Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESI MOTOR GELİŞİM ETKİNLİKLERİNDE VANTROLOG UYGULAMASININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERINE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl 2025, Cilt: 6 Sayı: 3, 178 - 187, 22.12.2025

Öz

Bu araştırma, okul öncesi eğitimde vantrolog tekniğinin motor gelişim etkinliklerindeki etkisini ve öğretmen algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Veri toplama aracı olarak altı soruluk açık anket uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu vantrolog eğitimi almış ve vantrolog sertifikasına sahip amaçlı örneklem seçimi ile belirlenen 17 okul öncesi öğretmenden oluşmaktadır. Veriler, betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiş ve frekans-yüzde değerleriyle kategorize edilmiştir. Araştırma bulgularına göre hareket eğitimi ve oyun dersinde vantrolog tekniğinin öğretmen görüşlerine göre incelendiğinde en büyük avantajının çocukların dikkatini hızlı toplaması olduğu belirlenmiştir. Ayrıca gönüllü öğretmenler bu tekniğin öğretici ve eğlenceli olduğunu, derse katılımı ve motivasyonu artırdığını ifade etmişlerdir. Dezavantaj olarak ise disiplin sorunları, gürültü ve bazı çocuklarda korku duygusu gibi durumlar öne çıkmıştır. Ancak, bazı öğretmenler herhangi bir dezavantaj gözlemlemediklerini de belirtmişlerdir. Vantrologluk tekniğinin geleceği açısından gönüllülerin büyük çoğunluğu bu tekniğin yaygınlaşması gerektiğini, motive edici ve eğlenceli olacağını, faydalı ve aktif olarak kullanılacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Anagün, Ş. S., Bayrak, E., & Yeşilkaya, E. (2010). Students' participation in science and technology lessons of puppets and effect on learning. E-Journal of New World Sciences Academy, 5(4), 1984–1992.
  • Aydın, R. (2021). Okul öncesi fen eğitiminde drama ve kukla uygulamalarının öğrenmenin kalıcılığına etkisi (Unpublished master's thesis). Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aydın, S., & Akman, B. (2018). Vantroloji uygulamalarının okul öncesi dönemde motor beceriler üzerindeki etkisi. Değerler Eğitimi Dergisi, 16(39), 109–122.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368–388.
  • Bardak, M. (2018). Oyun temelli öğrenme. In A. Gürol (Ed.), Erken çocukluk döneminde öğrenme yaklaşımları (pp. 207–230). Efe Akademi Yayınları.
  • Beasley, C. R. (1982). Effects of a jogging program on cardiovascular fitness and work performance of mentally retarded adults. American Journal of Mental Deficiency, 86(6), 609–613.
  • Belfiore, C. (2013). Puppets talk, children listen: How puppets are effective teaching aids for kids. TEACH Magazine, Jan/Feb, 9–11.
  • Bentley, L. (2005). Puppets at large: Puppets as partners in learning and teaching in the early years. Positive.
  • Bernier, M., & O'Hare, J. (Eds.). (2005). Puppetry in education and therapy: Unlocking doors to the mind and heart. AuthorHouse.
  • Brussoni, M., Ishikawa, T., Brunelle, S., & Herrington, S. (2017). Landscapes for play: Effects of an intervention to promote nature-based risky play in early childhood centres. Journal of Environmental Psychology, 54, 139–150. https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2017.11.001
  • Cirhinlioğlu, F. G. (2001). Child mental health and development: The preschool period. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Çay, Y. (2017). Kukla modeli ile İngilizce öğretiminin ders başarısına etkisi (Unpublished master’s thesis). Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Çeşmecioğlu, D. (2019). Sınıf öğretmenlerinin eğitimde kukla kullanma eğilimlerine yönelik bir ölçek geliştirme çalışması [Yüksek lisans tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Çetinkaya, Ö., & Adıgüzel, Ö. (2018). Yaratıcı drama ve absürd tiyatro. Yaratıcı Drama Dergisi, 13(1), 2–18.
