the researcher, was implemented with the experimental group. The collected data were analyzed using the SPSS statistical software. For data that showed normal distribution, a two-way repeated measures ANOVA was conducted. The results revealed that students in the experimental group had significantly higher scores in locomotor, object control, and gross motor skills in both the mid-test and post-test compared to the control group. The effect size (eta squared) was found to be high. Moreover, a statistically significant difference was observed in students’ overall school attachment scores and in the sub-dimensions of attachment to teachers and peers. The findings suggest that delivering physical education and game lessons through specialist teachers, supported by a structured PAC program, positively influences both the psychomotor and emotional development of primary school students. In this context, it is recommended that physical education lessons in primary schools be planned and conducted by subject-specialist teachers to better support students’ academic and developmental outcomes.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physical Training and Sports, Physical Training and Sports Pedagogy, Movement Education in Sports Science |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 12, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | July 3, 2025 |
Acceptance Date | July 28, 2025 |
Published in Issue | Year 2025Volume: 6 Issue: 2 |
s