BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 2, 145 - 156, 01.12.2013

Öz

This study was carried out to determine the effect of computer animation on students’ attitudes towards science and technology, academic achievement, epistemological attitudes and retention of knowledge in the teaching of the light unit. The sample of this study consists of 42 seventh-grade students who were training in two different secondary schools located in Bayburt in the academic year 2012-2013. One of these schools was used as experimental group (n=21) and used computer animations used in the educational process and the other one was control group (n=21) studied with traditional method. As data collection instruments Academic Achievement Test (AAT), Science and Technology Attitude Scale (STAS) and Epistemological Attitude Scale (EAS), and Retention Test (RT) were used. The data were evaluated by using descriptive statistics, independent samples t-test. According to the analyses, there was a significant difference in favor of experiment group in view of academic success and retention of knowledge. But at the end of study, a statistically significant difference was not observed between the experimental and control groups in terms of attitudes towards science and technology lesson and epistemological attitude

Kaynakça

  • Gürdal, A., Aksoy, M., ve Macaroğlu, E. İlköğretimde kavram kargaşası, Bilim ve teknik. Tübitak Yayınları, 334, 96-97, 1995.
  • Çepni, S. ve Çil, E. Fen ve teknoloji programı ilköğretim 1. ve 2. Kademe öğretmen kitabı. Pegem A yayıncılık, Ankara, 2009.
  • Lind, K. K. Exploring science in early childhood. A Development Approach. Thomson Delmar Learning, USA., 2005.
  • Taber, K. S. Alternative conceptions in chemistry- prevention, diagnosis and cure. The
  • Royal Society of Chemistry, Theoretical background, London, 2002.
  • Atılboz, N. G. Lise 1. Sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konuları ile ilgili anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 3, 147-157, 2004.
  • Yılmaz, A. Eğitim Yönetiminde Bilgisayarlardan Faydalanmanın Avantajları ve Dezavantajları, Milli Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:166, 1-7, 2005.
  • Kaçar, A. Ö., Doğan, N. Okulöncesi Eğitimde Bilgisayar Destekli Eğitimin Rolü. Akademik
  • Bilişim 2007. Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, 2007.
  • Çalışkan, S. (2002). Uzaktan Eğitim Web Sitelerinde Animasyon Kullanımı. Anadolu
  • Üniversitesi, Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu Web Sitesi: http://aof20.anadolu. edu.tr/bildiriler/Sabahattin_Caliskan.doc, 2002.
  • Emrahoğlu, N., Bülbül, O. 9. sınıf fizik dersi optik ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde
  • kullanılan animasyonların ve simülasyonların akademik başarıya ve akılda kalıcılığına etkisinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 409–422, 2010.
  • Özüsağlam, E. Web tabanlı matematik öğretimi ve ders sunum örneği. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 33–43, 2007.
  • Kurt, A. İ. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi ABD Anlamlı Öğrenme Yaklaşıma
  • Dayalı Bilgisayar Destekli 7. Sınıf Fen Bilgisi Dersi İçin Hazırlanan Bir Ders Yazılımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Kalıcılığa Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Adana: Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006.
  • Schnotz, W. Educational promises of multimedia learning from a cognitive perspective,
  • Multimedia Learning: Cognitive and Instructional Issues, Amsterdam. Elsevier, p: 9-29, 2001.
  • Lewalter, D. Cognitive strategies for learning from static and dynamic visuals. Learning and Instruction, 13, 2, 177-189, 2003.
  • Lowe, R. K. Animation and learning: Selective processing of information in dynamic
  • graphics. Learning and Instruction, 13, 2, 155 157-176, 2003.
  • Saka, A. ve Akdeniz, A. R. Genetik konusunda bilgisayar destekli materyal geliştirilmesi ve 5E modeline göre uygulanması.The Turkısh Online Journal of Education Technology, 5(1), 14-22, 2006.
