Abstract
Bu araştırmada, lise ve üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivitelerden keyif alma düzeylerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma nicel araştırma yaklaşımlarından, kesitsel olarak, ilişkisel araştırma deseniyle ve gönüllülük esasına dayalı olarak yürütülmüştür. Araştırma grubu, Sivas ilinde, lise ve üniversitede yer alan 293 kadın (%47,9) ve 319 erkek (%52,1) olmak üzere toplamda 612 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve “Fiziksel Aktivitelerden Keyif Alma Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde JAMOVI (2.3.18) programından yararlanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeğin yapı geçerliliği doğrulayıcı faktör analizi ile test edilmiştir. Normallik varsayımı betimsel istatistiklere dayalı olarak değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler normal dağılım gösterdiğinden dolayı parametrik testlerden ikili karşılaştırmalarda t-testi analizi uygulanarak test edilmiştir. Cinsiyete göre yapılan değerlendirmelerde erkek katılımcıların keyif alma düzeylerinin kadınlara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir (t = -6,14 ve p<,05). Okul düzeylerine göre yapılan karşılaştırmalarda ise üniversite öğrencilerinin keyif alma düzeylerinin lise öğrencilerinden daha yüksek olduğu tespit edilmiştir (t = -3,91 ve p<,05). Araştırma neticesinde, okul düzeyi arttıkça, fiziksel aktivitelerden keyif alma düzeyinin azaldığı sonucuna varılmıştır.