Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

NEEDS OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS TEACHERS FOR DISABLED STUDENTS

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 17 - 28, 09.07.2020

Öz

The aim of this study is to reveal the need for a physical education teacher especially for disabled students in Turkey. The fact that physical education teachers work in Special Education Schools, which graduate from Physical Education and Sports Teaching programs in various universities in our country, brings some problems. One of these problems is that Physical Education teachers get only one lesson intended for disabled people before graduating from university. One of these problems is that Physical Education teachers get only one lesson for disabled people before graduating from university. It is thought that the “Adapted Physical Education and Sport” course taken by the candidates of Physical Education Teachers in a single period is not sufficient to recognize the target group. In this study, which is a systematic compilation product, samples and data from the studies conducted in different parts of the world were determined to determine the problem situation. The collected data were analyzed according to the PRISMA flow chart. As a result, it is thought that the teachers graduated from Physical Education and Sports Teaching programs in higher education levels in our country are not fully sufficient for individuals with disabilities. In this regard, it should be ensured that Physical Education and Sports Teaching Programs for the Disabled should be expanded in other universities and only graduates of this programs should be employed in Special Education Schools.

Kaynakça

  • 1. Cağran, B., & Schmidt, M. (2011). Attitudes of Slovene teachers towards the inclusion of pupils with different types of special needs in primary school. Branka Educational Studies, 37(2), 171-195.
  • 2. Canpolat, B., Nalcı Arıbaş, N., & Ilkım, M. (2019). Spor Yapan Dezavantajlı Bireylerin Ortamlarında Demokrasi Algısı Nasıldır? SPOR BİLİMLERİNDE AKADEMİK YAKLAŞIMLAR (s. 25-39). içinde Ankara: Akademisyen Yayınevi.
  • 3. Demirci, P. T., Çınar, İ., & Demirci, N. (2014). Sınıf Öğretmenlerinin Özel Eğitime Gereksinim Duyan Öğrencilerde Beden Eğitimi Ders Programından Ve Kaynaştırma Eğitiminden Kaynaklanan Sorunlarının İncelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 136-150.
  • 4. Doulkeridou, A., Evaggelinou, C., Mouratidou, K., Koidou, E., Panagiotou, A., & Kudlacek , M. (2011). Attıtudes Of Greek Physıcal Educatıon Teachers Towards Inclusıon Of Students Wıth Dısabılıtıes In Physıcal Educatıon Classes. Internatıonal Journal Of Specıal Educatıon, 26(1), 1-11.
  • 5. Ertunç, E. N. (2008). Kaynaştırma eğitimi uygulanan ilköğretim II. kademede görev alan beden eğitimi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimi hakkındaki bilgi düzeylerinin ve sınıflarındaki engelli öğrencilere bakış açılarının değerlendirilmesi(Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 6. Gathumbi, A., Ayot, H., Kimemia, J., & Ondigi, S. (2015). Teachers’ and School Administrators’ Preparedness in Handling Students with Special Needs In Inclusive Education In Kenya. Journal of Education and Practice, 6(24), 129-138.
  • 7. Green, B., Johnson, C., & Adams, A. (2001). Writing narrative literaturereviews for peer-reviewed journals: secrets of the trade. J SportsChiropract Rehabil, 15, 5-19. 8. Gülpınar, Ö., & Güçal, A. (2013). Güçlü Derleme makalesi nasıl yazılır? Turkish Journal of Urology, 39(1), 44-48.
  • 9. Gürsel, F. (2006). Engelliler İçin Beden Eğitimi Ve Spor Dersinin Öğrenccilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarına Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 67-73.
  • 10. Gürsel, F. (2007). Attıtudes Of Physıcal Educatıon Majors In Turkey Towards Dısabılıty Are Changed By Adaptıve Physıcal Educatıon Traınıng. Perceptual and Motor Skills, 104, 166-170.
  • 11. Haycock, D., & Smith, A. (2010). Inadequate and inappropriate?: The assessment of young disabled people and pupils with special educational needs in National Curriculum Physical Education. European Physical Education Review, 16(3), 283-300.
  • 12. Karakaya, E., Karakaya, Y. E., Yener, E. T., Tan, Ç., & Uğurlu, F. M. (2017). Evaluation Of Teachers’ Opinions For Physical Education And Sport Course Program In Mentally Disabled Schools. Turkish Studies (Elektronik), 28, 489-502.
  • 13. Kırımoğlu, H., Esentürk, O., İlhan, E. L., Yılmaz, A., & Kaynak, K. (2016). İlköğretim, Özel Eğitim Ve Rehabilitasyon Merkezi Öğretmenleri İle Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmen Adaylarının Zihinsel Engelli Bireylerin Fiziksel Egzersize Katılımlarının Etkilerine Yönelik Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(4), 231-244.
  • 14. Konar, N., & Yıldıran, İ. (2012). Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği: Gereksinim ve Bir Program Modeli. SELÇUK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİM DERGİSİ, 14(2), 208-216.
  • 15. Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 Öğretim Yılında Uygulanmaya Başlanan Öğretmen Yetiştirme Lisans Programlarının Değerlendirmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 203-218.
  • 16. Moher, D., Liberati, A., Tetzlaff, J., & Altman, D. (2009). Preferred reporting items for systematic reviews and meta-analyses: the PRISMA statement. BMJ, 339, 1-8.
  • 17. Morley, D., Bailey, R., Tan, J., & Cooke, B. (2005). Inclusive Physical Education: teachers’ views of including pupils with Special Educational Needs and/or disabilities in Physical Education. European Physical Education Reviewe, 11(1), 84-107. doi:DOI: 10.1177/1356336X05049826
  • 18. Özcan, G. H., & Özer, D. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Zihinsel Engelli Çocuklara Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. Journal of Health and Sport Sciences (JHSS), 1(1-2-3), 39-51.
  • 19. Özer, D., & Süngü, B. (2016). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından “Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor Dersi” Uygulamaları. Spor Bilimleri Dergisi, 27(1), 1-15.
  • 20. Papadopoulou, D., Kokaridas, D., Papanikolaou, Z., & Patsiaouras, A. (2004). Attitudes of Greek physical education teachers toward inclusion of students with disabilities. International Journal of Special Education, 19(2), 104-111.
  • 21. Sánchez, P. A., Rodríguez, R., & Martínez, R. M. (2019). Barriers to Student Learning and Participation in an Inclusive School as Perceived by Future Education Professionals. Journal of New Approaches in Education, 8(1), 18-24. doi:10.7821/naer.2019.1.321
  • 22. Saxton, M. (2018). Hard bodies: exploring historical and cultural factors in disabled people’s participation in exercise; applying critical disability theory. Sport in Society, 21(1), 22-39. doi:10.1080/17430437.2016.1225914
  • 23. YÖK. (2020, 01 24). Yükseköğretim Bİlgi Yönetim Sistemi. 01 24, 2020 tarihinde https://istatistik.yok.gov.tr/ adresinden alındı
  • 24. YÖK, Y. Ö. (2018, 5 30). YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Beden_Egitimi_ve_Spor_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf adresinden alındı

