Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DÖVÜŞ SPORU YAPAN MİLLÎ SPORCULARIN DEĞERLERE BAKIŞ AÇISI

Yıl 2021, Cilt: 23 Sayı: 1, 119 - 130, 31.03.2021

Öz

Araştırmada dövüş sporu yapan millî sporcuların değerlere bakış açısının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma modellerinden fenomenoloji yaklaşım deseni ile değerlendirilmiş ve görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiş ve 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılında Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi ve Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda eğitim alan tekvando, judo ve karate branşından 9 millî sporcudan (4 kadın, 5 erkek) oluşmuştur. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu yoluyla elde edilmiştir. Veri analizinde içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucuna göre, dövüş sporu yapan millî sporcuların spor yoluyla disiplin, özgüven, sağlık, hırs, fedakârlık, sorumluluk, rakibi tebrik etme, liderlik, saygı, bayrak sevgisi, hoşgörü, empati, centilmenlik gibi değerleri kazandıkları; kazanmak ve başarı söz konusu olduğunda kurallar çerçevesinde her yolun denenebileceğine inandıkları; doping kullanmaya karşı oldukları, doping kullanmayı adil bulmadıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • 1. Bailey, R. (2006). Physical education and sport in schools: A review of benefits and outcomes. Journal of School Health, 76 (8), 397-401.
  • 2. Barkoukis, V., Lazuras, L., & Tsorbatzoudis, H. (2014). Beliefs about the causes of success in sports and susceptibility for doping use in adolescent athletes. Journal of Sports Sciences, 32(3), 212-219.
  • 3. Berg, B. L. & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Aydın, H., Çev. Ed.). Konya: Eğitim.
  • 4. Bloodworth, A. & McNamee, M. (2010). Clean olympians? Doping and anti-doping: The views of talented young British athletes. International Journal of Drug Policy, 21(4), 276-282.
  • 5. Cebeci, S. (2015). Toplum ve devlet yapısında değerler eğitiminin rolü (Kırgızistan örneği). Değerler ve Eğitimi-II Sempozyum Bildirileri Kitabı. (Ed. R. Kaymakcan, N. Tınaz, Z. Ş. Altın, M. Zengin, A. Y. Okudan, H. Yiğit). II. Uluslararası Değerler ve Eğitimi Sempozyumu, 16-18 Kasım 2012, İstanbul: Ertem, 619-628. 6. Çınar, A. (2013). Değerler felsefesi ve psikolojisi. Bursa: Emin.
  • 7. Creswell, J. W. (2018). Nitel araştırma yöntemleri. (Çev. Ed. M. Bütün, S. B. Demir). Ankara: Siyasal.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serdar Uslu 0000-0003-3308-8590

Mehtap Yıldız 0000-0001-8553-7154

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2021
Kabul Tarihi 22 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uslu, S., & Yıldız, M. (2021). DÖVÜŞ SPORU YAPAN MİLLÎ SPORCULARIN DEĞERLERE BAKIŞ AÇISI. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 23(1), 119-130.