Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin derslerde tercih ettikleri oyunlara ilişkin görüşlerini ve bu tercihleri şekillendiren etkenleri incelemektir. Yorumlayıcı fenomenolojik analiz deseniyle yürütülen çalışmada, farklı illerde görev yapan 8 kadın ve 8 erkek olmak üzere toplam 16 beden eğitimi ve spor öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler, hem yüz yüze hem de çevrimiçi ortamda Zoom Cloud Meetings programı aracılığıyla yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde Maxqda yazılımından yararlanılmış ve içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Analiz sürecinde temalar, kategoriler ve kodlar sistematik biçimde oluşturularak öğretmenlerin oyun tercihlerini belirleyen etkenler bu yapılar çerçevesinde değerlendirilmiş; her bir kod, ilgili katılımcı görüşlerinden alınan doğrudan ifadelerle desteklenmiştir. Kodlamalar arasındaki uyum düzeyi Cohen’s Kappa katsayısı ile hesaplanmış ve κ = 0.84 olarak bulunmuştur. Bu değer, literatürde yüksek uyum düzeyi için kabul edilen aralıkta yer almaktadır. Araştırma bulguları, oyun tercihlerinin pedagojik, müfredat odaklı, sosyal-psikolojik, çevresel, kültürel ve güvenlik temelli unsurların etkileşimi sonucunda şekillendiğini ortaya koymuştur. Ayrıca elde edilen sonuçlar, oyunların yalnızca eğlenceli bir etkinlik değil; aynı zamanda öğrencilerin bilişsel, duyuşsal, sosyal ve psikomotor gelişimlerini destekleyen önemli bir öğretim aracı olduğunu göstermektedir.
The present study aims to explore the perspectives of physical education and sports teachers on the games they prefer to use in their lessons, as well as the factors influencing these preferences. Employing an interpretative phenomenological analysis design, semi-structured interviews were conducted with 16 physical education and sports teachers (8 female and 8 male) working in various provinces. The interviews were carried out both face-to-face and online through the Zoom Cloud Meetings platform. The collected data were analyzed using Maxqda software, and the content analysis method was applied. Within this process, themes, categories, and codes were systematically identified, and the factors shaping teachers’ game preferences were examined accordingly. Each code was substantiated with direct quotations from the participants. Inter-coder reliability was assessed using Cohen’s Kappa coefficient, which yielded a value of κ = 0.84, indicating a high level of agreement according to the literature. The findings demonstrated that game preferences are shaped by the interplay of pedagogical, curriculum-based, socio-psychological, environmental, cultural, and safety-related factors. Moreover, the results highlighted that games should not be regarded merely as entertaining activities but rather as essential pedagogical tools that foster students’ cognitive, affective, social, and psychomotor development.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Physical Training and Sports, Physical Training and Sports Pedagogy |
| Journal Section | Research Article |
| Authors | |
| Submission Date | September 9, 2025 |
| Acceptance Date | October 20, 2025 |
| Publication Date | December 22, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 6 Issue: 3 |
s