Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Şermin Yaşar'ın Çocuk Kitaplarının Eğitsel İletiler ve Değer Kavramları Açısından İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 2, 62 - 71, 26.06.2022
https://doi.org/10.55044/meusbd.1091871

Öz

Çocuk edebiyatı alanının yaygınlık kazanmaya başlaması, çeşitli türlerde eserlerin meydana gelmesine olanak sağlamaktadır. Bu çalışmada; farklı türlerde nitelikli eserler kaleme alan, geniş kitlelere hitap eden yazar, Şermin Yaşar’ın çocuklara yönelik yazdığı eserleri, eğitsel iletiler ve değer kavramları açısından incelenmiştir. Şermin Yaşar’ın 1 romanı, 4 masal kitabı ve 8 öyküsü çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı, Şermin Yaşar’ın çocuk kitaplarını ileti ve değer kavramları bakımından incelemektir. Çalışmada veriler doküman incelemesi tekniği ile toplanmış, içerik analizi yöntemi ile de analiz edilmiştir. Çalışmanın kuramsal çerçevesinde, çocuk edebiyatı ve çocuk eğitimi hakkında genel bilgilere yer verilip bulgular kısmında Şermin Yaşar’ın çocuk edebiyatı eserleri ileti ve değer kavramları bağlamında değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonuç kısmında ise ele alınan eserlerin ileti ve değer kavramlarının eğitici özellikleri, çocuk eğitiminde; anne-babalara, eğitimcilere akademisyenlere ne gibi katkılar sağladığına dair bilgilere yer verilmiştir. Yazar hakkında daha önce hiçbir çalışmanın yapılmamış olması bu konunun ele alınmasına olanak sağlamıştır.

Kaynakça

  • Akın, E. (2019). Çocuklar İçin Edebiyat Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Alpay, M. (2012). “Türk Çocuk Edebiyatı”. İ.Ü.E.F Güney-Doğu Avrupa Araştırmaları Dergisi, Sayı:8-9, Eğitim Fakültesi Basımevi, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş. Vd. (2019). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, D.T. (2014). Çocuk Edebiyatı Giriş. Ankara: Eğitim Yayınevi.
  • Dilidüzgün, S. (2018). Çağdaş Çocuk Yazını. Ankara: Tudem Yayınları.
  • Enginün, İ. (2006). “Çocuk Edebiyatı ve Çocuk Kitapları”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XIX(1)
  • İpek, O. (2017). “Çocuk Edebiyatı ve Çocuk eğitimi Çerçevesinde Numan Kartal’ın Eserlerinin İncelenmesi”. Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Kirazlı, N. (2018). “Behiç Ak’ın Çocuk Edebiyatı Yapıtlarının Çocuğa Görelik Açısından İncelenmesi”. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Şirin, M.R. (2019). Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Uçan At Yayınları.
  • Tekin, A. ve Büyükikiz, K. (2019). “Aytül Akal’ın Çocuk Kitaplarının Eğitsel İletiler Açısından İncelenmesi”, Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 7(2)
  • Yaşar, Ş. (2016). Dedemin Bakkalı. İstanbul: Taze Kitap Yayınevi.
  • Yaşar, Ş. (2017). Dedemin Bakkalı Çırak. İstanbul: Taze Kitap Yayınevi.
  • Yaşar, Ş. (2018). Kuş Masalları. İstanbul: Doğan Egmont.
  • Yaşar, Ş. (2019). Abartma Tozu. İstanbul: Taze Kitap Yayınevi.
  • Yaşar, Ş. (2019). Çok Hayal Kuran Çocuk. Ankara: Elma Yayınevi.
  • Yaşar, Ş. (2020). Cesaret Sandığı (Tilki Masalları 1). Ankara: Elma Yayınevi.
  • Yaşar, Ş. (2019). Uyuyor musun? (Tilki Masalları 2). Ankara: Elma Yayınevi.
  • Yaşar, Ş. (2019). Garip Bir Kuyruk (Tilki Masalları 3). Ankara: Elma Yayınevi.
  • Yaşar, Ş. (2020). Oh Ne Ala Memleket. İstanbul: Doğan Egmont.
  • Yaşar, Ş. (2020). Bizimki. İstanbul: Doğan Egmont.
  • Yaşar, Ş. (2020). Cingo. İstanbul: Doğan Egmont.
  • Yaşar, Ş. (2020). Cebimdeki Mandalina Ağaçları. İstanbul: Doğan Egmont.
  • Yaşar, Ş. (2021). Babaannem Geri Döndü. İstanbul: Taze Kitap Yayınevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sonnur Başar 0000-0002-8675-9987

Erhan Akın 0000-0003-2372-9331

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 22 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Başar, S., & Akın, E. (2022). Şermin Yaşar’ın Çocuk Kitaplarının Eğitsel İletiler ve Değer Kavramları Açısından İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 62-71. https://doi.org/10.55044/meusbd.1091871