Sınır komşumuz olan
Suriye’de patlak veren iç savaş, sivilleri can güvenliğini sağlamak adına göç
etmeye mecbur bırakmıştır. 2011 yılında Türkiye’ye giriş yapmaya başlayan
sivillerin sayısı 2017 yılı itibarıyla 3 milyona ulaşmıştır (Birleşmiş
Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği [UNCHR], 2017). Suriyelilerin yanı sıra
benzer sebeplerle göç eden Iraklılar da Türkiye topraklarında misafir
edilmektedir. Bir kısmı kamplarda barındırılan bu insanların çoğunluğu
Türkiye’nin dört bir yanına yerleşmiş durumdadır. Yaşanan bu göç dalgası ülke
çapında çeşitli sorunlara yol açmış olup; en önemli sorunlardan biri de
çocukların eğitim sorunudur. Bu çocukların, eğitim sorunlarının çözümü için
devlet ve sivil toplum kuruluşları harekete geçmiş ve çeşitli çözüm önerileri
ortaya koymuştur. Bu kapsamda devlet tarafından çeşitli politikalar
uygulanmakta, Suriyeli öğrencilere geçici eğitim merkezlerinde ve Milli Eğitim
Bakanlığına (MEB) bağlı okullarda eğitim imkânları sunulmaktadır. Fakat MEB’e
bağlı okullarda çalışan öğretmenler çeşitli sorunlar yaşamaktadır. Bu
araştırmanın amacı MEB’e bağlı ilkokul ve ortaokullarda eğitim veren
öğretmenlerin karşılaştığı sorunları ve çözüm önerilerini ortaya koymaktır.
Nitel araştırma yöntemi ile yürütülen araştırmada farklı branşlarda eğitim
veren 17 öğretmenle görüşme yapılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme
sorularına verilen yanıtlar transkript edilmiş ve içerik analizine tabi
tutulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre ortaya çıkan temalar; akademik
problemler, dil ve iletişim problemleri, sosyal problemler ve önerilerdir.
Göç yabancı uyruklu öğrenciler eğitim sorunları çözüm önerileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 3 |