  • Akçay, H., Tüysüz, C., Feyzioğlu, B. Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Öğretiminin Öğrenci
  • Başarısına Etkisine Bir Örnek: Mol Kavramı ve Avogadro Sayısı. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2), 57–66, 2003.
  • Elliot, S., ve Miller, P. 3D Studio Max 2. İstanbul: Sistem Yayıncılık Mat.San. ve Tic.
  • A.Ş., 1999.
  • Arıcı, D., Dalkılıç, E. Animasyonların bilgisayar destekli öğretime katkısı: bir uygulama
  • örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 421–430, 2006.
  • Pekdağ, B. Fen eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojileri. BAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Dergisi, 7(2), 86–94, 2005.
  • Tezcan, H., Yılmaz, Ü. Kimya öğretiminde kavramsal bilgisayar animasyonları ile
  • geleneksel anlatım yöntemin başarıya etkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi
  • Dergisi, 14(2), 18–32, 2003.
  • Kıyıcı, G., Yumuşak, A. Fen bilgisi laboratuvarı dersinde bilgisayar destekli etkinliklerin
  • öğrenci kazanımları üzerine etkisi; asit-baz kavramları ve titrasyon konusu örneği.
  • The Turkish Online Journal of Educational Technology 4(4), 1303–6521, 2005.
  • Yakışan, M., Yel, M., Mutlu, M. Biyoloji öğretiminde bilgisayar animasyonlarının kullanılmasının öğrenci başarısı üzerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 129–139, 2009.
  • Saka, A., Yılmaz, M. Bilgisayar destekli fizik öğretiminde çalışma yapraklarına dayalı
  • materyal geliştirme ve uygulama. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 120–131, 2005.
  • Çepni, S., Taş, E. ve Köse, S. The Effect of computer-assisted material on students’
  • cognitive levels, misconceptions and attitudes towards science. Computers Education,
  • 46, 192-205, 2006.
  • Katırcıoğlu, H., ve Kazancı, M. Genel biyoloji derslerinde bilgisayar kullanımının öğrenci başarısı üzerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 127-134, 2003.
  • Powell, J. V., Aeby, V. G. and Carpenter-Aeby, T. A comparison of student out comes
  • with and with out teacher facilitated computer- based instruction. Computers Education, 40, 183-191, 2003.
  • Güvercin, Z. Fizik dersinde simülasyon destekli yazılımın öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve kalıcılığa olan etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana, 2010.
  • McMillan, J. H. & Schumacher, S. Research in education: Evidence-Based inquiry.
  • Sixth Edition. Boston, MA: Allyn and Bacon., 2006.
  • Karasar, N. Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2005.
  • Geban, Ö., Ertepınar, H., Yılmaz G., Altan, A., Sahbaz, F., Bilgisayar Destekli Eğitimin
  • Öğrencilerin Fen Bilgisi Başarılarına ve Fen Bilgisi ilgilerine Etkisi, I. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 7–11, 1994.
  • Şengül, N. Yapılandırmacılık kuramına dayalı olarak hazırlanan aktif öğretim yöntemlerinin
  • akan elektrik konusunda öğrencilerin fen başarı ve tutumlarına etkisi, 2006.
  • Balcı, A. Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Pegem A Yayınevi, 2009.
  • Conley, A. M, Pintrich, P. R., Vekirı, I., & Harrison, D. Changes in epistemological
  • beliefs in elementary science students. Contemporary Educational Psychology, 156 29, 186-204, 2004.
  • Özkan, Ş. Modeling elementary students’ science achievement: the interrelationships among epistemological beliefs, learning approaches, and self-regulated learning s rategies. Unpublished Doctoral Dissertation. Middle East Technical University, Ankara, 2008.
  • Daşdemir, İ. Animasyon Yönteminin İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Olan Etkisi. Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Erzurum, 2006.
  • Daşdemir, İ. ve Doymuş, K. Fen ve Teknoloji Dersinde Animasyon Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenilen Bilgilerin Kalıcılığına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2 (3), 33-42, 2012a.
