Research Article
BibTex RIS Cite

SUALTI HOKEYİ SPORCULARININ BİLİNÇLİ FARKINDALIK, BİLİŞSEL ESNEKLİK VE DUYGU DURUMLARININ İNCELENMESİ

Year 2025, Volume: 6 Issue: 3, 1 - 10, 22.12.2025

Abstract

Bu araştırmanın amacı sualtı hokeyi sporcularının bilinçli farkındalık, bilişsel esneklik ve duygu durumlarının incelenmesi ve birbirlerine olan etkilerini ortaya koymaktır. Tarama modeli, var olan herhangi bir olay veya durumu olduğu şekliyle ortaya çıkarmak ve bununla ilgili ortaya çıkan tavır, davranış, açıklama, karşılaştırma ve betimleme yönteminin kullanıldığı çalışmalardır (Karasar, 1998). Betimsel bir çalışma olan araştırmanın evreni, 2025 yılında İstanbul İlinde aktif olarak sualtı sporcusu olan bireylerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklem grubu ise; çeşitli ilçelerde bulunan lisanslı sualtı sporcusu olan gönüllü 40 kadın, 83 erkek toplamda 123 kişi katılmıştır. Katılımcılar gönüllü olarak çalışmaya dâhil edilmiş ve veri toplama sürecinde etik kurallar çerçevesinde bilgilendirilmişlerdir. Çalışma grubunun belirlenmesinde, bireylerin aktif sualtı sporuyla ilgili geçmiş deneyimleri göz önünde bulundurulmuş olup, araştırmaya dahil edilmişlerdir. Bu araştırmada, betimsel istatistikler, normallik testleri, Cronbach Alfa güvenilirlik analizi ve korelasyon analizleri için SPSS 30 programı kullanılmıştır. Yapısal eşitlik modellemesi (YEM) ve yol analizi ise AMOS 30 programı ile gerçekleştirilmiş ve modelde ilişkilerin anlamlılığı için p<0,05 istatistiksel anlamlılık düzeyi olarak kabul edilmiştir. Ölçeklerin güvenilirlik düzeyi Cronbach Alfa katsayısı ile, verilerin dağılımı ise çarpıklık (Skewness) ve basıklık (Kurtosis) değerleri ile değerlendirilmiştir. Model uyumunu sağlamak adına aracı değişkenler olarak ele alınan kaygı ile keyifsizlik, kaygı ile öfke ve coşku ile mutluluk arasında yüksek düzeyde regresyon ağırlıklarına ilişkin düzeltmeler önerildiğinden model uyumunu sağlamak adına bu değişkenler arasında önerilen regresyon bağlantıları kurulmuş ve model uyumu sağlanmıştır. Sonuç olarak bilinçli farkındalık ölçeğinin spor duygu ölçeği alt boyutları kaygı, keyifsizlik, öfke ve mutluluk aracılığıyla bilişsel esnekliğe anlamlı etki ettiği saptanmıştır. Sadece coşku duygu durumunun aracılık rolü anlamlı değildir. Bu durumda bilinçli farkındalığın duygu durumları aracılığıyla etkisinden bahsetmek mümkündür.