  • Dereobalı, N., & Çandır, T. (2021). Erken çocukluk döneminde motor gelişim ve riskli oyun ilişkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (60), 560–581.
  • Doyle, P. (2013). Partnering up puts the world in their hands. Primary Teacher Update, 20, 34–35.
  • Duatepe, A. (2004). The effects of drama-based instruction on seventh grade students’ geometry achievement, Van Hiele geometric thinking levels, attitude toward mathematics and geometry (Doctoral dissertation). Middle East Technical University.
  • Engin, G., & Ateş, A. B. (2019). Okul öncesi eğitimde kukla kullanımının çocuk gelişimine etkisi. İlköğretim Online, 18(3), 1160–1172.
  • Gallahue, D., Ozmun, J., & Goodway, J. (2014). Motor gelişimi anlamak (A. Aktop & D. Sevimay Özer, Eds.; M. Ç. Ata Öztürk, Trans., 7th ed., pp. 46–64). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Golafshani, N. (2003). Understanding reliability and validity in qualitative research. The Qualitative Report, 8(4), 597–606.
  • Goldblatt, D., & Hagberg, G. (2014). Art and ventriloquism. Routledge.
  • Goseki, M., Adachi, T., Mizoguchi, H., Kusunoki, F., Egusa, R., Takemura, H., ... & Inagaki, S. (2012, December). Puppet Show for Entertaining Hearing-Impaired, Together with Normal-Hearing People—A novel application of human sensing technology to inclusive education. In 2012 First International Conference on Innovative Engineering Systems (pp. 121-124). IEEE.
  • Gözler, A., İşler, E., & Altın, K. (2024). Vantrolog Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri: Bir Metafor Çalışması. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 7(1), 57–70.
  • Gross, K. (2011). Puppet: An essay on uncanny life. University of Chicago Press.
  • Güler, M., & Özdemir, M. (2007). Türkiye’de kuklacılık ve ipli ahşap kukla yapımından bir örnek. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 211–226.
  • Halimah, L., Arifin, R. R. M., & Sutini, A. (2020). Storytelling through "Wayang Golek" puppet show: Practical ways in incorporating character education in early childhood. Journal of Early Childhood, 7(1).
  • Hampshire, V. (2010). The power of puppets! Child Care, 7(6), 10–11.
  • Hamlin, T. M. (2001). Effects of learning-style strategies and metacognition on adult’s achievement (Unpublished PhD thesis). St. John’s University.
  • Harries, J. (2007). The power of puppets. Early Years Educator, 9(4), xiv–xvi.
  • Karadağ, N. (1976). Radyo tiyatrosu eğitimi. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 7(7), 163–173.
  • Keleş, P. U., Çepni, S., Aydin, S., & Haşıloğlu, M. A. (2011). The effect of conceptual change texts on eliminating the misconceptions of K5 students’ alternative views about the birds. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 28, 1061–1071.
  • Kröger, T., & Nupponen, A. M. (2019). Puppet as a pedagogical tool: a literature review. International Electronic Journal of Elementary Education, 11(4), 393–401.
  • Lester, S. (1999). An introduction to phenomenological research. Stan Lester Developments. http://www.sld.demon.co.uk/resmethy.pdf
  • McNeill, D. (1992). Hand and mind: What gestures reveal about thought. University of Chicago Press.
  • Messerli, T. C. (2017). Sitcom humour as ventriloquism. Lingua, 197, 16–33.
  • Mori, M. (2017). The uncanny valley: The original essay by Masahiro Mori. IEEE Robots & Automation Magazine.
  • Oaks, H. R. (1977). Puppets as an Intercultural Communication Tool.
  • Öcal, E. (2014). Vücudumuzdaki sistemler ünitesinin öğretiminde drama yönteminin ve kukla Karagöz uygulamalarının öğrenci başarısı ve tutuma etkisi (Doctoral dissertation). Ankara.