  • Daşdemir, İ. ve Doymuş, K. 8. sınıf kuvvet ve hareket ünitesinde animasyon kullanımının
  • öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 77-87, 2012b.
  • Karaçöp, A. Öğrencilerin elektrokimya ve kimyasal bağlar ünitelerindeki konuları anlamalarına animasyon ve jigsaw tekniklerinin etkileri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, 2010.
  • Rowe, G. W. and Gregor, P. A. Computer based learning system for teaching computing,
  • implementation and evaluation. Computers Education, 33, 65-76, 1999.
  • Ekici, E. ve Ekici, F. Fen Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinden Faydalanmanın Yeni ve Etkili Bir Yolu: “Yavaş Geçişli Animasyonlar”. İlköğretim Online, 10(2) 1-9, 2011.
  • Daşdemir, İ., Uzoğlu, M. ve Cengiz, E.7. Sınıf Vücudumuzdaki Sistemler Ünitesinde Animasyon Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenilen Bilgilerin Kalıcılığına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim
  • Fakültesi Dergisi, 2(2), 54-62, 2012.
  • Bülbül Y. Effects of Learning Cycle Model Accompanied with Computer Animations
  • on Understanding of Diffusion and Osmosis Concepts, Yayınlanmamış Yüksek lisans
  • Tesi, ODTÜ, Ankara, 2010.
  • İnaç A. Animasyon Kullanımının İlköğretim Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarılarına ve Akılda Tutuma Düzeylerine Etkisi: 6. 7. ve 8. Sınıflar Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 18 Mart Üniversitesi, Çanakkale, 2010.
  • Ayvacı, H.Ş., Abdüsselam, Z. ve Abdüsselam, M.S. Animasyon Destekli Çizgi Filmlerin
  • Fen Öğretimine Etkisi: 6. Sınıf Kuvveti Keşfedelim Konusu Örneği. Journal of Research in Education and Teaching, 1(4), 182-190, 2012.
  • Azizoğlu, N. ve Çetin, G. 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri, fen dersine yönelik tutumları ve motivasyonları arasındaki ilişki. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 171-182, 2009.
  • Şimşek, Ü., Doymuş, K. & Bayrakçeken, S. İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Kırsal Alanda Eğitim Gören Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersi Başarısına ve Tutumuna Etkisi, Eğitim ve Bilim Dergisi, 31(14), 3-10, 2006.
  • Uygur, E. İlköğretim 7. Sınıf fen ve teknoloji dersi kuvvet ve hareket ünitesinin öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısına, tutuma ve bilgi kalıcılığına etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara, 2009.

IŞIK ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR ANİMASYONLARININ ETKİSİ

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 2, 145 - 156, 01.12.2013

Öz

Bu araştırma, ışık ünitesinin öğretiminde bilgisayar animasyonlarının öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine karşı tutumlarına, akademik başarısına, bilgilerin kalıcılığına ve epistemolojik tutumlarına etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2012–2013 öğretim yılında Bayburt ilinde bulunan iki farklı ortaokulun yedinci sınıfında eğitim görmekte olan toplam 42 öğrenci oluşturmaktadır. Bu okullardan biri öğretim süreçlerinde bilgisayar animasyonlarının kullanıldığı deney grubu (n=21) diğeri ise geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu (n=21) olarak belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak Akademik Başarı Testi (ABT), Fen ve Teknoloji Dersi Tutum Ölçeği (FTTÖ), Epistemolojik Tutum Ölçeği (ETÖ) ve Kalıcılık Testi (KT) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler tanımlayıcı istatistikler ve bağımsız gruplar t-testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirmelerin sonucunda deney ve kontrol grupları arasında akademik başarı ve bilgilerin kalıcılığı yönünden deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. Uygulama sonunda deney ve kontrol grubu arasında Fen ve Teknoloji dersi tutumları ve epistemolojik tutum bakımından istatistiksel olarak anlamlı farklılıkların olmadığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Gürdal, A., Aksoy, M., ve Macaroğlu, E. İlköğretimde kavram kargaşası, Bilim ve teknik. Tübitak Yayınları, 334, 96-97, 1995.