References

  • Atalay, Z. (2018). Mindfulness: Şimdi ve burada bilinçli farkındalık. Psikonet Yayınları.
  • Ayyıldız, H., & Cengiz, E. (2006). Pazarlama modellerinin testinde kullanılabilecek yapısal eşitlik modeli (YEM) üzerine kavramsal bir inceleme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(1), 63–84.
  • Baer, R. A., Smith, G. T., & Allen, K. B. (2004). Assessment of mindfulness by self-report: The Kentucky Inventory of Mindfulness Skills. Assessment, 11(3), 191–206. https://doi.org/10.1177/1073191104268029
  • Beck, A. T. (2005). Bilişsel terapi ve duygusal bozukluklar. Litera Yayıncılık.
  • Bedel, A., & Ulubey, E. (2015). Ergenlerde başa çıkma stratejilerini açıklamada bilişsel esnekliğin rolü. Electronic Journal of Social Sciences, 14(55), 55–67. https://doi.org/10.17755/esosder.81402
  • Bishop, S. R., Lau, M., Shapiro, S., Carlson, L., Anderson, N. D., Carmody, J., Segal, Z. V., Abbey, S., Speca, M., Velting, D., & Devins, G. (2004). Mindfulness: A proposed operational definition. Clinical Psychology: Science and Practice, 11(3), 230–241. https://doi.org/10.1093/clipsy.bph077
  • Brown, K. W., & Ryan, R. M. (2003). The benefits of being present: Mindfulness and its role in psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 84(4), 822–848. https://doi.org/10.1037/0022-3514.84.4.822
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (17. baskı). Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Campos, J. J., Campos, R. G., & Barrett, K. C. (1989). Emergent themes in the study of emotional development and emotion regulation. Developmental Psychology, 25(3), 394–403. https://doi.org/10.1037/0012-1649.25.3.394
  • Civitçi, A. (2012). Üniversite öğrencilerinde genel yaşam doyumu ve psikolojik ihtiyaçlar arasındaki ilişkiler. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 321–336.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). Routledge.
  • Çelikkaleli, Ö. (2014). Bilişsel esneklik ölçeği’nin geçerlik ve güvenirliği. Eğitim ve Bilim, 39(176), 339–346. https://doi.org/10.15390/EB.2014.3479
  • Deffenbacher, J. L. (2011). Cognitive behavioral conceptualization and treatment of anger. Cognitive and Behavioral Practice, 18(2), 212–221. https://doi.org/10.1016/j.cbpra.2009.12.004
  • Dennis, J. P., & Vander Wal, J. S. (2010). The Cognitive Flexibility Inventory: Instrument development and estimates of reliability and validity. Cognitive Therapy and Research, 34(3), 241–253. https://doi.org/10.1007/s10608-009-9276-4
  • Eskin, M. (2014). Sorun çözme terapisi (3. baskı). Hekimler Yayın Birliği.
  • Goldin, P. R., & Gross, J. J. (2010). Effects of mindfulness-based stress reduction (MBSR) on emotion regulation in social anxiety disorder. Emotion, 10(1), 83–91. https://doi.org/10.1037/a0018441
  • Gross, J. J. (1999). Emotion regulation: Past, present, future. Cognition & Emotion, 13(5), 551–573. https://doi.org/10.1080/026999399379186
  • Gürbüz, S. (2024). Sosyal bilimlerde aracı, düzenleyici ve durumsal etki analizleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Hanin, Y., & Syrjä, P. (1995). Performance affect in junior ice hockey players: An application of the individual zones of optimal functioning model. The Sport Psychologist, 9(2), 169–187. https://doi.org/10.1123/tsp.9.2.169
  • James, W. (1884). What is an emotion? Mind, 9(34), 188–205. https://doi.org/10.1093/mind/os-IX.34.188
  • Jones, M. V., Lane, A. M., Bray, S. R., Uphill, M., & Catlin, J. (2005). Development and validation of the Sport Emotion Questionnaire. Journal of Sport and Exercise Psychology, 27(4), 407–431. https://doi.org/10.1123/jsep.27.4.407
  • Kabat-Zinn, J. (1990). Full catastrophe living: Using the wisdom of your body and mind to face stress, pain, and illness. Delacourt.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel araştırma yöntemi (8. baskı). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koszycki, D., Benger, M., Shlik, J., & Bradwejn, J. (2007). Randomized trial of a meditation-based stress reduction program and cognitive behavior therapy in generalized social anxiety disorder. Behaviour Research and Therapy, 45(10), 2518–2526. https://doi.org/10.1016/j.brat.2007.04.011
