Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 3, 23 - 31, 06.09.2015
https://doi.org/10.19148/ijhbs.81318

Öz

Kaynakça

  • References
  • Abasiubong, F., Obembe, A., Ekpo, M,. (2006). A Controlled Study Of Anxiety And Depression İn Mothers Of Children With Learning Disability İn Lagos, Nigeria. Niger Journal Medicine, Apr-Jun;15(2):124-7.
  • Akçamete,.G.A. (2012). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler Ve Özel Eğitim, A. G. Akçamete (Editör). Ankara. Kök Yayıncılık
  • Akkök, F. (2003). Farklı Özelliğe Sahip Olan Çocuk Aileleri Ve Ailelerle Yapılan Çalışmalar. (Ed. A. Ataman) Özel Eğitime Giriş Ankara: Gündüz Eğitim Yayıncılık, S. 121-142.
  • Ataman, A. (2003). Özel Eğitime Muhtaç Olmanın Nedenleri. (Ed. A. Ataman) Özel Eğitime Giriş Ankara: Gündüz Eğitim Yayıncılık, S. 9-50.
  • Avşaroğlu, S. (2012), Zihinsel Yetersizliğe Sahip Çocuğu Olan Anne-Babaların Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, Cilt:9,S:1, Issn:1303-5134
  • Aydın, H.B. (2004), Çocuk Ruh Sağlığı, Morpa Kültür Yayınları. İstanbul
  • Beck, A., T., Ve Emery, G. (2005). Anksiyete Bozuklukları Ve Fobiler Bilişsel Bir Bakış Açısı. (Çev. Veysel Öztürk), (2006). İstanbul: Litera Yayıncılık.
  • Burt, S. Ve Perlıs, L. (1999). Rehber Anne Babalar. (Çev. Fatma Can Akbaş), (2003). İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Coşkun,Y.,Akkaş,G. (2009). Engelli Çocuğu Olan Annelerin Sürekli Kaygı Düzeyleri İle Sosyal Destek Algıları Arasındaki İlişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (Kefad) Cilt 10, Sayı 1. Kırşehir
  • Cüceloğlu,D. (1999). İnsan Ve Davranışı Psikolojinin Temel Kavramları. 9. Basım. İstanbul. Remzi Kitabevi
  • Çağlar,D.(1981). Uyumsuz Çocuklar Ve Eğitimi. Ankara . Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları
  • Çelengi,B. (2009), Otizm Ve Down Sendrom’lu Çocuğa Sahip Annelerin Kaygı, Umutsuzluk Ve Tükenmişlik Duygularının Karşılaştırılması, Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ege Eğitim Dergisi, Cilt:10, S:2
  • Deniz,E.M.,Dilmaç,B.,Arıcak,T.O. (2009), Engelli Çocuğa Sahip Olan Ebeveynlerin Durumluk Sürekli Kaygı Ve Yaşam Doyumlarının İncelenmesi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi,Cilt:6 S:1, Issn: 1303-5134
  • Diken,İ.H. (2013). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler Ve Özel Eğitim. İ.H.Diken (Editör). Ankara. Pegem Akademi
  • Doğru, P. Ve Arslan, A. (2008). Engelli Çocuğu Olan Annelerin Sürekli Kaygı Düzeyi İle Durumluk Kaygı Düzeylerinin Karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 543-553.
  • Dönmezer,S. (1990). Sosyoloji, 10. Baskı. İstanbul. Beta Basım Yayın Dağıtım
  • Erhan, G. (2005). „Zihinsel Engelli Çocuğu Olan Annelerin Umutsuzluk, Karamsarlık, Sosyal Destek Algılarının Ve Gelecek Planlarının İncelenmesi‟, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Feizi , B.Najmi , A.Salesi , M.Chorami ,R.Hoveidafar .(2014). Parenting Stress Among Mothers Of Children With Different Physical, Mental, And Psychological Problems, Journal Of Research İn Medical Sciences: The Official Journal Of Isfahan University Of Medical Sciences, Feb;19(2)
  • Greenspan,S.,Wıeder,S.Sımons,R. (2004), Özel Gereksinimli Çocuk Zihinsel Ve Duygusal Gelişim. (Çev.İ. Ersevim). İstanbul: Özgür Yayınları. (Eserin Orjinali 1998’de Yayımlandı).
  • Kaner, S. (2004). „Engelli Çocukları Olan Ana Babaların Algıladıkları Stres, Sosyal Destek Ve Yaşam Doyumları‟, Yayınlanmamış Araştırma Raporu, Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri, Ankara.
  • Karande , S., Kumbhare .N., Kulkarni. M., ,Şah. N., (2009). Anxiety Levels İn Mothers Of Children With Specific Learning Disability, Journal Of Postgraduate Medicine, Jul-Sep;55(3):165-70. Doi: 10.4103/0022-3859.57388.
  • Kavak, S. (2007). „Algılanan Aile Yakınları Destek Ölçeğinin Geliştirilmesi Ve 0–8 Yaş Arası Engelli Çocuğu Olan Annelerin Yakınlarından Aldığı Desteği Algılamaları‟, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Küçüker, S. (1993). Özürlü Çocuk Ailelerine Yönelik Psikolojik Danışma Hizmetleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri, Özel Eğitim Dergisi. Cilt:1. Sayı: 3 Doi: 10.1501/Ozlegt_0000000018.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, Özel Eğitim Rehberlik Ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü (2006). Özel Eğitim Hizmetleri Tanıtım El Kitabı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Onur,B. (1997). Gelişim Psikolojisi Yetişkinlik Yaşlılık Ölüm. 4. Baskı. İmge Kitabevi Yayınları. Ankara
  • Öner, N. Ve Le Compte, A. (1983). Süreksiz Durumluk / Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı.1. Baskı. Boğaziçi Üniversitesi Yayınları. İstanbul
  • Özer,S.D.(2013). Engelliler İçin Beden Eğitimi Ve Spor. Ankara. 4. Baskı. Nobel Akademik Yayıncıllık
  • Özsoy,Y.,Özyürek,M.,Eripek,S. (2002). Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Özel Eğitime Giriş. 12. Baskı. Ankara. Kartepe Yayınları
  • Pearce, J. (1996). Çocuklarda Büyüme Ve Gelişme. (Çev. Ayşegül Yeşildağlar), (1996). Ankara: Doruk Yayıncılık.
  • Piştav, Akmeşe, P., Mutlu, A., Günel, M., K. (2007). Serebral Paralizili Çocukların Annelerinin Kaygı Düzeyinin Araştırılması, Ankara Çocuk Sağlığı Ve Hastalıkları Dergisi, 50(4), 236-240
  • Semerci,B.Z. (2006). Birlikte Büyütelim Çocuk Ruh Sağlığı (0-12 Yaş ). 4. Baskı. Alfa Yayınları. İstanbul
  • Sencar, B. (2007). „Otistik Çocuğa Sahip Ailelerin (Anne-Babaların) Algıladıkları Sosyal Destek Ve Stres Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi‟, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Uskun, E., Gündoğar, D., (2010). The Levels Of Stress, Depression And Anxiety Of Parents Of Disabled Children İn Turkey. Disability And Rehabilitation, Vol. 32, No. 23 , Pages 1917-1927 (Doi:10.3109/09638281003763804).