ENGELLİ ÖĞRENCİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENİ İHTİYACI

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 17 - 28, 09.07.2020

Öz

Bu çalışmanın amacı
ülkemizdeki engelli öğrenciler açısından beden eğitimi ve spor öğretmeni
ihtiyacının ortaya çıkarılmasıdır. Beden eğitimi öğretmenlerinin ülkemizin
çeşitli üniversitelerinde beden eğitimi ve spor öğretmenliği programlarından
mezun olarak engelliler için eğitim veren özel eğitim okullarında ve kaynaştırma
eğitimi verilen sınıflarda görev yapmaları bir takım sorunları da beraberinde
getirmektedir. Bu sorunların başında beden eğitimi öğretmenlerinin
üniversiteden mezun olmadan önce engelli bireylere yönelik sadece bir
ders almaları gelmektedir.
Beden eğitimi öğretmeni adayları tarafından tek bir dönem içerisinde alınan
“Uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor” dersinin hedef grubu tanımak için yeterli
olmadığı düşünülmektedir. Sistematik bir derleme ürünü olan bu çalışmada online
olarak dünyanın farklı yerlerinde yapılmış çalışmalardan örnekler ve veriler toplanarak
problem durumun belirlenmesi sağlanmıştır. Toplanan veriler PRISMA akış
diyagramına göre analiz edilmiştir. Ortaya çıkan sonuç itibariyle ülkemizde yükseköğretim
kademelerinde beden eğitimi ve spor öğretmenliği programlarından mezun
öğretmenlerin engelli bireyler için tam anlamıyla yeterli olmadıkları
düşünülmektedir. Bu hususta, engelliler için beden eğitimi ve spor öğretmenliği
programlarının diğer üniversitelerde yaygınlaştırılması ve özel eğitim okullarında
sadece bu program mezunu öğretmenlerin istihdam edilmesi sağlanmalıdır. 

