Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Sınav Kaygısının Kaldığı Yer, Çalışma Durumu, Spor Türü ve Spor Yapma Yılına Göre Araştırılması

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 1, 14 - 21, 30.06.2023

Öz

Bu çalışmanın amacı Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinde sınav kaygısının kaldığı yer, bir işte çalışma durumu, takım ve bireysel sporla ilgilenme durumu ve spor yapma yılına göre araştırılmasıdır. Karşılaştırmalar için ikili gruplarda t- testi, çoklu gruplarda tek yönlü varyans analizi ve farklılığın grubunu belirlemek içinde LSD testleri kullanıldı. Karşılaştırmalarda t- testi, tek yönlü varyans analizi ve LSD testleri kullanılmıştır. Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerin yaşadıkları veya barındıkları yere göre sadece başkalarının görüşü alt boyutunda farklılık varken toplam ölçek puanlamasında farklılık anlamlı değildir (p>0,05). Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin bir işte çalışıp çalışmama durumuna göre Sınav Kaygıları puanları benzerdir (p>0,05). Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin sınav kaygıları takım ve bireysel spor yapmalarına göre sadece başkalarının görüşü boyutunda anlamlıdır (p<0,05). Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin spor yapma yılına göre sınav kaygıları değişmektedir (p<0,05). Sonuç: Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin sınav kaygıları yaşadıkları veya barındıkları yere, bir işte çalışıp çalışmama durumuna ve takım veya bireysel spor yapma durumuna göre değişmemektedir. Spor Fakültesi öğrencilerinin sınav kaygıları spor yapma yılına göre ise değişmektedir. Spor yapma yılı arttıkça sınav kaygısı düşmektedir. Sınav kaygısının azaltılması için spor yapmayan öğrencilerin spor yapmaları ve spor yapanların ise daha erken yaşlarda spora yönlendirilmeleri önerilir.

Destekleyen Kurum

yok

Proje Numarası

yok

Kaynakça

  • Aksoy Y., Aras L., İmamoğlu O. ( 2022). Investigation of Sports Commitment, Anxiety of Contagion to Corona Virus and Perceived Stress in University Athletes, Pakistan Journal of Medical & Health Sciences, 16(5), 569-574.
  • Atasoy M., Ekiz M. A., Bolat K. (2023). Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin genel öz yeterlilik düzeyleri ile sınav kaygısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (34), 283-303.
  • Arslan A., Doğanay H., Kırık A. M., Çetinkaya A. (2015). Lise Öğrencilerinde Spor Yapma ve Özgüven İlişkisi, Uluslararası Hakemli Akademik Spor Sağlık ve Tıp Bilimleri Dergisi, Sayı: 17, sh.130-146
  • Bahçeci, D. (2006). Anatomi dersinde portfolyo kullanmanın öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal özellikleri üzerine etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Boztepe D. (2016). Ebeveyn beklentilerinin sınav kaygısı üzerindeki etkisi: Lise son sınıf öğrencilerine yönelik bir değerlendirme. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Cleveland, A. (2017). Move More, Stress Less: Exploring the Relationship between Physical Activity and Test Anxiety in Undergraduate Nursing Students.
  • Çivitci A. (2006). Ergenlerde mantıkdışı inanç ve sürekli kaygı ilişkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,7(12): 27-39.
  • Dalkıran, O. (2012). Dershane Öğrencilerinin Fiziksel Aktivitede Bulunma Değişkenine Göre Sürekli Kaygı, Sınav Kaygısı ve Sosyal Beceri Düzeyleri ile Sınav Performanslarının Değerlendirilmesi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Demir AZ, Elioz M, Cebi M, Sezen S. (2015). Girişimcilik ve girişimci üniversite: Spor fakültesi öğrencileri üzerine bir çalışma, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 1- 4
  • Doğan, U. (2020). Lise ve Üniversite Öğrencilerinde Sınav Kaygısının Karşılaştırılması. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [MSKU Journal of Education],7 (1), 35- 42.
  • Doğan, E. ve İmamoğlu, O. (2020). Üniversite eğitimi alan öğrencilerin Korona virüs salgını sürecinde sabır eğilimlerinin araştırılması, Turkish Studies, 15(4), 315-324.
  • Erdoğan A., Sural V. (2021). Investigation of High School Students' Physical Education and Sports Lesson Exam Anxiety, Journal of Physical Education and Sports Studies, 13(2); 82-90.
  • Erözkan A. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Sınav Kaygısı ve Basa çıkma Davranışları, Muğla Üniversitesi SBE Dergisi,12;13-38
  • Eysenck, M. and Derkshen, N. (2009). European Psychologist. 14, 168-175,
  • İmamoğlu, O., Doğan, E. (2020). Korona Virüs salgınının öfke düzeyleri üzerine etkisinin bazı parametrelere göre araştırılması. Turkish Studies, 15(4), 555-563.
  • Kaya L. ( 2022). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı ve Okula Yabancılaşma Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Khoshhal KI, Khairy GA, Güraya SY, Guraya SS. ( 2017). Examanxiety in the undergraduate medical students of Taibah University. Medical teacher, 39(sup1):22-6.
  • Köse S., Yılmaz Ş. K., Göktaş S. (2018). Lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygı düzeyleri ile uyku kalitesi arasındaki ilişki. J Psychiatric Nurs, 9(2):105-11.
  • McCraty, R . (2010). Emotion self-regulation, psychophysiological coherence, and test anxiety: Results from an experiment using electrophysiological measures. Applied Psychophysiology and Biofeedback, 35(4), 261-283.
  • Mohammed S., Halilu S., Muhammadi M.A. (2017). Effects of Examınatıon Anxiety on University Students’ Academıc Performance in Northwest University, Kano, Nigeria, European Journal of Education Studies,3(5);796-807.
  • Mollaoğulları H., Uluç S. (2019). Spor Yapan ve Spor Yapmayan Ortaokul Öğrencilerinin Sınav Kaygı Durumlarının İncelenmesi, Spor Eğitim Dergisi,3(3); 78-87. Nicaise, M. (1995). treating test anxiety. A review of three approaches. Teacher Education and Practice, 11(1), 65-81.
  • Putwain, D. ve Daly, A. L. (2014). Test anxiety prevalence and gender differences in a sample of English secondary school students. Educational Studies, 40(5), 554-570.
  • Sarıkaya S. ve Gemalmaz A. (2021). Sınav kaygısını etkileyen faktörler, Jour Turk Fam Phy, 12 (2): 99-107. Softa H.K., Karaahmetoğlu G.U., Çabuk F.(2015). Lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı ve etkileyen faktörlerin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4):1481-94.
  • Şahin H., Günay T., Batı H. (2006). İzmir ili Bornova ilçesi lise son sınıf öğrencilerinde üniversiteye giriş sınavı kaygısı,Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi,15(6):107-13.
  • Yamak B., & İmamoğlu O. (2019). The Beck Hopelessness Level According to Behavior Change Stages in University Ondokuz Mayis Students. Turkish Studies Educational Sciences. 14(3):
  • Yamaner, F., Çıplak E., İmamoğlu O. (2020). Investigation of optimal performance emotional status in sports students,Turkish Studies, 15(2), 1515-1522.
  • Yazıcı, Y. ve İmamoğlu, O. (2021). Korona Virüs Salgını Sürecinde Yaşam Kalitesi ve Anksiyete Durumlarının Araştırılması, Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 146-155.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Halk Sağlığı, Çevre Sağlığı
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Erol Doğan 0000-0001-9986-0366