The Comparison of State-Trait Anxiety Level of the Families Who Have Children with Mental Disabilities

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 3, 23 - 31, 06.09.2015
https://doi.org/10.19148/ijhbs.81318

Öz

The aim of this study is to determine the state-trait anxiety level of the
families who have children with mental disabilities in Kocaeli and Çanakkale,
whose children are diagnosed as mentally retarded. And also, It has been done to
search whether there are any differences between the state-trait anxiety level
of the families or not. It has been done a quasi-experimental field application
in the study. Research sample has been consisted of total 99 families who live in
Kocaeli (n=50) and Çanakkale (n=49) and have children with metal disabilities
in the age of primary and secondary school. Those are determined as 85 of
mother and 14 of father. In the study, random scanning method has been used. After
they are informed, the state-trait anxiety scale, which is advanced by
Spielberg and his friends (1970) and translated into Turkish by Öner and Le
Compte (1974-1977), has been carried out by the families included the research sample.
In the evaluation process of data, t test, One-Way ANOVA and chi square tests
have been used. The differences of anxiety level between ages, genders and
occupational clusters have been taken into consideration during the research. As
a result of research, it has not been found out considerable differences in the
comparison of genders and occupational clusters. While it has not been found
out considerable differences of the state anxiety level in the comparison
between ages, it has been found out considerable differences the trait anxiety
level. Consequently, a meaningful correlation has been determined between the
state-trait anxiety level of families having children with mental disabilities
and ages, education, level of income, gender of children with mental
disabilities. That the institutions, where children can be treated and educated,
are augmented and parenting education and individual consultancy service are
provided to the parents has been thought to reduce the state-trait anxiety
feelings.