  • Özkurt, İ. (2024). What is the impact of teaching the primary school 4th grade science course “Our Food” unit with a ventriloque puppet based on the 5e model on student concept learning? (Unpublished master's thesis). Giresun Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öztürk, E. I. (2022). The effect of puppets as a communication tool for children. Journal of Arts, 5(1), 27–34. https://doi.org/10.31566/arts.5.1.04
  • Remer, R., & Tzuriel, D. (2015). “I teach better with the puppet”–Use of puppet as a mediating tool in Kindergarten Education–An evaluation. American Journal of Educational Research, 3(3), 356-365.
  • Rief, S. F., & Heimburge, J. A. (2007). How to reach and teach all children through balanced literacy. John Wiley & Sons.
  • Rogers, S. J., & Pennington, B. F. (1991). A theoretical approach to the deficits in infantile autism. Development and Psychopathology, 3(2), 137–162.
  • San, İ. (2006). Eğitimde yaratıcı drama. In Ö. Adıgüzel (Ed.), Yaratıcı drama 1985–1998 yazılar (pp. 46–47). Naturel Yayıncılık.
  • Sarman, A., & Sarman, E. (2022). Çocuk hemşireliğinde sihirli bir dokunuş—Bir dikkat dağıtma ve oyun yöntemi olarak vantrilokizm ve hastanede yatan çocuklar üzerindeki etkisi. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 5(1), 125–131.
  • Seçkin, A. Z. (2017). Vantroloji: Kukla sanatı. Üniversite Öğrencileri İçin Türk Tiyatrosu Dergisi, 3(6), 79–88.
  • Seidman, I. (2006). Interviewing as qualitative research: A guide for researchers in education and the social sciences. Teachers College Press.
  • Silverman, D. (2016). Qualitative research (4th ed.). Sage.
  • Simpson, A., & Dervin, F. (2017). Speaking from the stomach? Ventriloquised ethnocentrisms about Finnish education. Educational Practice and Theory, 39(1), 5–29.
  • Stockman, T. (2010). Ventriloquism. In World Encyclopedia of Puppetry Arts. https://wepa.unima.org/en/ventriloquism/
  • Synovitz, L. B. (1999). Using puppetry in a coordinated school health program. Journal of School Health, 69(4), 145–147.
  • Şahin, G. (2015). Vantroloji sanatı: Kuklanın insana sunduğu güzellikler. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(6), 105–112.
  • Şenol, F. B. (2021). Physical Activity and Preschool Children: Preschool Teachers' Perceptions. Southeast Asia Early Childhood, 10(2), 132-146.
  • Tantu, H. (2024). İnsan sesinin illüzyonları: Türkiye'de vantrilok olmak (Unpublished master's thesis). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Topçu, A. (2005). The effect of the web based asynchronous teaching method course on the pre-service teaches’ achievement, metacognition and attitudes towards computer, www and web based course (Unpublished PhD thesis). Middle East Technical University.
  • Ulutaş, A., Demir, E., & Yayan, E. H. (2017). Motor gelişim eğitim programının 5–6 yaş çocukların kaba ve ince motor becerilerine etkisinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1523–1538. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.31178-338846
  • Vroomen, J., & De Gelder, B. (2004). Perceptual effects of cross-modal stimulation: Ventriloquism and the freezing phenomenon. In G. A. Calvert, C. Spence, & B. E. Stein (Eds.), The handbook of multisensory processes (pp. 141–150). MIT Press.
  • Yan, D., Bright, D., Prosser, H., & Poole, A. (2023). Ventriloquism as method: Writing differently and thinking philosophically. Cultural Studies ↔ Critical Methodologies, 23(3), 262–273.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, E., & Çetin, Z. (2018). Sporun psiko-motor gelişim ve sosyal gelişime etkisi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 5(2), 54–66. https://doi.org/10.21020/husbfd.427140
  • Yüksel, A., & Çakmak, R. (2010). Vantroloji nedir? Vantroloji nereden gelmiştir? Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(35), 300–309.

