Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation of Visual and Auditory Reaction Times of Female and Male Students at Different Educational Grades

Year 2024, Volume: 15 Issue: 1, 131 - 141, 30.04.2024
https://doi.org/10.17155/omuspd.1374087

Abstract

Araştırmanın amacı 7-15 yaş arası bireylerin görsel ve işitsel tepki sürelerinde anlamlı bir farklılık olup olmadığını incelemektir. Bu çalışmaya, Gaziantep ve Kahramanmaraş illerinde farklı kademelerde eğitim gören ve herhangi bir spor dalında eğitim almamış 82 kız, 80 erkek olmak üzere toplam 162 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Katılımcılara görsel ve işitsel reaksiyon testi hakkında bilgi verildi ve kendilerini hazır hissettikten sonra ardı ardına 10 ölçüm yapıldı. Bu ölçümlerin son beşinin aritmetik ortalamaları milisaniye cinsinden alınarak kaydedildi. Ölçümler özel yazılım programları (www.humanbenchmark.com, www.cognitivefun.net) kullanılarak yapıldı. Elde edilen veriler sonucunda aynı yaştaki kız ve erkek grupları arasında anlamlı bir fark bulunamadı (p>0,05). Ancak kız ve erkeklerde yaş ilerledikçe tepki sürelerinde anlamlı farklılık olduğu belirlendi (p>0,05). Kadın ve erkeklerin görsel ve işitsel reaksiyon sürelerini karşılaştırdığımız bu çalışmada, hem kadın hem de erkek gruplarında yaşın reaksiyon süresini doğrudan etkilediğini söylemek mümkün olacaktır. Sonuç olarak kadın ve erkeklerin aynı yaş grubunda olması durumunda tepki sürelerinde farklılık olmamasına rağmen yaş ilerledikçe kaslarda ve algılamada gelişme ve olgunlaşma sonucunda tepki sürelerinde ciddi bir gelişim olduğu söylenebilir.

References

  • Adam JJ, Paas FG, Buekers MJ, Wuyts IJ, Spijkers WA, Wallmeyer P. (1999) Gender distinctions in choice reaction time: evidence for differential strategies. Ergonomics, 42(2), 327-35. https://doi.org/10.1080/001401399185685
  • Aslan, C. S., Özer, U., & DALKIRAN, O. (2016). Kız çocuklarında koordinasyon ve reaksiyon özelliklerinin yaş değişkenine göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(1).
  • Avcı N. (2021) İnspiratuar kas egzersizinin hokeyde drag-flick ve şut performansına etkisi., Gaziantep Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 50 sayfa. Gaziantep.
  • Aydin, S. (2017). 12-18 yaş aralığında spor yapan ve yapmayan öğrencilerin dikkat düzeyleri ve reaksiyon hızlarının araştırılması (Van İli örneği) Yüksek Lisans Tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Bayar, P., & Koruç, Z. (1992). Reaksiyon zamanı ve el-göz koordinasyonu ölçer iki aracın Türkiye normlarının saptanmasına yönelik ön çalışma. II. Spor Bilimleri Ulusal Sempozyumu, 20-22
  • Bellis, C. J. (1933). Reaction time and chronological age. Proceedings of the Society for Experimental Biology and Medicine, 30(6), 801-803. https://doi.org/10.3181/00379727-30-6682
  • Cerrah AO, Ertan H, AR S. (2010) Spor Bilimlerinde Elektromiyografi Kullanımı. Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi.;VIII(2):43-9. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000175
  • Çolakoğlu, M., Tiryaki, Ş., & MORALI, S. (1993). Konsantrasyon Çalışmalarının Reaksiyon Zamanı Üzerine Etkisi. Spor Bilimleri Dergisi, 4(4), 32-47.
  • Göral, K., Saygın, Ö., & İrez, G. B. (2012). Profesyonel futbolcuların oynadıkları mevkilere göre görsel ve işitsel reaksiyon sürelerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi.
  • Hamidur R, Muhammad S, I.( 2021) Investigation of Audio-Visual Simple Reaction Time of University Athletes and Non-Athletes, Journal of Advances in Sports and Physical Education,:24-29. https://doi.org/10.36348/jaspe.2021.v04i03.002
  • Hascelik, Z., Basgöze, O., Türker, K., Narman, S., & Ozker, R. (1989). The effects of physical training on physical fitness tests and auditory and visual reaction times of volleyball players. The Journal of sports medicine and physical fitness, 29(3), 234-239.
  • Hasdemir, S., Gündüz, N., & Müniroğlu, S. (2003). Bayan Hentbolcularin Görsel Ve İşitsel Reaksiyon Zaman Farkliliklarinin İncelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 49-52. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000004
  • Jain, A., Bansal, R., Kumar, A., & Singh, K. D. (2015). A comparative study of visual and auditory reaction times on the basis of gender and physical activity levels of medical first year students. International Journal of Applied and Basic Medical Research, 5(2), 124. https://doi.org/10.4103%2F2229-516X.157168
  • Kayapınar, F. (2002). 6-7 yaş grubu çocuklarda hareket eğitiminin çift el-göz koordinasyonu ve reaksiyon sürelerine etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Mokha, R., Kaur, G., & Sidhu, L. S. (1992). Effect of training on the reaction time of Indian female hockey players. Journal of sports medicine and physical fitness, 32(4), 428-431.
  • Shelton, J., & Kumar, G. P. (2010). Comparison between auditory and visual simple reaction times. Neuroscience and medicine, 1(01), 30-32.
  • Odabaş, B. (2003). 12 haftalık yüzme temel eğitim çalışmalarının 7-12 yaş grubu kız ve erkek yüzücülerin fiziksel ve motorsal özellikleri üzerine etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.
  • Pancar, Z., Özdal, M., Pancar, S., & Biçer, M. (2016). Investigation of visual and auditory simple reaction time of 11-18 aged youth. European Journal of Physical Education and Sport Science. http://dx.doi.org/10.46827/ejpe.v0i0.313
  • Thompson, P. D., Brown, P., Colebatch, J. G., Day, B. L., Rothwell, J. C., , Obeso, J. A., & Marsden, C. D. (1992). Voluntary stimulus‐sensitive jerks and jumps mimicking myoclonus or pathological startle syndromes. Movement disorders: official journal of the Movement Disorder Society, 7(3), 257-262.
  • Sevim Y. Antrenman Bilgisi, 1.Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2002: 78-79.
  • Şahin, R. (1995). Erkek Hentbol’de Kalecilerle Saha Oyuncularının Reaksiyon Zamanlarının Karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Wadoo, O. K., Sayeed, S. I., & Rouf, M. (2019). Effect of Gender and Physical activity on Visual and Auditory reaction time in young Adults. International Journal, 2(2), 462.

Farklı Kademelerde Eğitim Gören Kız ve Erkek Öğrencilerin Görsel ve İşitsel Reaksiyon Sürelerinin İncelenmesi

Year 2024, Volume: 15 Issue: 1, 131 - 141, 30.04.2024
https://doi.org/10.17155/omuspd.1374087

Abstract

The aim of the study is to examine whether there is a difference in the visual and auditory reaction times of individuals between the ages of 7-15. A total of 162 students voluntarily participated in this study, including 82 female and 80 male students who were educated at different levels in Gaziantep and Kahramanmaraş provinces and who were not trained in any sports. The participants were familiarized with the visual and auditory reaction test, and 10 consecutive measurements were taken after they felt ready. The arithmetic averages of the last five of these measurements were taken and recorded in milliseconds. Measurements were made using special software programs (www.humanbenchmark.com, www.cognitivefun.net). As a result of the data obtained, significant difference was not found between the groups of female and male students of the same age (p>0.05). However, significant difference was found in reaction times as age progressed in males and females (p<0.05). In this study, in which we compared the visual and auditory reaction times of female and male students, it would be possible to say that age directly affects the reaction time in both female and male groups. As a result, although there is no difference in reaction times when female and male subjects are in the same age group, it can be said that there is a significant decrease in reaction times as a result of development and maturation in muscles and perception with increasing age.

Thanks

Çalışmamızda bizlere yardımlarını esirgemeyen değerli Hocam Prof. Dr. Mustafa ÖZDAL'a ve Araştırma Görevlisi Mehmet VURAL Hocama teşekkürü borç biliriz.

References

  • Adam JJ, Paas FG, Buekers MJ, Wuyts IJ, Spijkers WA, Wallmeyer P. (1999) Gender distinctions in choice reaction time: evidence for differential strategies. Ergonomics, 42(2), 327-35. https://doi.org/10.1080/001401399185685
  • Aslan, C. S., Özer, U., & DALKIRAN, O. (2016). Kız çocuklarında koordinasyon ve reaksiyon özelliklerinin yaş değişkenine göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(1).
  • Avcı N. (2021) İnspiratuar kas egzersizinin hokeyde drag-flick ve şut performansına etkisi., Gaziantep Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 50 sayfa. Gaziantep.
  • Aydin, S. (2017). 12-18 yaş aralığında spor yapan ve yapmayan öğrencilerin dikkat düzeyleri ve reaksiyon hızlarının araştırılması (Van İli örneği) Yüksek Lisans Tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Bayar, P., & Koruç, Z. (1992). Reaksiyon zamanı ve el-göz koordinasyonu ölçer iki aracın Türkiye normlarının saptanmasına yönelik ön çalışma. II. Spor Bilimleri Ulusal Sempozyumu, 20-22
  • Bellis, C. J. (1933). Reaction time and chronological age. Proceedings of the Society for Experimental Biology and Medicine, 30(6), 801-803. https://doi.org/10.3181/00379727-30-6682
  • Cerrah AO, Ertan H, AR S. (2010) Spor Bilimlerinde Elektromiyografi Kullanımı. Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi.;VIII(2):43-9. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000175
  • Çolakoğlu, M., Tiryaki, Ş., & MORALI, S. (1993). Konsantrasyon Çalışmalarının Reaksiyon Zamanı Üzerine Etkisi. Spor Bilimleri Dergisi, 4(4), 32-47.
  • Göral, K., Saygın, Ö., & İrez, G. B. (2012). Profesyonel futbolcuların oynadıkları mevkilere göre görsel ve işitsel reaksiyon sürelerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi.
  • Hamidur R, Muhammad S, I.( 2021) Investigation of Audio-Visual Simple Reaction Time of University Athletes and Non-Athletes, Journal of Advances in Sports and Physical Education,:24-29. https://doi.org/10.36348/jaspe.2021.v04i03.002
  • Hascelik, Z., Basgöze, O., Türker, K., Narman, S., & Ozker, R. (1989). The effects of physical training on physical fitness tests and auditory and visual reaction times of volleyball players. The Journal of sports medicine and physical fitness, 29(3), 234-239.
  • Hasdemir, S., Gündüz, N., & Müniroğlu, S. (2003). Bayan Hentbolcularin Görsel Ve İşitsel Reaksiyon Zaman Farkliliklarinin İncelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 49-52. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000004
  • Jain, A., Bansal, R., Kumar, A., & Singh, K. D. (2015). A comparative study of visual and auditory reaction times on the basis of gender and physical activity levels of medical first year students. International Journal of Applied and Basic Medical Research, 5(2), 124. https://doi.org/10.4103%2F2229-516X.157168
  • Kayapınar, F. (2002). 6-7 yaş grubu çocuklarda hareket eğitiminin çift el-göz koordinasyonu ve reaksiyon sürelerine etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Mokha, R., Kaur, G., & Sidhu, L. S. (1992). Effect of training on the reaction time of Indian female hockey players. Journal of sports medicine and physical fitness, 32(4), 428-431.
  • Shelton, J., & Kumar, G. P. (2010). Comparison between auditory and visual simple reaction times. Neuroscience and medicine, 1(01), 30-32.
  • Odabaş, B. (2003). 12 haftalık yüzme temel eğitim çalışmalarının 7-12 yaş grubu kız ve erkek yüzücülerin fiziksel ve motorsal özellikleri üzerine etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.
  • Pancar, Z., Özdal, M., Pancar, S., & Biçer, M. (2016). Investigation of visual and auditory simple reaction time of 11-18 aged youth. European Journal of Physical Education and Sport Science. http://dx.doi.org/10.46827/ejpe.v0i0.313
  • Thompson, P. D., Brown, P., Colebatch, J. G., Day, B. L., Rothwell, J. C., , Obeso, J. A., & Marsden, C. D. (1992). Voluntary stimulus‐sensitive jerks and jumps mimicking myoclonus or pathological startle syndromes. Movement disorders: official journal of the Movement Disorder Society, 7(3), 257-262.
  • Sevim Y. Antrenman Bilgisi, 1.Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2002: 78-79.
  • Şahin, R. (1995). Erkek Hentbol’de Kalecilerle Saha Oyuncularının Reaksiyon Zamanlarının Karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Wadoo, O. K., Sayeed, S. I., & Rouf, M. (2019). Effect of Gender and Physical activity on Visual and Auditory reaction time in young Adults. International Journal, 2(2), 462.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Sports Training
Journal Section Research Article
Authors

Ömer Faruk Yılmaz 0000-0002-2403-6556

Ahmet Koyunlu 0000-0003-3758-2844

Nahsen Avcı 0000-0002-5099-7035

Mustafa Burak Cağdanlıoğlu 0000-0002-2185-2339

Publication Date April 30, 2024
Submission Date October 10, 2023
Acceptance Date April 25, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Yılmaz, Ö. F., Koyunlu, A., Avcı, N., Cağdanlıoğlu, M. B. (2024). Investigation of Visual and Auditory Reaction Times of Female and Male Students at Different Educational Grades. Spor Ve Performans Araştırmaları Dergisi, 15(1), 131-141. https://doi.org/10.17155/omuspd.1374087