Osman İmamoğlu 0000-0001-6671-6042

Proje Numarası yok
Erken Görünüm Tarihi 29 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 17 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Doğan, E., & İmamoğlu, O. (2023). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Sınav Kaygısının Kaldığı Yer, Çalışma Durumu, Spor Türü ve Spor Yapma Yılına Göre Araştırılması. Doğal Yaşam Tıbbı Dergisi, 5(1), 14-21.
AMA Doğan E, İmamoğlu O. Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Sınav Kaygısının Kaldığı Yer, Çalışma Durumu, Spor Türü ve Spor Yapma Yılına Göre Araştırılması. DYT. Haziran 2023;5(1):14-21.
Chicago Doğan, Erol, ve Osman İmamoğlu. “Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Sınav Kaygısının Kaldığı Yer, Çalışma Durumu, Spor Türü Ve Spor Yapma Yılına Göre Araştırılması”. Doğal Yaşam Tıbbı Dergisi 5, sy. 1 (Haziran 2023): 14-21.
EndNote Doğan E, İmamoğlu O (01 Haziran 2023) Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Sınav Kaygısının Kaldığı Yer, Çalışma Durumu, Spor Türü ve Spor Yapma Yılına Göre Araştırılması. Doğal Yaşam Tıbbı Dergisi 5 1 14–21.
IEEE E. Doğan ve O. İmamoğlu, “Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Sınav Kaygısının Kaldığı Yer, Çalışma Durumu, Spor Türü ve Spor Yapma Yılına Göre Araştırılması”, DYT, c. 5, sy. 1, ss. 14–21, 2023.
ISNAD Doğan, Erol - İmamoğlu, Osman. “Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Sınav Kaygısının Kaldığı Yer, Çalışma Durumu, Spor Türü Ve Spor Yapma Yılına Göre Araştırılması”. Doğal Yaşam Tıbbı Dergisi 5/1 (Haziran 2023), 14-21.
JAMA Doğan E, İmamoğlu O. Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Sınav Kaygısının Kaldığı Yer, Çalışma Durumu, Spor Türü ve Spor Yapma Yılına Göre Araştırılması. DYT. 2023;5:14–21.
MLA Doğan, Erol ve Osman İmamoğlu. “Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Sınav Kaygısının Kaldığı Yer, Çalışma Durumu, Spor Türü Ve Spor Yapma Yılına Göre Araştırılması”. Doğal Yaşam Tıbbı Dergisi, c. 5, sy. 1, 2023, ss. 14-21.
Vancouver Doğan E, İmamoğlu O. Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Sınav Kaygısının Kaldığı Yer, Çalışma Durumu, Spor Türü ve Spor Yapma Yılına Göre Araştırılması. DYT. 2023;5(1):14-21.