Kaynakça

  • References
  • Abasiubong, F., Obembe, A., Ekpo, M,. (2006). A Controlled Study Of Anxiety And Depression İn Mothers Of Children With Learning Disability İn Lagos, Nigeria. Niger Journal Medicine, Apr-Jun;15(2):124-7.
  • Akçamete,.G.A. (2012). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler Ve Özel Eğitim, A. G. Akçamete (Editör). Ankara. Kök Yayıncılık
  • Akkök, F. (2003). Farklı Özelliğe Sahip Olan Çocuk Aileleri Ve Ailelerle Yapılan Çalışmalar. (Ed. A. Ataman) Özel Eğitime Giriş Ankara: Gündüz Eğitim Yayıncılık, S. 121-142.
  • Ataman, A. (2003). Özel Eğitime Muhtaç Olmanın Nedenleri. (Ed. A. Ataman) Özel Eğitime Giriş Ankara: Gündüz Eğitim Yayıncılık, S. 9-50.
  • Avşaroğlu, S. (2012), Zihinsel Yetersizliğe Sahip Çocuğu Olan Anne-Babaların Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, Cilt:9,S:1, Issn:1303-5134
  • Aydın, H.B. (2004), Çocuk Ruh Sağlığı, Morpa Kültür Yayınları. İstanbul
  • Beck, A., T., Ve Emery, G. (2005). Anksiyete Bozuklukları Ve Fobiler Bilişsel Bir Bakış Açısı. (Çev. Veysel Öztürk), (2006). İstanbul: Litera Yayıncılık.
  • Burt, S. Ve Perlıs, L. (1999). Rehber Anne Babalar. (Çev. Fatma Can Akbaş), (2003). İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Coşkun,Y.,Akkaş,G. (2009). Engelli Çocuğu Olan Annelerin Sürekli Kaygı Düzeyleri İle Sosyal Destek Algıları Arasındaki İlişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (Kefad) Cilt 10, Sayı 1. Kırşehir
  • Cüceloğlu,D. (1999). İnsan Ve Davranışı Psikolojinin Temel Kavramları. 9. Basım. İstanbul. Remzi Kitabevi
  • Çağlar,D.(1981). Uyumsuz Çocuklar Ve Eğitimi. Ankara . Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları
  • Çelengi,B. (2009), Otizm Ve Down Sendrom’lu Çocuğa Sahip Annelerin Kaygı, Umutsuzluk Ve Tükenmişlik Duygularının Karşılaştırılması, Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ege Eğitim Dergisi, Cilt:10, S:2
  • Deniz,E.M.,Dilmaç,B.,Arıcak,T.O. (2009), Engelli Çocuğa Sahip Olan Ebeveynlerin Durumluk Sürekli Kaygı Ve Yaşam Doyumlarının İncelenmesi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi,Cilt:6 S:1, Issn: 1303-5134
  • Diken,İ.H. (2013). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler Ve Özel Eğitim. İ.H.Diken (Editör). Ankara. Pegem Akademi
  • Doğru, P. Ve Arslan, A. (2008). Engelli Çocuğu Olan Annelerin Sürekli Kaygı Düzeyi İle Durumluk Kaygı Düzeylerinin Karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 543-553.
  • Dönmezer,S. (1990). Sosyoloji, 10. Baskı. İstanbul. Beta Basım Yayın Dağıtım
  • Erhan, G. (2005). „Zihinsel Engelli Çocuğu Olan Annelerin Umutsuzluk, Karamsarlık, Sosyal Destek Algılarının Ve Gelecek Planlarının İncelenmesi‟, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Feizi , B.Najmi , A.Salesi , M.Chorami ,R.Hoveidafar .(2014). Parenting Stress Among Mothers Of Children With Different Physical, Mental, And Psychological Problems, Journal Of Research İn Medical Sciences: The Official Journal Of Isfahan University Of Medical Sciences, Feb;19(2)
