Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Traditional Children's Games on Decision-Making Skills of Primary Students

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 38 - 44, 28.10.2022

Öz

The aim of this research is to examine the effect of 8-week traditional children's games on the decision-making skills of primary school students. The research group consists of 40 students studying at a public school affiliated to the Ministry of National Education in Sivas Ulaş district in the 2021-2022 academic year. Among the traditional children's games determined by the Traditional Children's Games Federation; hopscotch, dodgeball, handkerchief snatch and tombik games were played. "Personal Information Form" was used to collect data, and "Decision-making skill scale for primary school students" developed by Sever and Ersoy (2019) was used to measure students' decision-making skills. An 8-week game program was applied to the experimental group for 5 hours per week. In the analysis of the data, arithmetic mean, frequency, standard deviation and correlation descriptive analyzes were made by using the SPPS program. Since the number of students in the experimental groups was less than 30, the Wilcoxon test, which is one of the non-parametric tests, and the comparison of the decision-making skills scores of the students with two variables (gender, age) were analyzed using the Mann Whitney U test. 05 significance level was taken into account. In line with the findings, it was seen that traditional children's games increased the decision-making skills of primary school students, and there was no significant difference in gender and age differences. Based on these findings, the Ministry of National Education can give more place to traditional children's games in physical education and game lessons in primary schools.