  • Lazarus, R. S. (1991). Emotion and adaptation. Oxford University Press.
  • Lee, J. K., & Orsillo, S. M. (2014). Investigating cognitive flexibility as a potential mechanism of mindfulness in generalized anxiety disorder. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 45(1), 208–216. https://doi.org/10.1016/j.jbtep.2013.10.008
  • Martin, M. M., & Anderson, C. M. (1998). The Cognitive Flexibility Scale: Three validity studies. Communication, 11(1), 1–9. https://doi.org/10.1080/106461798246133
  • Martin, M. M., & Rubin, R. B. (1995). A new measure of cognitive flexibility. Psychological Reports, 76(2), 623–626. https://doi.org/10.2466/pr0.1995.76.2.623
  • Mayorga, M. G., De Vries, S., & Wardle, E. A. (2016). Mindfulness behavior and its effects on anxiety. i-manager’s Journal on Educational Psychology, 9(4), 1–7. https://doi.org/10.26634/jpsy.9.4.8374
  • Morgan, C. T. (2011). A brief introduction to psychology. McGraw Hill.
  • Myers, D. (2010). Social psychology. McGraw Hill.
  • Nunnally, J. C. (1978). Psychometric theory (2nd ed.). McGraw Hill.
  • Onuk, M. (2024). Üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalık, öfke, öfkeyi ifade etme tarzları ve kaygı arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Yakın Doğu Üniversitesi.
  • Öz, S. (2012). Ergenlerin cinsiyet, sosyo-ekonomik ve öğrenim kademesi düzeylerine göre bilişsel esneklik, uyum ve kaygı puanları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 327682) [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Çukurova Üniversitesi.
  • Özdoğan, A., ... [tam yazar bilgisi eksik]. (2021). Ergenlerde reaktif proaktif saldırganlık ve bilişsel esneklik: Öfkenin aracı rolü. Anadolu Journal of Educational Sciences International. [eksik cilt, sayı, sayfa]
  • Özgüngör, S. (2018). Duygular. In Ş. Işık (Ed.), Psikolojiye giriş (ss. 155–217). Pegem Akademi.
  • Rasmussen, M. K., & Pidgeon, A. M. (2011). The direct and indirect benefits of dispositional mindfulness on self-esteem and social anxiety. Anxiety, Stress, & Coping, 24(2), 227–233. https://doi.org/10.1080/10615806.2010.515681
  • Rau, H. K., & Williams, P. (2016). Dispositional mindfulness: A critical review of construct validation research. Personality and Individual Differences, 93, 32–43. https://doi.org/10.1016/j.paid.2015.09.035
  • Robazza, C. (2006). Emotion in sport: An IZOF perspective. In S. Hanton & S. D. Mellalieu (Eds.), Literature reviews in sport psychology (pp. 127–158). Nova Science.
  • Sarıçalı, M., & Satıcı, S. A. (2017). Bilinçli farkındalık ile psikolojik kırılganlık ilişkisinde utangaçlığın aracı rolü. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 655–670.
  • Siegel, R. D., Germer, C. K., & Olendzki, A. (2009). Mindfulness: What is it? Where did it come from? In F. DiDonna (Ed.), Clinical handbook of mindfulness (pp. 17–35). Springer. https://doi.org/10.1007/978-0-387-09593-6_2
  • Stevens, A. D. (2009). Social problem solving and cognitive flexibility: Relations to social skills and problem behavior of at-risk young children [Yayımlanmamış doktora tezi]. ProQuest Dissertations Publishing. (UMI No. 3359050).
  • Strongman, K. T. (2003). The psychology of emotion: From everyday life to theory. John Wiley & Sons. Şimşek Yüksekbilgili, N. (2020). Bilinçli farkındalık düzeyi ile bireysel mutluluk düzeyi arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(8), 63–72.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Pearson Education.
  • Tezcan, C. (2008). Yapısal eşitlik modelleri [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Thienot, E., Jackson, B., Dimmock, J., Grove, J. R., Bernier, M., & Fournier, J. F. (2014). Development and preliminary validation of the mindfulness inventory for sport. Psychology of Sport and Exercise, 15(1), 72–80. https://doi.org/10.1016/j.psychsport.2013.10.003
  • Tingaz, E. O. (2020). Sporcu bilinçli farkındalık (mindfulness) ölçeği: Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması.