  • Çepni, S. ve Çil, E. Fen ve teknoloji programı ilköğretim 1. ve 2. Kademe öğretmen kitabı. Pegem A yayıncılık, Ankara, 2009.
  • Lind, K. K. Exploring science in early childhood. A Development Approach. Thomson Delmar Learning, USA., 2005.
  • Taber, K. S. Alternative conceptions in chemistry- prevention, diagnosis and cure. The
  • Royal Society of Chemistry, Theoretical background, London, 2002.
  • Atılboz, N. G. Lise 1. Sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konuları ile ilgili anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 3, 147-157, 2004.
  • Yılmaz, A. Eğitim Yönetiminde Bilgisayarlardan Faydalanmanın Avantajları ve Dezavantajları, Milli Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:166, 1-7, 2005.
  • Kaçar, A. Ö., Doğan, N. Okulöncesi Eğitimde Bilgisayar Destekli Eğitimin Rolü. Akademik
  • Bilişim 2007. Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, 2007.
  • Çalışkan, S. (2002). Uzaktan Eğitim Web Sitelerinde Animasyon Kullanımı. Anadolu
  • Üniversitesi, Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu Web Sitesi: http://aof20.anadolu. edu.tr/bildiriler/Sabahattin_Caliskan.doc, 2002.
  • Emrahoğlu, N., Bülbül, O. 9. sınıf fizik dersi optik ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde
  • kullanılan animasyonların ve simülasyonların akademik başarıya ve akılda kalıcılığına etkisinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 409–422, 2010.
  • Özüsağlam, E. Web tabanlı matematik öğretimi ve ders sunum örneği. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 33–43, 2007.
  • Kurt, A. İ. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi ABD Anlamlı Öğrenme Yaklaşıma
  • Dayalı Bilgisayar Destekli 7. Sınıf Fen Bilgisi Dersi İçin Hazırlanan Bir Ders Yazılımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Kalıcılığa Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Adana: Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006.
  • Schnotz, W. Educational promises of multimedia learning from a cognitive perspective,
  • Multimedia Learning: Cognitive and Instructional Issues, Amsterdam. Elsevier, p: 9-29, 2001.
  • Lewalter, D. Cognitive strategies for learning from static and dynamic visuals. Learning and Instruction, 13, 2, 177-189, 2003.
  • Lowe, R. K. Animation and learning: Selective processing of information in dynamic
  • graphics. Learning and Instruction, 13, 2, 155 157-176, 2003.
  • Saka, A. ve Akdeniz, A. R. Genetik konusunda bilgisayar destekli materyal geliştirilmesi ve 5E modeline göre uygulanması.The Turkısh Online Journal of Education Technology, 5(1), 14-22, 2006.
  • Akçay, H., Tüysüz, C., Feyzioğlu, B. Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Öğretiminin Öğrenci
  • Başarısına Etkisine Bir Örnek: Mol Kavramı ve Avogadro Sayısı. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2), 57–66, 2003.
  • Elliot, S., ve Miller, P. 3D Studio Max 2. İstanbul: Sistem Yayıncılık Mat.San. ve Tic.
  • A.Ş., 1999.
  • Arıcı, D., Dalkılıç, E. Animasyonların bilgisayar destekli öğretime katkısı: bir uygulama
  • örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 421–430, 2006.
  • Pekdağ, B. Fen eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojileri. BAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Dergisi, 7(2), 86–94, 2005.
  • Tezcan, H., Yılmaz, Ü. Kimya öğretiminde kavramsal bilgisayar animasyonları ile
  • geleneksel anlatım yöntemin başarıya etkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi
  • Dergisi, 14(2), 18–32, 2003.
