Spor bilimleri fakültelerine girişte engelli bireyler için ayrılan özel kontenjanlar eğitim alanında yapılmış çok değerli bir adımdır. Bununla birlikte bu düzenleme pek çok sorunu beraberinde getirmiştir. Sorunların çözümünde, eğitim gören engelli öğrencilerin düşünceleri, tespitleri ve konuyla ilgili çözüm önerileri değerlidir. Bu çalışmanın amacı spor bilimleri fakültelerinde eğitim gören engelli bireylerin, özel yetenek sınavlarında, uygulama/teorik derslerde ve sınavlarda yaşadıkları sorunları tespit etmek, Türkiye geneli ortak bir eğitim planı ve sınav yönergelerinin oluşturulması için, birincil elden çözümler üreterek öneriler oluşturmaktır. Çalışma nitel bir çalışmadır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veriler toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda, engelli bireylere yönelik giriş sınavları, ders müfredatları, eğitim öğretim metotlarında yapılacak köklü değişikliklere ve ortak düzenlemelere ihtiyaç olduğu belirlenmiştir. Eğitimden en yüksek verimin alınabilmesi, mesleklerini iyi öğrenmiş ve uygulayabilen bireylerin yetiştirilmesi için; eğitimde fırsat eşitliklerinin önünü açacak uygulamalara ihtiyaç vardır. Çalışmadan elde edilen sonuçların spor bilimleri fakültelerine yol gösterici olacağı düşünülmektedir.
TUBİTAK (2209-A)
1919B012205158
TEŞEKKÜRLER
200 Special quotas reserved for disabled individuals when entering sports science faculties are a very valuable step in the field of education. However, this regulation has brought about many problems. In solving problems, the thoughts, findings and solution suggestions of disabled students are valuable. The aim of this study is to identify the problems experienced by disabled individuals studying at sports science faculties in special talent exams, practical/theoretical courses and exams, and to create suggestions by producing first-hand solutions to create a common education plan and exam guidelines throughout Turkey. The study is a qualitative study. Data was collected with a semi-structured interview form. As a result of the study, it was determined that there was a need for radical changes and common regulations in entrance exams, course curricula, and education and training methods for disabled individuals. In order to get the highest efficiency from education and to raise individuals who have learned their profession well and can practice it; There is a need for practices that will pave the way for equal opportunities in education. It is thought that the results obtained from the study will guide sports science faculties.
1919B012205158
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012205158 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023Cilt: 4 Sayı: 2 |