EXAMINATION OF MINDFULNESS, COGNITIVE FLEXIBILITY AND EMOTIONAL STATES OF UNDERWATER HOCKEY ATHLETES

Year 2025, Volume: 6 Issue: 3, 1 - 10, 22.12.2025

Abstract

The purpose of this research is to examine the conscious awareness, cognitive flexibility, and emotional states of underwater hockey athletes and to reveal their interactions. A screening model is a study that reveals any existing event or situation as it is and uses the resulting attitudes, behaviors, explanations, comparisons, and descriptions (Karasar, 1998). This descriptive study's population consisted of individuals who were active underwater athletes in Istanbul Province in 2025. The study's sample consisted of 123 volunteer licensed underwater athletes (40 women and 83 men) from various districts. Participants were included voluntarily and were informed of ethical guidelines throughout the data collection process. The study group was selected based on the individuals' past experience with active underwater sports, and they were included in the study. SPSS 30 was used for descriptive statistics, normality tests, Cronbach's alpha reliability analysis, and correlation analyses. Structural equation modeling (SEM) and path analysis were conducted using AMOS 30, with a p<0.05 level of statistical significance for the relationships in the model. The reliability of the scales was assessed using Cronbach's alpha, and the distribution of the data was assessed using skewness and kurtosis. To ensure model fit, adjustments were made to the high regression weights between the mediating variables anxiety and malaise, anxiety and anger, and enthusiasm and happiness. Regression correlations were established between these variables to ensure model fit, and model fit was achieved. As a result, it was found that the mindfulness scale had a significant effect on cognitive flexibility through the sport emotion scale sub-dimensions of anxiety, joylessness, anger and happiness. Only the mediating role of enthusiasm mood was not significant. In this case, it is possible to talk about the effect of mindfulness through moods.