Kaynakça

  • 1. Cağran, B., & Schmidt, M. (2011). Attitudes of Slovene teachers towards the inclusion of pupils with different types of special needs in primary school. Branka Educational Studies, 37(2), 171-195.
  • 2. Canpolat, B., Nalcı Arıbaş, N., & Ilkım, M. (2019). Spor Yapan Dezavantajlı Bireylerin Ortamlarında Demokrasi Algısı Nasıldır? SPOR BİLİMLERİNDE AKADEMİK YAKLAŞIMLAR (s. 25-39). içinde Ankara: Akademisyen Yayınevi.
  • 3. Demirci, P. T., Çınar, İ., & Demirci, N. (2014). Sınıf Öğretmenlerinin Özel Eğitime Gereksinim Duyan Öğrencilerde Beden Eğitimi Ders Programından Ve Kaynaştırma Eğitiminden Kaynaklanan Sorunlarının İncelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 136-150.
  • 4. Doulkeridou, A., Evaggelinou, C., Mouratidou, K., Koidou, E., Panagiotou, A., & Kudlacek , M. (2011). Attıtudes Of Greek Physıcal Educatıon Teachers Towards Inclusıon Of Students Wıth Dısabılıtıes In Physıcal Educatıon Classes. Internatıonal Journal Of Specıal Educatıon, 26(1), 1-11.
  • 5. Ertunç, E. N. (2008). Kaynaştırma eğitimi uygulanan ilköğretim II. kademede görev alan beden eğitimi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimi hakkındaki bilgi düzeylerinin ve sınıflarındaki engelli öğrencilere bakış açılarının değerlendirilmesi(Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 6. Gathumbi, A., Ayot, H., Kimemia, J., & Ondigi, S. (2015). Teachers’ and School Administrators’ Preparedness in Handling Students with Special Needs In Inclusive Education In Kenya. Journal of Education and Practice, 6(24), 129-138.
  • 7. Green, B., Johnson, C., & Adams, A. (2001). Writing narrative literaturereviews for peer-reviewed journals: secrets of the trade. J SportsChiropract Rehabil, 15, 5-19. 8. Gülpınar, Ö., & Güçal, A. (2013). Güçlü Derleme makalesi nasıl yazılır? Turkish Journal of Urology, 39(1), 44-48.
  • 9. Gürsel, F. (2006). Engelliler İçin Beden Eğitimi Ve Spor Dersinin Öğrenccilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarına Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 67-73.
  • 10. Gürsel, F. (2007). Attıtudes Of Physıcal Educatıon Majors In Turkey Towards Dısabılıty Are Changed By Adaptıve Physıcal Educatıon Traınıng. Perceptual and Motor Skills, 104, 166-170.
  • 11. Haycock, D., & Smith, A. (2010). Inadequate and inappropriate?: The assessment of young disabled people and pupils with special educational needs in National Curriculum Physical Education. European Physical Education Review, 16(3), 283-300.
  • 12. Karakaya, E., Karakaya, Y. E., Yener, E. T., Tan, Ç., & Uğurlu, F. M. (2017). Evaluation Of Teachers’ Opinions For Physical Education And Sport Course Program In Mentally Disabled Schools. Turkish Studies (Elektronik), 28, 489-502.
  • 13. Kırımoğlu, H., Esentürk, O., İlhan, E. L., Yılmaz, A., & Kaynak, K. (2016). İlköğretim, Özel Eğitim Ve Rehabilitasyon Merkezi Öğretmenleri İle Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmen Adaylarının Zihinsel Engelli Bireylerin Fiziksel Egzersize Katılımlarının Etkilerine Yönelik Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(4), 231-244.
  • 14. Konar, N., & Yıldıran, İ. (2012). Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği: Gereksinim ve Bir Program Modeli. SELÇUK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİM DERGİSİ, 14(2), 208-216.
  • 15. Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 Öğretim Yılında Uygulanmaya Başlanan Öğretmen Yetiştirme Lisans Programlarının Değerlendirmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 203-218.
  • 16. Moher, D., Liberati, A., Tetzlaff, J., & Altman, D. (2009). Preferred reporting items for systematic reviews and meta-analyses: the PRISMA statement. BMJ, 339, 1-8.
  • 17. Morley, D., Bailey, R., Tan, J., & Cooke, B. (2005). Inclusive Physical Education: teachers’ views of including pupils with Special Educational Needs and/or disabilities in Physical Education. European Physical Education Reviewe, 11(1), 84-107. doi:DOI: 10.1177/1356336X05049826
  • 18. Özcan, G. H., & Özer, D. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Zihinsel Engelli Çocuklara Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. Journal of Health and Sport Sciences (JHSS), 1(1-2-3), 39-51.
  • 19. Özer, D., & Süngü, B. (2016). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından “Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor Dersi” Uygulamaları. Spor Bilimleri Dergisi, 27(1), 1-15.
  • 20. Papadopoulou, D., Kokaridas, D., Papanikolaou, Z., & Patsiaouras, A. (2004). Attitudes of Greek physical education teachers toward inclusion of students with disabilities. International Journal of Special Education, 19(2), 104-111.
  • 21. Sánchez, P. A., Rodríguez, R., & Martínez, R. M. (2019). Barriers to Student Learning and Participation in an Inclusive School as Perceived by Future Education Professionals. Journal of New Approaches in Education, 8(1), 18-24. doi:10.7821/naer.2019.1.321
  • 22. Saxton, M. (2018). Hard bodies: exploring historical and cultural factors in disabled people’s participation in exercise; applying critical disability theory. Sport in Society, 21(1), 22-39. doi:10.1080/17430437.2016.1225914
  • 23. YÖK. (2020, 01 24). Yükseköğretim Bİlgi Yönetim Sistemi. 01 24, 2020 tarihinde https://istatistik.yok.gov.tr/ adresinden alındı
  • 24. YÖK, Y. Ö. (2018, 5 30). YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU. https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Beden_Egitimi_ve_Spor_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf adresinden alındı
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Burak Canpolat

Yayımlanma Tarihi 9 Temmuz 2020
Gönderilme Tarihi 16 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Canpolat, B. (2020). ENGELLİ ÖĞRENCİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENİ İHTİYACI. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 17-28.