  • Kıyıcı, G., Yumuşak, A. Fen bilgisi laboratuvarı dersinde bilgisayar destekli etkinliklerin
  • öğrenci kazanımları üzerine etkisi; asit-baz kavramları ve titrasyon konusu örneği.
  • The Turkish Online Journal of Educational Technology 4(4), 1303–6521, 2005.
  • Yakışan, M., Yel, M., Mutlu, M. Biyoloji öğretiminde bilgisayar animasyonlarının kullanılmasının öğrenci başarısı üzerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 129–139, 2009.
  • Saka, A., Yılmaz, M. Bilgisayar destekli fizik öğretiminde çalışma yapraklarına dayalı
  • materyal geliştirme ve uygulama. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 120–131, 2005.
  • Çepni, S., Taş, E. ve Köse, S. The Effect of computer-assisted material on students’
  • cognitive levels, misconceptions and attitudes towards science. Computers Education,
  • 46, 192-205, 2006.
  • Katırcıoğlu, H., ve Kazancı, M. Genel biyoloji derslerinde bilgisayar kullanımının öğrenci başarısı üzerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 127-134, 2003.
  • Powell, J. V., Aeby, V. G. and Carpenter-Aeby, T. A comparison of student out comes
  • with and with out teacher facilitated computer- based instruction. Computers Education, 40, 183-191, 2003.
  • Güvercin, Z. Fizik dersinde simülasyon destekli yazılımın öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve kalıcılığa olan etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana, 2010.
  • McMillan, J. H. & Schumacher, S. Research in education: Evidence-Based inquiry.
  • Sixth Edition. Boston, MA: Allyn and Bacon., 2006.
  • Karasar, N. Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2005.
  • Geban, Ö., Ertepınar, H., Yılmaz G., Altan, A., Sahbaz, F., Bilgisayar Destekli Eğitimin
  • Öğrencilerin Fen Bilgisi Başarılarına ve Fen Bilgisi ilgilerine Etkisi, I. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 7–11, 1994.
  • Şengül, N. Yapılandırmacılık kuramına dayalı olarak hazırlanan aktif öğretim yöntemlerinin
  • akan elektrik konusunda öğrencilerin fen başarı ve tutumlarına etkisi, 2006.
  • Balcı, A. Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Pegem A Yayınevi, 2009.
  • Conley, A. M, Pintrich, P. R., Vekirı, I., & Harrison, D. Changes in epistemological
  • beliefs in elementary science students. Contemporary Educational Psychology, 156 29, 186-204, 2004.
  • Özkan, Ş. Modeling elementary students’ science achievement: the interrelationships among epistemological beliefs, learning approaches, and self-regulated learning s rategies. Unpublished Doctoral Dissertation. Middle East Technical University, Ankara, 2008.
  • Daşdemir, İ. Animasyon Yönteminin İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Olan Etkisi. Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Erzurum, 2006.
  • Daşdemir, İ. ve Doymuş, K. Fen ve Teknoloji Dersinde Animasyon Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenilen Bilgilerin Kalıcılığına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2 (3), 33-42, 2012a.
  • Daşdemir, İ. ve Doymuş, K. 8. sınıf kuvvet ve hareket ünitesinde animasyon kullanımının
  • öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 77-87, 2012b.
  • Karaçöp, A. Öğrencilerin elektrokimya ve kimyasal bağlar ünitelerindeki konuları anlamalarına animasyon ve jigsaw tekniklerinin etkileri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, 2010.
  • Rowe, G. W. and Gregor, P. A. Computer based learning system for teaching computing,
  • implementation and evaluation. Computers Education, 33, 65-76, 1999.
  • Ekici, E. ve Ekici, F. Fen Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinden Faydalanmanın Yeni ve Etkili Bir Yolu: “Yavaş Geçişli Animasyonlar”. İlköğretim Online, 10(2) 1-9, 2011.