Kaynakça

  • Adair, J. (2005). Etkili Karar Vermek: Başarıyı Hedefleyenler İçin Bir Kılavuz (2. Baskı). (Çev. S. Fatih Güneş). İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılığı.
  • Akpınar, Ö., Temel, V., Birol, S. Ş., & Akpınar, S. (2015). Üniversitede Okuyan Hokey Sporcularının Karar Verme Stillerinin Belirlenmesi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9, 92-99. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iibfdkastamonu/issue/29618/317941
  • Aksu, M. (2003).Türk Dış Politikası Karar Alma Mekanizmasının İşleyişi, 2. Körfez Krizi Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bilek, N. (2012). 2008 Küresel Kriz Sürecinde Türkiye’de Ekonomiyi Canlandırma Paketinin Oyun Teorisi İle İncelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Antalya: Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Birol, S. Ş., & İnce, A. (2016). Sportif Rekreasyon Aktivitelerine Katılan Öğrencilerin Karar Vermede Özsaygı ve Karar Verme Stillerinin Belirlenmesi. Uluslararası Anadolu Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 68-84. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/596563
  • Brynes, P. i. (2002). The Development Decision Making. Juornal of Adolescent Health, 31 (2), 208-2015.
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Deneysel Desenler: Öntest-Sontest Kontrol Grubu, Desen ve Veri Analizi (2 Baskı). Pegem Akademi: Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (28. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, A. (2019). Spss İle Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi (8. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • COSKF. (2022). Geleneksel Çocuk Oyunları. https://coskf.org.tr/ adresinden alındı. 10.03.2022 tarihinde https://coskf.org.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Çetin, M. Ç. (2009). Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Karar Verme Stilleri Sosyal Beceri Düzeyleri Ve Stresle Başa Çıkma Biçimlerinin Bazı Değişkenler Açısından Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Dauvergne, P. (2000). The Case for Chess as a Tool to Develop Our Children’s Minds. 10.03.2022 tarihinde http://www.cayen.net/sebschess/Children.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Davidson, D. (1991). Children's Decision-Making Examined With an İnformation-Board Procedure. Cognitive Development, 6(1), 77-90. doi: 10.1016/0885-2014(91)90007-Z
  • Deniz, Ü., & Akbaşlı, S. (2018). Eğitim yönetimi araştırmaları. K. B. Cevdat Temel Uğurlu içinde, Oyun Teorisi Bağlamında Eğitim Örgütlerinde Karar Verme (s. 238-245). Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları.
  • Eren, E. (1998). Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Ersever, H. Ö. (1996). Karar Verme Becerileri Kazandırma Programının ve Etkileşim Grubu Deneyiminin Üniversite Öğrencilerinin Karar Verme Becerileri Üzerindeki Etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Fitzgerald, P. P. (2002). Decision Making. Oxford: Capstone.
  • Graumlich, G., & Baron, J. (1991). Teaching Decision Making in the City. Teaching Decision Making to Adolescents, 2(1),147-160.
  • Kacar, D. (2020). Geleneksel Çocuk Oyunlarının İnternet Bağımlılığı, Sosyal Beceri ve Stres Düzeyine Etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Kelecek, S., Altıntaş, A., & Aşçı, F. H. (2013). Sporcuların Karar Verme Stillerinin Belirlenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 21-27.
  • Koçak, Ç. V. (2019). Çocukların Gelişim Dönemi Özellikleri ve Sporun Gelişim Alanları Üzerindeki Etkileri. Umut C., Cüneyt T., Çalık Veli K. (Ed.) Çocuklar için Spor Eğitimi içinde (s. 24). Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Koçyiğit, S., Tuğluk, M. N., & Kök, M. (2007). Çocuğun Gelişim Sürecinde Eğitsel Bir Etkinlik Olarak Oyun. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(16), 324-342. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/31587
  • Köse, Y. (2015). Küresel Finansal Yaptırımlar Oyun Teorisi Yaklaşımı İle Ampirik Bir Uygulama. Maliye Finans Yazıları, 29(103), 9-20. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/295301
  • Köseoğlu, E. (2014). İlkokul 4. Sınıflarda Drama Etkinlikleriyle İşlenen Derslerin Öğrencilerin Problem Çözme ve Karar Verme Becerileri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erzurum: Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kurt, E. (2016). Orta Öğretim Öğrencilerinin Karar Verme Stratejilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Küçükibiş, H. F. , Özkurt, B. , Sirkeci, H. & Öztürk, O. (2022). Geleneksel oyun ve geleneksel çocuk oyunlarının eğitim-öğretim programlarındaki yeri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(83), 1422-1436. doi: 10.17755/esosder.972845
  • Özer, O. (2004). Oyun Teorisi Ve Tarımda Uygulanması (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Özmen, H. (2015). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. M. M. (Ed.) içinde, Araştırma Ve Temel Özellikleri İçinde (s. 9-11). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özyürek, A., Şahin, T. F., & Gündüz, Z. B. (2018). Nesilden Nesile Kültürel Aktarımda Oyun ve Oyuncakların Rolü. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27(1), 1–12.
  • Pekdoğan, S. (2015). Karar Verme Becerileri Eğitim Programının 5-6 Yaş Çocuklarının Karar Verme Becerileri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi (Yayımlamış Doktora Tezi). Ankara: Ankara Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Pekdoğan, S., & Ulutaş, İ. (2018). Karar Verme Becerileri Eğitim Programının Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Karar Verme Becerileri Üzerindeki Etkisi. İnönü University Journal of the Faculty of Education,6(1), 230-244. https://doi.org/10.17679/inuefd.325966
  • Sever, I. (2018). Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Karar Verme Becerilerinin Öğrenci Ve Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi (Yayınlanmış Doktora Tezi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sever, I., & Ersoy, A. (2019). İlkokul Öğrencileri İçin Karar Verme Becerisi Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 8(1), 662-692. DOI: 10.14812/cufej.533443
  • Sucu, Y. (2000). Yönetim Kavramları, Kuramlar ve Süreçler. Eskişehir: AİBÜ.
  • Taal, M., & De Carhalvo, F. (1997). Stimulating Adolescents Decision Making. Journal Of Adolescence, 20 (1), 223-226. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0140197196900809
  • Taşgit, M. S. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Benlik Saygısı Ve Karar Verme Düzeylerinin İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Karaman: Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Temel, A., & Kangalgil, M. (2021). Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Gerçekleşmesine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Milli Eğitim Bakanlığı, 50 (229), 445-462. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1557545
  • Tosun, K. (1991). İşletme Yönetimi. Ankara: Savaş Yayınları.
  • Uskan, S. B., & Bozkuş, T. (2019). Eğitimde Oyunun Yeri. Uluslararası Güncel Eğitim, 5(2), 123-131. ISSN : 2458-9373
  • Ülker, M. (2017). Spor Yapan ve Yapmayan Ortaöğretim Öğrencilerinin Kişilik Özellikleri, Karar Verme Stilleri, Stresle Başa Çıkma Stratejilerinin Karşılaştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Burdur: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yılmaz, E. (2016). Oyun Teorisi. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Yıldız, R., & Kangalgil, M. (2021). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin ilköğretim ikinci Kademe Beden Eğitimi ve Spor Dersi Kazanımlarının Gerçekleştirilmesi İlişkin Öğretmen Görüşleri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi,18 (40), 1-22. DOI: 10.26466/opus.856590
  • Yüksel, F. (2002). Yönetici Adaylarının Mantıklı Karar Verme Ve Problem Çözme Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 27(125), 8-16.

