Bu araştırma, spor bilimleri öğrencilerinin izolasyon günlerinden dolayı uzaktan eğitimle işlenen derslere, verilen ödevlere ve yapılan sınavlara karşı tutumları ile öğretim elemanlarının yaklaşımlarını belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Bu araştırmanın örneklem grubu 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında üniversitelerin spor bilimleri fakültelerinde öğrenim gören 593 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmaya katılanların 246’sı kadın, 347’si erkek öğrencilerdir. Araştırmada demografik değerlerden olan cinsiyet ve bölüm değişkenine ek olarak araştırmacı tarafından hazırlanan ‘’evet ya da ‘’hayır’’ cevaplı 5 anket sorusu kullanılmıştır. Anket sorularından elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin çoğunluğu sosyal anlamda hayatının geçici olarak sona erdiğini düşünmektedir. Ayrıca öğrenciler uzaktan eğitim sistemiyle yapılan sınavların yetkinliklerini arttırmadığı ve öğretim elemanlarının bu süreçte öğrenciye destek olduğu tespit edilmiştir.
1. Acar, K., Mor. A., Baynaz, K., & Arslanoğlu, E. An Investigation on Anxiety States of Students in Faculty of Sport Sciences During COVID-19. International Journal of Disabilities Sports and Health Sciences, 3(1), 66-73.
2. Ağır, F. (2007). Özel Okullarda ve Devlet Okullarında Çalışan İlköğretim Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumlarının Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
4. Ateş, A. & Altun, E. (2008). Bilgisayar Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3). 125-145.
5. Bahar, M. (2014). Üniversite Öğrencileri E-Değerlendirme Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 38-53.
6. Barış, M. F. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Öğretime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi Örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46.
7. Baştürk, S., Taştepe, M. (2013). Evren ve Örneklem. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Vize Yayıncılık, 129-159.
8. Brown, J.S. (2000), The Debriefing: John Seely Brown. 25.08.04 tarihinde https://www.wired.com/2000/08/brown adresinden alındı.
9. Büyüköztürk, S., Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (18. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
10. Chimbo, B. & Tekere, M. (2014). A Survey of the Knowledge, Use, and Adoption of Emerging Technologies By Academicsin an Open Distance Learning Environment. TD: The Journal for Transdisciplinary Research in Southern Africa, 10(1), 67-86.
11. Demir, Ü. F. (2020). The Effect of COVID-19 Pandemic on Sleeping Status. Journal of Surgery and Medicine, 4(5), 334-339.
12. E, Aras. (2019). Spor Eğitimi Kurumlarında Görev Yapan Akademik Personel ve Spor Eğitimi Gören Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Yüksek
Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
13. Erfidan, A. (2019). Derslerin Uzaktan Eğitim Yoluyla Verilmesiyle İlgili Öğretim Elemanı Ve Öğrenci Görüşleri: Balıkesir Üniversitesi Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
14. Kağıtçıbaşı, Ç. (1999). Yeni İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi.
15. Kırık, A.M. (2014). Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’deki Durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94.
16. Kışla, T. (2005). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
17. Kirkup, G.,& Kirkwood, A. (2005). Information and Communications Technologies (ICT) in Higher Education Teaching A Tale of Gradualism Rather Than Revolution. Learning, Media and Technology, 30(2), 185-199.
18. Özkul, A.E. & Aydın, C. H. (2012), Öğrenci Adaylarının Açık ve Uzaktan Öğrenmeye Yönelik Görüşleri. Akademik Bilişim Konferansı, 1-3, Şubat, Uşak.
19. Pınar, M. A. & Dönel Akgül, G. (2020). The Opinions of Secondary School Students About Giving Science Courses with Distance Education During the Covid-19 Pandemic. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10 (2), 461-486.
20. Serçemeli, M. & Kurnaz, E. Covid-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
21. Telli, S. G.,& Altun, D. (2020). Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
22. Turan, A. H.& Çolakoğlu, B. E. (2011). Yüksek Öğrenimde Öğretim Elemanlarının Teknoloji Kabulü ve Kullanımı: Adnan Menderes Üniversitesinde Ampirik Bir Değerlendirme. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 106-121.
