Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Derslerde Akıllı Telefon Siber Aylaklık Düzeyleri İle Sanal Ortam Yalnızlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 41 - 56, 10.12.2019

Öz

Bu
araştırmanın amacı öğretmen adaylarının derslerde akıllı telefon siber aylaklık
düzeyleri ile sanal ortam yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin bazı
değişkenler açısından incelenmesidir. Bu amaca yönelik olarak Polat (2018)
tarafından geliştirilen “Derslerde Akıllı Telefon Siber Aylaklığı Ölçeği” ve
Korkmaz, Usta ve Kurt (2014) tarafından geliştirilen “Sanal Ortam Yalnızlık
Ölçeği”, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet
Keleşoğlu Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 297 öğretmen adayına
uygulanmıştır. Araştırma verileri bir istatistik programı ile çözümlenmiştir.
Yapılan istatistiksel analizler sonucunda cinsiyet, sınıf düzeyi, ders
esnasında ders dışı şeylerle ilgilenme davranışının kabul edilebilirlik durumu,
günlük internet kullanım süreleri, öğrenim esnasında dikkat dağılma sıklığı ve
derslerde öğrenim etkinliklerine katılma sıklığı değişkenleri hem derslerde
akıllı telefon siber aylaklık düzeyleri hem de sanal ortam yalnızlık düzeyleri
arasında anlamlı farklılaşmalar görülmüştür.

Kaynakça

  • Bağrıaçık Yılmaz, A. (2017). Lisansüstü öğrencilerinin siber aylaklik düzeylerinin çeşitli değişkenler açisindan incelenmesi: Karma bir çalişma. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(2), 113-134.
  • Çimen, L. K. (2018). Üniversite Öğrencilerinin İnternet Bağımlılığı ile Sanal Ortam Yalnızlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(68), 1431-1452.
  • Çok, R., & Kutlu, M. (2018). Üniversite Öğrencilerin Ders Esnasında Ders Dışı İnternet Kullanım Davranışları İle Akademik Güdülenme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. The Journal Of International Lingual Social And Educational Sciences, 4(1), 1-21.
  • Demir, Ö., & Seferoğlu, S. S. (2016). The Investigation of the Relationship of Cyber Bullying with Cyber Loafing, Internet Addiction, Information Literacy and Various Other Variables. Online Journal of Technology Addiction & Cyberbullying, 3(1), 1-26.
  • Ergün, E., & Altun, A. (2012). Öğrenci Gözüyle Siber Aylaklık ve Nedenleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(1), 36-53.
  • Kalaycı, E. (2010). Üniversite öğrencilerinin siber aylaklık davranışları ile öz düzenleme stratejileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Korkmaz, Ö., Usta, E., & Kurt, İ. (2014). Sanal Ortam Yalnızlık Ölçeği (SOYÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 144-159.
  • Özdemir, S., Akçakanat, T., & İzgüden, D. (2017). İnternet Çağında Sanal Ortam Yalnızlığı: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 8(19), 125-136.
  • Polat, M. (2018). Derslerde Akıllı Telefon Siber Aylaklığı Ölçeği (DATSAÖ): Üniversite öğrencileri için bir ölçek uyarlama çalışması. Social Sciences Studies Journal (SSSJournal), 4(21), 3114-3127.
  • Şumuer, E., Gezgin, D. M., & Yıldırım, S. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Ders Sırasında Öğretim Amacı Dışında Mobil Telefon Kullanımına Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(4), 7-19.
  • Ümmet, D., & Ekşi, F. (2016). Türkiyedeki genç yetişkinlerde internet bağımlılığı: Yalnızlık ve sanal ortam yalnızlık bağlamında bir inceleme. Addicta: The Turkish Journal on Addictions, 3(1), 29-53.
  • Yağcı, M., & Yüceler, A. (2016). Cyber loafing with its conceptual aspects. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(2), 531-540.