References

  • Atalay, Z. (2018). Mindfulness: Şimdi ve burada bilinçli farkındalık. Psikonet Yayınları.
  • Ayyıldız, H., & Cengiz, E. (2006). Pazarlama modellerinin testinde kullanılabilecek yapısal eşitlik modeli (YEM) üzerine kavramsal bir inceleme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(1), 63–84.
  • Baer, R. A., Smith, G. T., & Allen, K. B. (2004). Assessment of mindfulness by self-report: The Kentucky Inventory of Mindfulness Skills. Assessment, 11(3), 191–206. https://doi.org/10.1177/1073191104268029
  • Beck, A. T. (2005). Bilişsel terapi ve duygusal bozukluklar. Litera Yayıncılık.
  • Bedel, A., & Ulubey, E. (2015). Ergenlerde başa çıkma stratejilerini açıklamada bilişsel esnekliğin rolü. Electronic Journal of Social Sciences, 14(55), 55–67. https://doi.org/10.17755/esosder.81402
  • Bishop, S. R., Lau, M., Shapiro, S., Carlson, L., Anderson, N. D., Carmody, J., Segal, Z. V., Abbey, S., Speca, M., Velting, D., & Devins, G. (2004). Mindfulness: A proposed operational definition. Clinical Psychology: Science and Practice, 11(3), 230–241. https://doi.org/10.1093/clipsy.bph077
  • Brown, K. W., & Ryan, R. M. (2003). The benefits of being present: Mindfulness and its role in psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 84(4), 822–848. https://doi.org/10.1037/0022-3514.84.4.822
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (17. baskı). Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Campos, J. J., Campos, R. G., & Barrett, K. C. (1989). Emergent themes in the study of emotional development and emotion regulation. Developmental Psychology, 25(3), 394–403. https://doi.org/10.1037/0012-1649.25.3.394
  • Civitçi, A. (2012). Üniversite öğrencilerinde genel yaşam doyumu ve psikolojik ihtiyaçlar arasındaki ilişkiler. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 321–336.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). Routledge.
  • Çelikkaleli, Ö. (2014). Bilişsel esneklik ölçeği’nin geçerlik ve güvenirliği. Eğitim ve Bilim, 39(176), 339–346. https://doi.org/10.15390/EB.2014.3479
  • Deffenbacher, J. L. (2011). Cognitive behavioral conceptualization and treatment of anger. Cognitive and Behavioral Practice, 18(2), 212–221. https://doi.org/10.1016/j.cbpra.2009.12.004
  • Dennis, J. P., & Vander Wal, J. S. (2010). The Cognitive Flexibility Inventory: Instrument development and estimates of reliability and validity. Cognitive Therapy and Research, 34(3), 241–253. https://doi.org/10.1007/s10608-009-9276-4
  • Eskin, M. (2014). Sorun çözme terapisi (3. baskı). Hekimler Yayın Birliği.
  • Goldin, P. R., & Gross, J. J. (2010). Effects of mindfulness-based stress reduction (MBSR) on emotion regulation in social anxiety disorder. Emotion, 10(1), 83–91. https://doi.org/10.1037/a0018441
  • Gross, J. J. (1999). Emotion regulation: Past, present, future. Cognition & Emotion, 13(5), 551–573. https://doi.org/10.1080/026999399379186
  • Gürbüz, S. (2024). Sosyal bilimlerde aracı, düzenleyici ve durumsal etki analizleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Hanin, Y., & Syrjä, P. (1995). Performance affect in junior ice hockey players: An application of the individual zones of optimal functioning model. The Sport Psychologist, 9(2), 169–187. https://doi.org/10.1123/tsp.9.2.169
  • James, W. (1884). What is an emotion? Mind, 9(34), 188–205. https://doi.org/10.1093/mind/os-IX.34.188
  • Jones, M. V., Lane, A. M., Bray, S. R., Uphill, M., & Catlin, J. (2005). Development and validation of the Sport Emotion Questionnaire. Journal of Sport and Exercise Psychology, 27(4), 407–431. https://doi.org/10.1123/jsep.27.4.407
  • Kabat-Zinn, J. (1990). Full catastrophe living: Using the wisdom of your body and mind to face stress, pain, and illness. Delacourt.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel araştırma yöntemi (8. baskı). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koszycki, D., Benger, M., Shlik, J., & Bradwejn, J. (2007). Randomized trial of a meditation-based stress reduction program and cognitive behavior therapy in generalized social anxiety disorder. Behaviour Research and Therapy, 45(10), 2518–2526. https://doi.org/10.1016/j.brat.2007.04.011
  • Lazarus, R. S. (1991). Emotion and adaptation. Oxford University Press.