  • Daşdemir, İ., Uzoğlu, M. ve Cengiz, E.7. Sınıf Vücudumuzdaki Sistemler Ünitesinde Animasyon Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenilen Bilgilerin Kalıcılığına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim
  • Fakültesi Dergisi, 2(2), 54-62, 2012.
  • Bülbül Y. Effects of Learning Cycle Model Accompanied with Computer Animations
  • on Understanding of Diffusion and Osmosis Concepts, Yayınlanmamış Yüksek lisans
  • Tesi, ODTÜ, Ankara, 2010.
  • İnaç A. Animasyon Kullanımının İlköğretim Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarılarına ve Akılda Tutuma Düzeylerine Etkisi: 6. 7. ve 8. Sınıflar Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 18 Mart Üniversitesi, Çanakkale, 2010.
  • Ayvacı, H.Ş., Abdüsselam, Z. ve Abdüsselam, M.S. Animasyon Destekli Çizgi Filmlerin
  • Fen Öğretimine Etkisi: 6. Sınıf Kuvveti Keşfedelim Konusu Örneği. Journal of Research in Education and Teaching, 1(4), 182-190, 2012.
  • Azizoğlu, N. ve Çetin, G. 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri, fen dersine yönelik tutumları ve motivasyonları arasındaki ilişki. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 171-182, 2009.
  • Şimşek, Ü., Doymuş, K. & Bayrakçeken, S. İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Kırsal Alanda Eğitim Gören Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersi Başarısına ve Tutumuna Etkisi, Eğitim ve Bilim Dergisi, 31(14), 3-10, 2006.
  • Uygur, E. İlköğretim 7. Sınıf fen ve teknoloji dersi kuvvet ve hareket ünitesinin öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısına, tutuma ve bilgi kalıcılığına etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara, 2009.
Toplam 76 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yasemin Koç

Ümit Şimşek Bu kişi benim

Cemil Has Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koç, Y., Şimşek, Ü., & Has, C. (2013). IŞIK ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR ANİMASYONLARININ ETKİSİ. Muş Alparslan Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 1(2), 145-156. https://doi.org/10.18586/msufbd.67435
AMA Koç Y, Şimşek Ü, Has C. IŞIK ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR ANİMASYONLARININ ETKİSİ. MAUN Fen Bil. Dergi. Aralık 2013;1(2):145-156. doi:10.18586/msufbd.67435
Chicago Koç, Yasemin, Ümit Şimşek, ve Cemil Has. “IŞIK ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR ANİMASYONLARININ ETKİSİ”. Muş Alparslan Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 1, sy. 2 (Aralık 2013): 145-56. https://doi.org/10.18586/msufbd.67435.
EndNote Koç Y, Şimşek Ü, Has C (01 Aralık 2013) IŞIK ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR ANİMASYONLARININ ETKİSİ. Muş Alparslan Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 1 2 145–156.
IEEE Y. Koç, Ü. Şimşek, ve C. Has, “IŞIK ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR ANİMASYONLARININ ETKİSİ”, MAUN Fen Bil. Dergi., c. 1, sy. 2, ss. 145–156, 2013, doi: 10.18586/msufbd.67435.
ISNAD Koç, Yasemin vd. “IŞIK ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR ANİMASYONLARININ ETKİSİ”. Muş Alparslan Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 1/2 (Aralık 2013), 145-156. https://doi.org/10.18586/msufbd.67435.
JAMA Koç Y, Şimşek Ü, Has C. IŞIK ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR ANİMASYONLARININ ETKİSİ. MAUN Fen Bil. Dergi. 2013;1:145–156.
MLA Koç, Yasemin vd. “IŞIK ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR ANİMASYONLARININ ETKİSİ”. Muş Alparslan Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, c. 1, sy. 2, 2013, ss. 145-56, doi:10.18586/msufbd.67435.
Vancouver Koç Y, Şimşek Ü, Has C. IŞIK ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR ANİMASYONLARININ ETKİSİ. MAUN Fen Bil. Dergi. 2013;1(2):145-56.