Geleneksel Çocuk Oyunlarının İlkokul Öğrencilerinin Karar Verme Becerilerine Etkisi

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 38 - 44, 28.10.2022

Öz

Bu araştırmanın amacı, 8 haftalık geleneksel çocuk oyunlarının ilkokul öğrencilerinin karar verme becerilerine etkisini incelemektir. Çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Sivas Ulaş ilçesinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okulunda öğrenim gören 40 öğrenciden oluşmaktadır. Deney grubuna Geleneksel Çocuk Oyunları Federasyonu tarafından belirlenen geleneksel çocuk oyunlarından; seksek, yakan top, mendil kapmaca ve tombik oyunları oynatılmıştır. Veri toplamak amacıyla “Kişisel Bilgi Formu” Öğrencilerin karar verme becerilerini ölçmek için ise Sever ve Ersoy (2019) tarafından geliştirilen “İlkokul öğrencileri için karar verme becerisi ölçeği” kullanılmıştır. Deney grubuna 8 hafta oyun programı hafta da 5 saat olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPPS programından yararlanılarak aritmetik ortalama, frekans, standart sapma ve korelasyon betimsel analizleri yapılmıştır. Deney gruplarında öğrenci sayısı 30’un altında olduğundan parametrik olmayan testlerden Wilcoxon testi, öğrencilerin elde ettiği karar verme becerileri puanlarının iki değişken (cinsiyet, yaş) ile kıyaslaması Mann Whitney U testi ile analizi yapılmıştır. 05 anlamlılık düzeyi dikkate alınmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda geleneksel çocuk oyunlarının ilkokul öğrencilerin de karar verme becerilerini arttırdığını, cinsiyet ve yaş farklarında anlamlı düzeyde bir farklılık olmadığı görülmüştür. Bu bulgular hareketle, Millî Eğitim Bakanlığı, ilkokullarda, beden eğitimi ve oyun dersinde geleneksel çocuk oyunlarına daha çok yer verebilirler.