  • Lee, J. K., & Orsillo, S. M. (2014). Investigating cognitive flexibility as a potential mechanism of mindfulness in generalized anxiety disorder. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 45(1), 208–216. https://doi.org/10.1016/j.jbtep.2013.10.008
  • Martin, M. M., & Anderson, C. M. (1998). The Cognitive Flexibility Scale: Three validity studies. Communication, 11(1), 1–9. https://doi.org/10.1080/106461798246133
  • Martin, M. M., & Rubin, R. B. (1995). A new measure of cognitive flexibility. Psychological Reports, 76(2), 623–626. https://doi.org/10.2466/pr0.1995.76.2.623
  • Mayorga, M. G., De Vries, S., & Wardle, E. A. (2016). Mindfulness behavior and its effects on anxiety. i-manager’s Journal on Educational Psychology, 9(4), 1–7. https://doi.org/10.26634/jpsy.9.4.8374
  • Morgan, C. T. (2011). A brief introduction to psychology. McGraw Hill.
  • Myers, D. (2010). Social psychology. McGraw Hill.
  • Nunnally, J. C. (1978). Psychometric theory (2nd ed.). McGraw Hill.
  • Onuk, M. (2024). Üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalık, öfke, öfkeyi ifade etme tarzları ve kaygı arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Yakın Doğu Üniversitesi.
  • Öz, S. (2012). Ergenlerin cinsiyet, sosyo-ekonomik ve öğrenim kademesi düzeylerine göre bilişsel esneklik, uyum ve kaygı puanları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 327682) [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Çukurova Üniversitesi.
  • Özdoğan, A., ... [tam yazar bilgisi eksik]. (2021). Ergenlerde reaktif proaktif saldırganlık ve bilişsel esneklik: Öfkenin aracı rolü. Anadolu Journal of Educational Sciences International. [eksik cilt, sayı, sayfa]
  • Özgüngör, S. (2018). Duygular. In Ş. Işık (Ed.), Psikolojiye giriş (ss. 155–217). Pegem Akademi.
  • Rasmussen, M. K., & Pidgeon, A. M. (2011). The direct and indirect benefits of dispositional mindfulness on self-esteem and social anxiety. Anxiety, Stress, & Coping, 24(2), 227–233. https://doi.org/10.1080/10615806.2010.515681
  • Rau, H. K., & Williams, P. (2016). Dispositional mindfulness: A critical review of construct validation research. Personality and Individual Differences, 93, 32–43. https://doi.org/10.1016/j.paid.2015.09.035
  • Robazza, C. (2006). Emotion in sport: An IZOF perspective. In S. Hanton & S. D. Mellalieu (Eds.), Literature reviews in sport psychology (pp. 127–158). Nova Science.
  • Sarıçalı, M., & Satıcı, S. A. (2017). Bilinçli farkındalık ile psikolojik kırılganlık ilişkisinde utangaçlığın aracı rolü. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 655–670.
  • Siegel, R. D., Germer, C. K., & Olendzki, A. (2009). Mindfulness: What is it? Where did it come from? In F. DiDonna (Ed.), Clinical handbook of mindfulness (pp. 17–35). Springer. https://doi.org/10.1007/978-0-387-09593-6_2
  • Stevens, A. D. (2009). Social problem solving and cognitive flexibility: Relations to social skills and problem behavior of at-risk young children [Yayımlanmamış doktora tezi]. ProQuest Dissertations Publishing. (UMI No. 3359050).
  • Strongman, K. T. (2003). The psychology of emotion: From everyday life to theory. John Wiley & Sons. Şimşek Yüksekbilgili, N. (2020). Bilinçli farkındalık düzeyi ile bireysel mutluluk düzeyi arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(8), 63–72.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Pearson Education.
  • Tezcan, C. (2008). Yapısal eşitlik modelleri [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Thienot, E., Jackson, B., Dimmock, J., Grove, J. R., Bernier, M., & Fournier, J. F. (2014). Development and preliminary validation of the mindfulness inventory for sport. Psychology of Sport and Exercise, 15(1), 72–80. https://doi.org/10.1016/j.psychsport.2013.10.003
  • Tingaz, E. O. (2020). Sporcu bilinçli farkındalık (mindfulness) ölçeği: Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması.
There are 48 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sport and Exercise Psychology
Journal Section Research Article
Authors

Murat Çelik 0000-0003-1558-5454

Buşra Özcan 0000-0003-3619-8840

Submission Date July 14, 2025
Acceptance Date September 8, 2025
Publication Date December 22, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Çelik, M., & Özcan, B. (2025). SUALTI HOKEYİ SPORCULARININ BİLİNÇLİ FARKINDALIK, BİLİŞSEL ESNEKLİK VE DUYGU DURUMLARININ İNCELENMESİ. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(3), 1-10.

s