Examination Of The Relationship Between Smartphone Cyber Idleness Levels And Virtual Environment Loneliness Levels Of Teacher Candidates

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 41 - 56, 10.12.2019

Öz

The aim of this study
is to investigate the relationship between pre-service teachers' smart phone
cyber idleness levels and virtual environment loneliness levels in terms of
some variables. For this porpuse, “smart phone cyber idleness scale” developed by
Polat (2018) and “”virtual media loneliness scale” devoloped by Korkmaz, Usta
and Kurt (2014) were implemented to 297 preservice teachers who were having
education in Necmettin Erbakan University Ahmet Keleşoğlu Education Faculty in
2018-2019 academic education year. The datas of investigation were resolved by
a statistic program. Following the statistical anylses, it was observed that.
As a result of statistical analyzes, variables such as gender, class level,
acceptability of dealing with extracurricular behavior, daily internet usage
times, frequency of distraction during learning and participation in learning
activities in classes both smart phone cyber idleness levels and virtual
environment loneliness levels significant differences were observed.

Kaynakça

  • Bağrıaçık Yılmaz, A. (2017). Lisansüstü öğrencilerinin siber aylaklik düzeylerinin çeşitli değişkenler açisindan incelenmesi: Karma bir çalişma. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(2), 113-134.
  • Çimen, L. K. (2018). Üniversite Öğrencilerinin İnternet Bağımlılığı ile Sanal Ortam Yalnızlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(68), 1431-1452.
  • Çok, R., & Kutlu, M. (2018). Üniversite Öğrencilerin Ders Esnasında Ders Dışı İnternet Kullanım Davranışları İle Akademik Güdülenme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. The Journal Of International Lingual Social And Educational Sciences, 4(1), 1-21.
  • Demir, Ö., & Seferoğlu, S. S. (2016). The Investigation of the Relationship of Cyber Bullying with Cyber Loafing, Internet Addiction, Information Literacy and Various Other Variables. Online Journal of Technology Addiction & Cyberbullying, 3(1), 1-26.
  • Ergün, E., & Altun, A. (2012). Öğrenci Gözüyle Siber Aylaklık ve Nedenleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(1), 36-53.
  • Kalaycı, E. (2010). Üniversite öğrencilerinin siber aylaklık davranışları ile öz düzenleme stratejileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Korkmaz, Ö., Usta, E., & Kurt, İ. (2014). Sanal Ortam Yalnızlık Ölçeği (SOYÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 144-159.
  • Özdemir, S., Akçakanat, T., & İzgüden, D. (2017). İnternet Çağında Sanal Ortam Yalnızlığı: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 8(19), 125-136.
  • Polat, M. (2018). Derslerde Akıllı Telefon Siber Aylaklığı Ölçeği (DATSAÖ): Üniversite öğrencileri için bir ölçek uyarlama çalışması. Social Sciences Studies Journal (SSSJournal), 4(21), 3114-3127.
  • Şumuer, E., Gezgin, D. M., & Yıldırım, S. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Ders Sırasında Öğretim Amacı Dışında Mobil Telefon Kullanımına Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(4), 7-19.
  • Ümmet, D., & Ekşi, F. (2016). Türkiyedeki genç yetişkinlerde internet bağımlılığı: Yalnızlık ve sanal ortam yalnızlık bağlamında bir inceleme. Addicta: The Turkish Journal on Addictions, 3(1), 29-53.
  • Yağcı, M., & Yüceler, A. (2016). Cyber loafing with its conceptual aspects. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(2), 531-540.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Agah Tuğrul Korucu 0000-0002-8334-1526

Senem Kara Bu kişi benim 0000-0002-8334-1526

Yayımlanma Tarihi 10 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 10 Ekim 2019
Kabul Tarihi 23 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Korucu, A. T., & Kara, S. (2019). Öğretmen Adaylarının Derslerde Akıllı Telefon Siber Aylaklık Düzeyleri İle Sanal Ortam Yalnızlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Bilgi Ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 41-56.


2365323652 23655 23656



Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi (BİTED)

Journal of Information and Communication Technologies