Kaynakça

  • Adair, J. (2005). Etkili Karar Vermek: Başarıyı Hedefleyenler İçin Bir Kılavuz (2. Baskı). (Çev. S. Fatih Güneş). İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılığı.
  • Akpınar, Ö., Temel, V., Birol, S. Ş., & Akpınar, S. (2015). Üniversitede Okuyan Hokey Sporcularının Karar Verme Stillerinin Belirlenmesi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9, 92-99. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iibfdkastamonu/issue/29618/317941
  • Aksu, M. (2003).Türk Dış Politikası Karar Alma Mekanizmasının İşleyişi, 2. Körfez Krizi Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bilek, N. (2012). 2008 Küresel Kriz Sürecinde Türkiye’de Ekonomiyi Canlandırma Paketinin Oyun Teorisi İle İncelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Antalya: Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Birol, S. Ş., & İnce, A. (2016). Sportif Rekreasyon Aktivitelerine Katılan Öğrencilerin Karar Vermede Özsaygı ve Karar Verme Stillerinin Belirlenmesi. Uluslararası Anadolu Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 68-84. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/596563
  • Brynes, P. i. (2002). The Development Decision Making. Juornal of Adolescent Health, 31 (2), 208-2015.
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Deneysel Desenler: Öntest-Sontest Kontrol Grubu, Desen ve Veri Analizi (2 Baskı). Pegem Akademi: Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (28. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, A. (2019). Spss İle Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi (8. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • COSKF. (2022). Geleneksel Çocuk Oyunları. https://coskf.org.tr/ adresinden alındı. 10.03.2022 tarihinde https://coskf.org.tr/ sayfasından erişilmiştir.
  • Çetin, M. Ç. (2009). Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Karar Verme Stilleri Sosyal Beceri Düzeyleri Ve Stresle Başa Çıkma Biçimlerinin Bazı Değişkenler Açısından Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Dauvergne, P. (2000). The Case for Chess as a Tool to Develop Our Children’s Minds. 10.03.2022 tarihinde http://www.cayen.net/sebschess/Children.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Davidson, D. (1991). Children's Decision-Making Examined With an İnformation-Board Procedure. Cognitive Development, 6(1), 77-90. doi: 10.1016/0885-2014(91)90007-Z
  • Deniz, Ü., & Akbaşlı, S. (2018). Eğitim yönetimi araştırmaları. K. B. Cevdat Temel Uğurlu içinde, Oyun Teorisi Bağlamında Eğitim Örgütlerinde Karar Verme (s. 238-245). Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları.
  • Eren, E. (1998). Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Ersever, H. Ö. (1996). Karar Verme Becerileri Kazandırma Programının ve Etkileşim Grubu Deneyiminin Üniversite Öğrencilerinin Karar Verme Becerileri Üzerindeki Etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Fitzgerald, P. P. (2002). Decision Making. Oxford: Capstone.
  • Graumlich, G., & Baron, J. (1991). Teaching Decision Making in the City. Teaching Decision Making to Adolescents, 2(1),147-160.
  • Kacar, D. (2020). Geleneksel Çocuk Oyunlarının İnternet Bağımlılığı, Sosyal Beceri ve Stres Düzeyine Etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Kelecek, S., Altıntaş, A., & Aşçı, F. H. (2013). Sporcuların Karar Verme Stillerinin Belirlenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 21-27.
  • Koçak, Ç. V. (2019). Çocukların Gelişim Dönemi Özellikleri ve Sporun Gelişim Alanları Üzerindeki Etkileri. Umut C., Cüneyt T., Çalık Veli K. (Ed.) Çocuklar için Spor Eğitimi içinde (s. 24). Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Koçyiğit, S., Tuğluk, M. N., & Kök, M. (2007). Çocuğun Gelişim Sürecinde Eğitsel Bir Etkinlik Olarak Oyun. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(16), 324-342. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/31587
  • Köse, Y. (2015). Küresel Finansal Yaptırımlar Oyun Teorisi Yaklaşımı İle Ampirik Bir Uygulama. Maliye Finans Yazıları, 29(103), 9-20. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/295301
  • Köseoğlu, E. (2014). İlkokul 4. Sınıflarda Drama Etkinlikleriyle İşlenen Derslerin Öğrencilerin Problem Çözme ve Karar Verme Becerileri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erzurum: Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kurt, E. (2016). Orta Öğretim Öğrencilerinin Karar Verme Stratejilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Küçükibiş, H. F. , Özkurt, B. , Sirkeci, H. & Öztürk, O. (2022). Geleneksel oyun ve geleneksel çocuk oyunlarının eğitim-öğretim programlarındaki yeri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(83), 1422-1436. doi: 10.17755/esosder.972845
  • Özer, O. (2004). Oyun Teorisi Ve Tarımda Uygulanması (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Özmen, H. (2015). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. M. M. (Ed.) içinde, Araştırma Ve Temel Özellikleri İçinde (s. 9-11). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özyürek, A., Şahin, T. F., & Gündüz, Z. B. (2018). Nesilden Nesile Kültürel Aktarımda Oyun ve Oyuncakların Rolü. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27(1), 1–12.
  • Pekdoğan, S. (2015). Karar Verme Becerileri Eğitim Programının 5-6 Yaş Çocuklarının Karar Verme Becerileri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi (Yayımlamış Doktora Tezi). Ankara: Ankara Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Pekdoğan, S., & Ulutaş, İ. (2018). Karar Verme Becerileri Eğitim Programının Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Karar Verme Becerileri Üzerindeki Etkisi. İnönü University Journal of the Faculty of Education,6(1), 230-244. https://doi.org/10.17679/inuefd.325966
  • Sever, I. (2018). Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Karar Verme Becerilerinin Öğrenci Ve Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi (Yayınlanmış Doktora Tezi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sever, I., & Ersoy, A. (2019). İlkokul Öğrencileri İçin Karar Verme Becerisi Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 8(1), 662-692. DOI: 10.14812/cufej.533443
  • Sucu, Y. (2000). Yönetim Kavramları, Kuramlar ve Süreçler. Eskişehir: AİBÜ.
  • Taal, M., & De Carhalvo, F. (1997). Stimulating Adolescents Decision Making. Journal Of Adolescence, 20 (1), 223-226. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0140197196900809
  • Taşgit, M. S. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Benlik Saygısı Ve Karar Verme Düzeylerinin İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Karaman: Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Temel, A., & Kangalgil, M. (2021). Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Gerçekleşmesine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Milli Eğitim Bakanlığı, 50 (229), 445-462. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1557545
  • Tosun, K. (1991). İşletme Yönetimi. Ankara: Savaş Yayınları.
  • Uskan, S. B., & Bozkuş, T. (2019). Eğitimde Oyunun Yeri. Uluslararası Güncel Eğitim, 5(2), 123-131. ISSN : 2458-9373
  • Ülker, M. (2017). Spor Yapan ve Yapmayan Ortaöğretim Öğrencilerinin Kişilik Özellikleri, Karar Verme Stilleri, Stresle Başa Çıkma Stratejilerinin Karşılaştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Burdur: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yılmaz, E. (2016). Oyun Teorisi. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Yıldız, R., & Kangalgil, M. (2021). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin ilköğretim ikinci Kademe Beden Eğitimi ve Spor Dersi Kazanımlarının Gerçekleştirilmesi İlişkin Öğretmen Görüşleri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi,18 (40), 1-22. DOI: 10.26466/opus.856590
  • Yüksel, F. (2002). Yönetici Adaylarının Mantıklı Karar Verme Ve Problem Çözme Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 27(125), 8-16.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Rahmi Yıldız 0000-0001-9789-7157

Çalık Veli Koçak 0000-0002-1403-0812

Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2022
Gönderilme Tarihi 27 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldız, R., & Koçak, Ç. V. (2022). Geleneksel Çocuk Oyunlarının İlkokul Öğrencilerinin Karar Verme Becerilerine Etkisi. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 38-44.