EXAMINATION OF VENTRILOQUISM APPLICATION IN PRESCHOOL MOTOR DEVELOPMENT ACTIVITIES ACCORDING TO TEACHER OPINIONS

Yıl 2025, Cilt: 6 Sayı: 3, 178 - 187, 22.12.2025

Öz

This research aims to examine the effect of the ventriloquist technique in motor development activities and teacher perceptions in preschool education. An open-ended questionnaire consisting of six questions was used as the data collection tool. The study group of the research consists of 17 preschool teachers who have received ventriloquist training and hold ventriloquist certificates, selected through purposeful sampling. The data were analyzed using descriptive analysis method and categorized with frequency-percentage values. According to the research findings, when examining the ventriloquist technique in movement education and game lessons based on teacher opinions, its greatest advantage was determined to be its ability to quickly capture children's attention. Additionally, volunteer teachers stated that this technique is instructive and entertaining, increasing participation and motivation in the lesson. As disadvantages, issues such as discipline problems, noise, and feelings of fear in some children were highlighted. However, some teachers also indicated that they did not observe any disadvantages. Regarding the future of the ventriloquist technique, the vast majority of volunteers believe that this technique should become more widespread, will be motivating and entertaining, and will be beneficial and actively used.

Kaynakça

  • Anagün, Ş. S., Bayrak, E., & Yeşilkaya, E. (2010). Students' participation in science and technology lessons of puppets and effect on learning. E-Journal of New World Sciences Academy, 5(4), 1984–1992.
  • Aydın, R. (2021). Okul öncesi fen eğitiminde drama ve kukla uygulamalarının öğrenmenin kalıcılığına etkisi (Unpublished master's thesis). Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aydın, S., & Akman, B. (2018). Vantroloji uygulamalarının okul öncesi dönemde motor beceriler üzerindeki etkisi. Değerler Eğitimi Dergisi, 16(39), 109–122.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368–388.
  • Bardak, M. (2018). Oyun temelli öğrenme. In A. Gürol (Ed.), Erken çocukluk döneminde öğrenme yaklaşımları (pp. 207–230). Efe Akademi Yayınları.
  • Beasley, C. R. (1982). Effects of a jogging program on cardiovascular fitness and work performance of mentally retarded adults. American Journal of Mental Deficiency, 86(6), 609–613.
  • Belfiore, C. (2013). Puppets talk, children listen: How puppets are effective teaching aids for kids. TEACH Magazine, Jan/Feb, 9–11.
  • Bentley, L. (2005). Puppets at large: Puppets as partners in learning and teaching in the early years. Positive.
  • Bernier, M., & O'Hare, J. (Eds.). (2005). Puppetry in education and therapy: Unlocking doors to the mind and heart. AuthorHouse.
  • Brussoni, M., Ishikawa, T., Brunelle, S., & Herrington, S. (2017). Landscapes for play: Effects of an intervention to promote nature-based risky play in early childhood centres. Journal of Environmental Psychology, 54, 139–150. https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2017.11.001
  • Cirhinlioğlu, F. G. (2001). Child mental health and development: The preschool period. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Çay, Y. (2017). Kukla modeli ile İngilizce öğretiminin ders başarısına etkisi (Unpublished master’s thesis). Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Çeşmecioğlu, D. (2019). Sınıf öğretmenlerinin eğitimde kukla kullanma eğilimlerine yönelik bir ölçek geliştirme çalışması [Yüksek lisans tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Çetinkaya, Ö., & Adıgüzel, Ö. (2018). Yaratıcı drama ve absürd tiyatro. Yaratıcı Drama Dergisi, 13(1), 2–18.
  • Dereobalı, N., & Çandır, T. (2021). Erken çocukluk döneminde motor gelişim ve riskli oyun ilişkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (60), 560–581.
  • Doyle, P. (2013). Partnering up puts the world in their hands. Primary Teacher Update, 20, 34–35.
  • Duatepe, A. (2004). The effects of drama-based instruction on seventh grade students’ geometry achievement, Van Hiele geometric thinking levels, attitude toward mathematics and geometry (Doctoral dissertation). Middle East Technical University.
