Bu araştırma, okul öncesi eğitimde vantrolog tekniğinin motor gelişim etkinliklerindeki etkisini ve öğretmen algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Veri toplama aracı olarak altı soruluk açık anket uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu vantrolog eğitimi almış ve vantrolog sertifikasına sahip amaçlı örneklem seçimi ile belirlenen 17 okul öncesi öğretmenden oluşmaktadır. Veriler, betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiş ve frekans-yüzde değerleriyle kategorize edilmiştir. Araştırma bulgularına göre hareket eğitimi ve oyun dersinde vantrolog tekniğinin öğretmen görüşlerine göre incelendiğinde en büyük avantajının çocukların dikkatini hızlı toplaması olduğu belirlenmiştir. Ayrıca gönüllü öğretmenler bu tekniğin öğretici ve eğlenceli olduğunu, derse katılımı ve motivasyonu artırdığını ifade etmişlerdir. Dezavantaj olarak ise disiplin sorunları, gürültü ve bazı çocuklarda korku duygusu gibi durumlar öne çıkmıştır. Ancak, bazı öğretmenler herhangi bir dezavantaj gözlemlemediklerini de belirtmişlerdir. Vantrologluk tekniğinin geleceği açısından gönüllülerin büyük çoğunluğu bu tekniğin yaygınlaşması gerektiğini, motive edici ve eğlenceli olacağını, faydalı ve aktif olarak kullanılacağı düşünülmektedir.
Vantrolog kukla okul öncesi eğitim motor gelişim hareket ve oyun
This research aims to examine the effect of the ventriloquist technique in motor development activities and teacher perceptions in preschool education. An open-ended questionnaire consisting of six questions was used as the data collection tool. The study group of the research consists of 17 preschool teachers who have received ventriloquist training and hold ventriloquist certificates, selected through purposeful sampling. The data were analyzed using descriptive analysis method and categorized with frequency-percentage values. According to the research findings, when examining the ventriloquist technique in movement education and game lessons based on teacher opinions, its greatest advantage was determined to be its ability to quickly capture children's attention. Additionally, volunteer teachers stated that this technique is instructive and entertaining, increasing participation and motivation in the lesson. As disadvantages, issues such as discipline problems, noise, and feelings of fear in some children were highlighted. However, some teachers also indicated that they did not observe any disadvantages. Regarding the future of the ventriloquist technique, the vast majority of volunteers believe that this technique should become more widespread, will be motivating and entertaining, and will be beneficial and actively used.
Ventriloquist puppet Preschool Education Motor Development Movement and Play
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Beden Eğitimi ve Oyun, Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2025 |
| Kabul Tarihi | 18 Kasım 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 3 |