Bu
çalışma spor sponsorluğuna ilişkin tüketici davranışlarının çeşitli spor
branşlarına göre karşılaştırılması ve bazı değişkenler çerçevesinde incelemek
amacıyla yapılmıştır. Nicel araştırma türünde olan bu
çalışma için genel tarama yaklaşımlarından biri olan ilişkisel tarama
modeli kullanılmıştır. Katılımcı grubunu Kayseri ve Niğde illerinde bulunan 223
kadın 182 erkek olmak üzere toplam 405 spor tüketicisi oluşturmuştur. Grup
oluşumu, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun (kolay ulaşılabilir)
örnekleme yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri anket
aracılığıyla toplanmıştır. Ölçüm aracı içeriğinde; bireylerin demografik
özellikleri elde etmek için kişisel bilgi formunun yanı sıra bireylerin
sponsorluğa bakış açılarını ölçmek için “Spor Sponsorluğu ile İlgili Tüketici
Davranışı Ölçeği” bulunmaktadır. Verilerin analizi için SPSS programı kullanılarak
tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistikler yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |