Özellikle spor giyim sektöründe yer alan birçok şirket mevcut tüketicilerinin memnuniyetini sağlamak, müşteri potansiyelini artırmak ve marka imajı oluşturarak marka sadakatini sağlamak için çeşitli araştırmalar yapmaktadır. Bu araştırmanın amacı, spor tüketicilerinin spor ürünleri üzerine marka tatmininin, marka güveni, marka duygusu ve marka imajı aracılığıyla inceleyerek marka sadakatine etkisini ortaya koymaktır. Bu çalışmanın araştırma grubunu 275 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak üç bölümden oluşan anket kullanılmıştır. Birinci bölümünde kişisel bilgi formu, ikinci bölümünde marka imajı ölçeği ve üçüncü bölümünde marka sadakati ölçeği kullanılmıştır. Araştırma kapsamında ortaya konulan modelin hipotezlerini test etmek adına yapısal eşitlik modellemesi yapılmıştır. Ayrıca ölçek geçerliliği ve güvenirliği için yakınsak geçerlilik, ayırt edici geçerlilik ile Cronbach Alpha katsayıları incelenmiştir. Sonuç olarak marka tatmininin marka sadakatine doğrudan etkisinin olmadığı ancak marka güveni, marka duygusu ve marka imajını etkilediği ortaya konulmuştur. Marka tatmininin marka güveni ve marka imajı aracılığıyla davranışsal ve tutumsal marka sadakatini etkilemediği görülürken marka duygusu aracılığıyla hem davranışsal hem de tutumsal marka sadakatini etkilediği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | November 6, 2020 |
Acceptance Date | November 28, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 21 Issue: 47 |
Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.