  • Greenspan,S.,Wıeder,S.Sımons,R. (2004), Özel Gereksinimli Çocuk Zihinsel Ve Duygusal Gelişim. (Çev.İ. Ersevim). İstanbul: Özgür Yayınları. (Eserin Orjinali 1998’de Yayımlandı).
  • Kaner, S. (2004). „Engelli Çocukları Olan Ana Babaların Algıladıkları Stres, Sosyal Destek Ve Yaşam Doyumları‟, Yayınlanmamış Araştırma Raporu, Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri, Ankara.
  • Karande , S., Kumbhare .N., Kulkarni. M., ,Şah. N., (2009). Anxiety Levels İn Mothers Of Children With Specific Learning Disability, Journal Of Postgraduate Medicine, Jul-Sep;55(3):165-70. Doi: 10.4103/0022-3859.57388.
  • Kavak, S. (2007). „Algılanan Aile Yakınları Destek Ölçeğinin Geliştirilmesi Ve 0–8 Yaş Arası Engelli Çocuğu Olan Annelerin Yakınlarından Aldığı Desteği Algılamaları‟, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Küçüker, S. (1993). Özürlü Çocuk Ailelerine Yönelik Psikolojik Danışma Hizmetleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri, Özel Eğitim Dergisi. Cilt:1. Sayı: 3 Doi: 10.1501/Ozlegt_0000000018.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, Özel Eğitim Rehberlik Ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü (2006). Özel Eğitim Hizmetleri Tanıtım El Kitabı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Onur,B. (1997). Gelişim Psikolojisi Yetişkinlik Yaşlılık Ölüm. 4. Baskı. İmge Kitabevi Yayınları. Ankara
  • Öner, N. Ve Le Compte, A. (1983). Süreksiz Durumluk / Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı.1. Baskı. Boğaziçi Üniversitesi Yayınları. İstanbul
  • Özer,S.D.(2013). Engelliler İçin Beden Eğitimi Ve Spor. Ankara. 4. Baskı. Nobel Akademik Yayıncıllık
  • Özsoy,Y.,Özyürek,M.,Eripek,S. (2002). Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Özel Eğitime Giriş. 12. Baskı. Ankara. Kartepe Yayınları
  • Pearce, J. (1996). Çocuklarda Büyüme Ve Gelişme. (Çev. Ayşegül Yeşildağlar), (1996). Ankara: Doruk Yayıncılık.
  • Piştav, Akmeşe, P., Mutlu, A., Günel, M., K. (2007). Serebral Paralizili Çocukların Annelerinin Kaygı Düzeyinin Araştırılması, Ankara Çocuk Sağlığı Ve Hastalıkları Dergisi, 50(4), 236-240
  • Semerci,B.Z. (2006). Birlikte Büyütelim Çocuk Ruh Sağlığı (0-12 Yaş ). 4. Baskı. Alfa Yayınları. İstanbul
  • Sencar, B. (2007). „Otistik Çocuğa Sahip Ailelerin (Anne-Babaların) Algıladıkları Sosyal Destek Ve Stres Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi‟, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Uskun, E., Gündoğar, D., (2010). The Levels Of Stress, Depression And Anxiety Of Parents Of Disabled Children İn Turkey. Disability And Rehabilitation, Vol. 32, No. 23 , Pages 1917-1927 (Doi:10.3109/09638281003763804).
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kürşad Sertbaş Bu kişi benim

Atike Yılmaz

Uğur Şentürk

Hakan Akdeniz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Eylül 2015
Gönderilme Tarihi 6 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sertbaş, K., Yılmaz, A., Şentürk, U., Akdeniz, H. (2015). The Comparison of State-Trait Anxiety Level of the Families Who Have Children with Mental Disabilities. International Journal of Human and Behavioral Science, 1(3), 23-31. https://doi.org/10.19148/ijhbs.81318