alınan bazı demografik değişkenlere göre karşılaştırmalar yapmaktır. Araştırmanın evrenini, 2024-2025 eğitim-öğretim yılında Yozgat Bozok Üniversitesi'nde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem, bu evrenden kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen 381 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ile "Fiziksel Aktivitelerden Keyif Alma Ölçeği" kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS 25.0 programı ile analiz edilmiştir. Analiz öncesinde verilerin normal dağılıma uygunluğu, çarpıklık ve basıklık değerleri ile değerlendirilmiştir. Değerlerin -1.513 ile 2.976 arasında olduğu görülmüş ve verilerin normal dağıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Veri analizinde; frekans ve yüzdelik dağılımlar, standart sapma, iki grup karşılaştırmalarında bağımsız örneklem t-testi Anlamlılık düzeyi p<.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda; öğrencilerin fiziksel aktivitelerden keyif alma düzeylerinin yüksek seviyede olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, cinsiyet değişkenine göre öğrencilerin fiziksel aktivitelerden aldıkları keyif düzeyleri arasında anlamlı farklar bulunmuştur (p<.05). Erkek öğrencilerin keyif düzeyleri, kadın öğrencilere göre daha yüksek çıkmıştır. Buna karşılık, yaş değişkenine göre öğrencilerin fiziksel aktivitelerden aldıkları keyif düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>.05). Bu bulgular doğrultusunda, üniversitelerde fiziksel aktivitelere katılımı artırmaya yönelik cinsiyet duyarlı politikalar ve programlar geliştirilmelidir. Ayrıca, öğrencilerin fiziksel aktivitelerden aldıkları keyfi artırmak amacıyla yaş gruplarına özel etkinlik ve motivasyon stratejilerinin planlanması da faydalı olabilir.
The aim of this study is to examine university students' levels of enjoyment derived from physical activities and to compare them based on certain demographic variables. The population of the research consists of students studying at Yozgat Bozok University during the 2024–2025 academic year. The sample includes 381 students selected from this population through the convenience sampling method. A personal information form and the “Physical Activity Enjoyment Scale” were used as data collection tools. The collected data were analyzed using SPSS 25.0 software. Before analysis, the normality of data distribution was assessed using skewness and kurtosis values. These values ranged between -1.513 and 2.976, indicating that the data were normally distributed. In the data analysis, frequency and percentage distributions, standard deviations, and independent samples t-tests were used for comparisons between two groups. The significance level was set at p<.05. As a result of the study, it was found that students' levels of enjoyment from physical activities were high. Additionally, a significant difference was identified in students’ enjoyment levels based on gender (p<.05), with male students reporting higher enjoyment levels compared to female students. On the other hand, no significant difference was found in students' enjoyment levels based on age (p>.05). Based on these findings, it is recommended that gender-sensitive policies and programs be developed in universities to increase participation in physical activities. Furthermore, planning age-specific activities and motivation strategies may also be beneficial in enhancing students’ enjoyment of physical activities.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Science and Exercise (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 12, 2025 |
Publication Date | August 26, 2025 |
Submission Date | February 3, 2025 |
Acceptance Date | July 1, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 6 Issue: 2 |
s