  • Engin, G., & Ateş, A. B. (2019). Okul öncesi eğitimde kukla kullanımının çocuk gelişimine etkisi. İlköğretim Online, 18(3), 1160–1172.
  • Gallahue, D., Ozmun, J., & Goodway, J. (2014). Motor gelişimi anlamak (A. Aktop & D. Sevimay Özer, Eds.; M. Ç. Ata Öztürk, Trans., 7th ed., pp. 46–64). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Golafshani, N. (2003). Understanding reliability and validity in qualitative research. The Qualitative Report, 8(4), 597–606.
  • Goldblatt, D., & Hagberg, G. (2014). Art and ventriloquism. Routledge.
  • Goseki, M., Adachi, T., Mizoguchi, H., Kusunoki, F., Egusa, R., Takemura, H., ... & Inagaki, S. (2012, December). Puppet Show for Entertaining Hearing-Impaired, Together with Normal-Hearing People—A novel application of human sensing technology to inclusive education. In 2012 First International Conference on Innovative Engineering Systems (pp. 121-124). IEEE.
  • Gözler, A., İşler, E., & Altın, K. (2024). Vantrolog Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri: Bir Metafor Çalışması. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 7(1), 57–70.
  • Gross, K. (2011). Puppet: An essay on uncanny life. University of Chicago Press.
  • Güler, M., & Özdemir, M. (2007). Türkiye’de kuklacılık ve ipli ahşap kukla yapımından bir örnek. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 211–226.
  • Halimah, L., Arifin, R. R. M., & Sutini, A. (2020). Storytelling through "Wayang Golek" puppet show: Practical ways in incorporating character education in early childhood. Journal of Early Childhood, 7(1).
  • Hampshire, V. (2010). The power of puppets! Child Care, 7(6), 10–11.
  • Hamlin, T. M. (2001). Effects of learning-style strategies and metacognition on adult’s achievement (Unpublished PhD thesis). St. John’s University.
  • Harries, J. (2007). The power of puppets. Early Years Educator, 9(4), xiv–xvi.
  • Karadağ, N. (1976). Radyo tiyatrosu eğitimi. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 7(7), 163–173.
  • Keleş, P. U., Çepni, S., Aydin, S., & Haşıloğlu, M. A. (2011). The effect of conceptual change texts on eliminating the misconceptions of K5 students’ alternative views about the birds. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 28, 1061–1071.
  • Kröger, T., & Nupponen, A. M. (2019). Puppet as a pedagogical tool: a literature review. International Electronic Journal of Elementary Education, 11(4), 393–401.
  • Lester, S. (1999). An introduction to phenomenological research. Stan Lester Developments. http://www.sld.demon.co.uk/resmethy.pdf
  • McNeill, D. (1992). Hand and mind: What gestures reveal about thought. University of Chicago Press.
  • Messerli, T. C. (2017). Sitcom humour as ventriloquism. Lingua, 197, 16–33.
  • Mori, M. (2017). The uncanny valley: The original essay by Masahiro Mori. IEEE Robots & Automation Magazine.
  • Oaks, H. R. (1977). Puppets as an Intercultural Communication Tool.
  • Öcal, E. (2014). Vücudumuzdaki sistemler ünitesinin öğretiminde drama yönteminin ve kukla Karagöz uygulamalarının öğrenci başarısı ve tutuma etkisi (Doctoral dissertation). Ankara.
  • Özkurt, İ. (2024). What is the impact of teaching the primary school 4th grade science course “Our Food” unit with a ventriloque puppet based on the 5e model on student concept learning? (Unpublished master's thesis). Giresun Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öztürk, E. I. (2022). The effect of puppets as a communication tool for children. Journal of Arts, 5(1), 27–34. https://doi.org/10.31566/arts.5.1.04
  • Remer, R., & Tzuriel, D. (2015). “I teach better with the puppet”–Use of puppet as a mediating tool in Kindergarten Education–An evaluation. American Journal of Educational Research, 3(3), 356-365.
