Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin spor yapan ve yapmayan öğrencilere bakış açılarını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitel araştırma desenlerinden biri olan fenomenoloji yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya 16 beden eğitimi ve spor öğretmeni katılmıştır. Veriler derinlemesine görüşmeler yoluyla toplanmış ve içerik analizi yöntemi ile sonuçlara ulaşılmıştır. Katılımcıların görüşleri incelendiğinde; spor yapan ve yapmayan öğrenciler arasında yaşama sevinçleri, mutlulukları, özgüvenleri, zekâları, bedenleri, ruhen ve fiziksel olarak yeterlilikleri arasında spor yapan öğrencilerin yapmayanlara göre daha pozitif yönde oldukları vurgulanmıştır. Sonuç olarak, spor yapmayan öğrencilerin iyi bir fiziki gelişim, sağlıklı olma hali, ruhsal iyi olma, özgüvenli olma, stresi yenebilme ve kendini ifade edebilme imkânlarının daha kısıtlı olduğu söylenebilir.
İyi çalışmalar. Saygılarımla.
The aim of this study is to examine the perspectives of the distribution of physical education and sports, those who do sports and those who do sports. For this purpose, the phenomenology method, one of the qualified research designs, was used. 16 physical education and sports teachers participated in the research. The data was collected through connections and accessed through content analysis method. Scheduling of participants; Among those who do and participate in sports, more positive aspects of those who do sports are emphasized, such as their joy of life, happiness, strength, power, body, spiritual and physical competence, compared to those who do not. As a result, it can be said that those who do sports have more limited opportunities for good physical development, being healthy, being spiritually well, being healthy, overcoming stress and expressing themselves.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Oyun |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 5 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024Cilt: 5 Sayı: 2 |