Araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin örtük program farkındalığına yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada örtük program farkındalığını beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin bakış açısıyla aktarmak için nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desen kullanılmış ve verilere görüşme yöntemi ile ulaşılmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme tekniği dikkate alınarak 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılında 15 beden eğitimi ve spor öğretmeni ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve “Görüşme Formu” kullanılarak toplanmış ve içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin ifadelerinden örtük programın bilinçli bir şekilde yürütüldüğü, derslerde yalnızca fiziksel değil bilişsel ve duyuşsal öğrenmelerin gerçekleşmesine de fırsat verildiği, derslerde kişisel ve sosyal değerlerini öğrencilere bilinçli bir şekilde aktarmalarının, bireysel ve toplumsal gelişim açısından çok önemli olduğu ve iletişim becerilerinin öğrencilerin bireysel ve sosyal gelişimlerinde belirleyici bir rolü olduğu tespit edilmiştir. MEB örtük programın önemi ve bununla nasıl çalışılacağı konusunda seminerler düzenlemeli ve öğretmenlere bu bilgi ve becerileri kazandırmalıdır.
The aim of the research is to analyze the opinions of physical education and sports teachers regarding hidden curriculum awareness. In the study, phenomenological design, one of the qualitative research methods, was used to convey the hidden curriculum awareness from the perspective of physical education and sports teachers and the data were got through on interview method. In the research, interviews were conducted with 15 physical education and sports teachers in the 2022-2023 Academic Year, taking into account the maximum diversity sampling technique, one of the purposeful sampling methods. Data were collected using the “Personal Information Form” and “Interview Form” and evaluated using the content analysis method. As a result of the research, it was determined from the teachers' statements that the hidden curriculum was carried out consciously, that not only physical but also cognitive and affective learning was given the opportunity in the lessons, that consciously transferring personal and social values to the students in the lessons was very important for individual and social development, and that communication skills had a decisive role in the individual and social development of the students. The Ministry of National Education should organize seminars on the significance of the hidden curriculum and how to work with it, and provide teachers with this knowledge and skills.
Physical Education and Sports Course Hidden Curriculum Awareness
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 12 Ağustos 2025 |
| Kabul Tarihi | 23 Ekim 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 3 |