  • Rief, S. F., & Heimburge, J. A. (2007). How to reach and teach all children through balanced literacy. John Wiley & Sons.
  • Rogers, S. J., & Pennington, B. F. (1991). A theoretical approach to the deficits in infantile autism. Development and Psychopathology, 3(2), 137–162.
  • San, İ. (2006). Eğitimde yaratıcı drama. In Ö. Adıgüzel (Ed.), Yaratıcı drama 1985–1998 yazılar (pp. 46–47). Naturel Yayıncılık.
  • Sarman, A., & Sarman, E. (2022). Çocuk hemşireliğinde sihirli bir dokunuş—Bir dikkat dağıtma ve oyun yöntemi olarak vantrilokizm ve hastanede yatan çocuklar üzerindeki etkisi. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 5(1), 125–131.
  • Seçkin, A. Z. (2017). Vantroloji: Kukla sanatı. Üniversite Öğrencileri İçin Türk Tiyatrosu Dergisi, 3(6), 79–88.
  • Seidman, I. (2006). Interviewing as qualitative research: A guide for researchers in education and the social sciences. Teachers College Press.
  • Silverman, D. (2016). Qualitative research (4th ed.). Sage.
  • Simpson, A., & Dervin, F. (2017). Speaking from the stomach? Ventriloquised ethnocentrisms about Finnish education. Educational Practice and Theory, 39(1), 5–29.
  • Stockman, T. (2010). Ventriloquism. In World Encyclopedia of Puppetry Arts. https://wepa.unima.org/en/ventriloquism/
  • Synovitz, L. B. (1999). Using puppetry in a coordinated school health program. Journal of School Health, 69(4), 145–147.
  • Şahin, G. (2015). Vantroloji sanatı: Kuklanın insana sunduğu güzellikler. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(6), 105–112.
  • Şenol, F. B. (2021). Physical Activity and Preschool Children: Preschool Teachers' Perceptions. Southeast Asia Early Childhood, 10(2), 132-146.
  • Tantu, H. (2024). İnsan sesinin illüzyonları: Türkiye'de vantrilok olmak (Unpublished master's thesis). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Topçu, A. (2005). The effect of the web based asynchronous teaching method course on the pre-service teaches’ achievement, metacognition and attitudes towards computer, www and web based course (Unpublished PhD thesis). Middle East Technical University.
  • Ulutaş, A., Demir, E., & Yayan, E. H. (2017). Motor gelişim eğitim programının 5–6 yaş çocukların kaba ve ince motor becerilerine etkisinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1523–1538. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.31178-338846
  • Vroomen, J., & De Gelder, B. (2004). Perceptual effects of cross-modal stimulation: Ventriloquism and the freezing phenomenon. In G. A. Calvert, C. Spence, & B. E. Stein (Eds.), The handbook of multisensory processes (pp. 141–150). MIT Press.
  • Yan, D., Bright, D., Prosser, H., & Poole, A. (2023). Ventriloquism as method: Writing differently and thinking philosophically. Cultural Studies ↔ Critical Methodologies, 23(3), 262–273.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, E., & Çetin, Z. (2018). Sporun psiko-motor gelişim ve sosyal gelişime etkisi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 5(2), 54–66. https://doi.org/10.21020/husbfd.427140
  • Yüksel, A., & Çakmak, R. (2010). Vantroloji nedir? Vantroloji nereden gelmiştir? Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(35), 300–309.
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Oyun, Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kenan Koç 0000-0002-1459-2655

Furkan Çat 0009-0008-8332-1139

Gönderilme Tarihi 15 Eylül 2025
Kabul Tarihi 18 Kasım 2025
Yayımlanma Tarihi 22 Aralık 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Koç, K., & Çat, F. (2025). OKUL ÖNCESI MOTOR GELİŞİM ETKİNLİKLERİNDE VANTROLOG UYGULAMASININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERINE GÖRE İNCELENMESİ. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(3), 178-187.