Günümüzde yaşanan teknolojik ilerlemeler, çalışma koşullarının iyileşmesi ve makineleşme gibi faktörler, bireylerin eğlenme ve dinlenme için boş zamanlarının artmasına yol açmıştır. Bu artış, bireylerin günlük hayatın monotonluğundan uzaklaşmak amacıyla gerçekleştirdiği çeşitli aktiviteleri içeren rekreasyon olgusunun ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bireyler, belirli amaçlara ulaşma çabası ve sosyal varlıklar olmaları sebebiyle gruplar oluşturmakta ve bu grupları yönetecek liderlere ihtiyaç duymaktadırlar. Bu bağlamda, rekreasyon olgusunun gelişimi ile birlikte rekreatif liderlik kavramı ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın amacı, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin rekreatif liderlik düzeylerini belirlemektir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmış ve 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde Spor Yöneticiliği, Beden Eğitimi Öğretmenliği ve Antrenörlük Eğitimi bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin rekreasyonel liderlik düzeylerini belirlemek amacıyla "Rekreasyonel Liderlik Davranışı Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin dağılımı çarpıklık ve basıklık değerleri ile incelenmiş ve bu sonuçlara göre istatistiksel analizler yapılmıştır. Araştırma sonucunda, rekreasyonel liderlik ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı bir fark bulunurken, öğrencilerin bölümleri ve spor yapma yılları değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.
Today, factors such as technological advances, improvement of working conditions and mechanisation have led to an increase in individuals' leisure time for entertainment and rest. This increase has led to the emergence of the phenomenon of recreation, which includes various activities carried out by individuals in order to get away from the monotony of daily life. Individuals form groups and need leaders to manage these groups due to their efforts to achieve certain goals and because they are social beings. In this context, the concept of recreational leadership has emerged with the development of the recreation phenomenon. The aim of this study is to determine the recreational leadership levels of the students of the Faculty of Sport Sciences. The survey method was used in the study and it was carried out with students studying in the departments of Sports Management, Physical Education Teaching and Coaching Education at Sivas Cumhuriyet University Faculty of Sport Sciences in the 2023-2024 academic year. ‘Recreational Leadership Behaviour Scale’ was used to determine the recreational leadership levels of the students. The distribution of the data obtained in the research was examined with skewness and kurtosis values and statistical analyses were made according to these results. As a result of the research, a significant difference was found between recreational leadership and gender variable, while no significant difference was found between the variables of students' departments and years of doing sports.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Oyun |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024Cilt: 5 Sayı: 1 |