23. Tutku, E. Ilıman, E. & Dönmez, E. (2020). Bireylerin Sağlık Anksiyetesi Düzeyleri ile Covid-19 Salgını Kontrol Algısının Karşılaştırılması. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 6(1), 139-154.
1. Acar, K., Mor. A., Baynaz, K., & Arslanoğlu, E. An Investigation on Anxiety States of Students in Faculty of Sport Sciences During COVID-19. International Journal of Disabilities Sports and Health Sciences, 3(1), 66-73.
2. Ağır, F. (2007). Özel Okullarda ve Devlet Okullarında Çalışan İlköğretim Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumlarının Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
4. Ateş, A. & Altun, E. (2008). Bilgisayar Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3). 125-145.
5. Bahar, M. (2014). Üniversite Öğrencileri E-Değerlendirme Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 38-53.
6. Barış, M. F. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Öğretime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi Örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46.
7. Baştürk, S., Taştepe, M. (2013). Evren ve Örneklem. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Vize Yayıncılık, 129-159.
8. Brown, J.S. (2000), The Debriefing: John Seely Brown. 25.08.04 tarihinde https://www.wired.com/2000/08/brown adresinden alındı.
9. Büyüköztürk, S., Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (18. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
10. Chimbo, B. & Tekere, M. (2014). A Survey of the Knowledge, Use, and Adoption of Emerging Technologies By Academicsin an Open Distance Learning Environment. TD: The Journal for Transdisciplinary Research in Southern Africa, 10(1), 67-86.
11. Demir, Ü. F. (2020). The Effect of COVID-19 Pandemic on Sleeping Status. Journal of Surgery and Medicine, 4(5), 334-339.
12. E, Aras. (2019). Spor Eğitimi Kurumlarında Görev Yapan Akademik Personel ve Spor Eğitimi Gören Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Yüksek
Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
13. Erfidan, A. (2019). Derslerin Uzaktan Eğitim Yoluyla Verilmesiyle İlgili Öğretim Elemanı Ve Öğrenci Görüşleri: Balıkesir Üniversitesi Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
14. Kağıtçıbaşı, Ç. (1999). Yeni İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi.
15. Kırık, A.M. (2014). Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’deki Durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94.
16. Kışla, T. (2005). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
17. Kirkup, G.,& Kirkwood, A. (2005). Information and Communications Technologies (ICT) in Higher Education Teaching A Tale of Gradualism Rather Than Revolution. Learning, Media and Technology, 30(2), 185-199.
18. Özkul, A.E. & Aydın, C. H. (2012), Öğrenci Adaylarının Açık ve Uzaktan Öğrenmeye Yönelik Görüşleri. Akademik Bilişim Konferansı, 1-3, Şubat, Uşak.
19. Pınar, M. A. & Dönel Akgül, G. (2020). The Opinions of Secondary School Students About Giving Science Courses with Distance Education During the Covid-19 Pandemic. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10 (2), 461-486.
20. Serçemeli, M. & Kurnaz, E. Covid-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
21. Telli, S. G.,& Altun, D. (2020). Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
22. Turan, A. H.& Çolakoğlu, B. E. (2011). Yüksek Öğrenimde Öğretim Elemanlarının Teknoloji Kabulü ve Kullanımı: Adnan Menderes Üniversitesinde Ampirik Bir Değerlendirme. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 106-121.
23. Tutku, E. Ilıman, E. & Dönmez, E. (2020). Bireylerin Sağlık Anksiyetesi Düzeyleri ile Covid-19 Salgını Kontrol Algısının Karşılaştırılması. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 6(1), 139-154.
Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M., Yıldız, M. (2020). COVID-19 VİRÜSÜNDEN KAYNAKLANAN İZOLASYON GÜNLERİNDE SPOR BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME KARŞI TUTUMLARI. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9.