Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerilerinin İncelenmesi

Year 2023, Volume: 6 Issue: 3, 74 - 84, 31.12.2023
https://doi.org/10.55142/jogser.1397867

Abstract

Bu araştırma, öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerinin incelenmesini amaçlamıştır. Araştırmada 2018-2019 eğitim öğretim yılında Sivas Cumhuriyet Üniversitesinin Eğitim Fakültesi ve Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören toplam 531 öğretmen adayı yer almıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerinin incelenmesi için “Ne Kadar Yaratıcısınız?” ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçek Raudseep (1977) tarafından “How Creative Are You?” olarak geliştirilen Sungur (1997) tarafından “Ne Kadar Yaratıcısınız?” olarak Türkçeye uyarlanmış ve Çoban (2016) tarafından tekrar düzenlenmiştir. Ölçeğin geçerlik değeri 0,79 olarak hesaplanırken Cronbach Alfa güvenirlik kat sayısı .94 olarak bulunmuştur. Verilerin analizinde non-parametrik testlerden Mann Whitney U testi ve Kruskal-Wallis testi kullanılmış, yanılma düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmen adaylarının bölümlerine göre yaratıcılık puanları karşılaştırıldığında farklılık önemli bulunmuştur (p<0,05). Yine öğretmen adaylarının spor yapma durumlarına göre bireylerin yaratıcılık puanları karşılaştırıldığında farklılık önemli bulunmuştur (p<0,05). Bu bağlamda spor yapan bireylerin yaratıcılık düzeyleri daha yüksek çıkmıştır. Bununla birlikte öğretmen adaylarının cinsiyet ve sınıf düzeyleri gibi değişkenleri arasındaki fark anlamlı bulunmamıştır (p>0,05).

Ethical Statement

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar ve Yayın Etiği Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulundan 26.03.2019 tarih ve 2020/60263016-050.16.04-E. 20945 sayı ile etik kurul izni alınmış tır.

References

  • Altunya, H. (2018) Spor ve Mantık İlişkisi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1 (3), 110-115.
  • Aslan, A. E. (2016). Kavram Boyutunda Yaratıcılık. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2 (16).
  • Aydaş, İ., Bahadır, K., Bayazıt, B., Serhat, O., Uçar, T. ve Dolu, U. (2018) Kocaeli Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Öğrenim Gören Bazı Öğrencilerin Yaratıcılık Düzeylerinin İncelenmesi Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6, (80), 570-581.
  • Bailey, R., Armour, K., Kirk, D., Jess, M., Pickup, I. and Sandford, R. (2009). The Educational Benefits Claimed for Physical Education And School Sport: An Academic Review. Research Papers In Education, 24 (1), 1-27.
  • Bakaç, E. ve Özen, R. (2016). Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersine Yönelik Tutumları, Yaratıcılık Algıları ve Öz Yeterlik İnançları Arasındaki ilişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 16 (1) 41-61.
  • Bayrak, E., Çoban, B., Çınar, V. ve Coşkuner, Z. (2013). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğretmen Adayları ile Eğitim Fakültesi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Epistemolojik İnançlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Fırat Üniversitesi Örneği). International Journal of Social Science, Volume 6 Issue 2, p. 1817-182.
  • Birişçi, S. ve Karal, H. (2011). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Ortamda Materyal Tasarlarken İşbirlikli Çalışmalarının Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (2), 203-219.
  • Bozkurt, S. (2004). Yaratıcılık ve Çoklu Zekânın Futbolda Yaratıcılık İle İlişkisinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş. Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., Demirel, F. ve Kılıç, E. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Certel, Z. ve Çetinkaya Z. (2011). Takım Sporu Yapan Sporcularda Benlik Saygısı ve Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarz İlişkisinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14 (2), 157-164.
  • Çıkrıkçı, Ö. (1993) Üstün yetenekli öğrencilerin bilişötesi farkındalık düzeyleri ile öz yeterlik algılarının yaşam doyumunu yordama gücü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Çoban, Ç. (2016). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaratıcılık Düzeylerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Eckhoff, A. (2011). Creativity In The Early Childhood Classroom: Perspectives of Preservice Teachers. Journal of Early Childhood Teacher Education, 32 (3), 240 255.
  • Gök, B. ve Erdoğan, T. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Düzeyleri ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. Journal Of Faculty Of Educational Sciences, 44 (2).
  • Gönen, M., Çiçekler, C. Y., Akyüz, E., Arslan, A. Ç. ve Baydemir, G. (2011). 5 Yaşındaki Çocukların Yaratıcılık Düzeylerinin Incelenmesi. E-Journal Of New World Sciences Academy, 6 (1), 1185-1195.
  • Gülel, G. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının yaratıcılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Pamukkale Üniversitesi Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Gürgen, E. T. ve Bilen, S. (2005). Müzik Alan Derslerinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25 (3).
  • Gürol, A., Altunbaş, S. ve Karaaslan, N. (2010). Öğretmen adaylarının öz yeterlik inançları ve epistemolojik inançları üzerine bir çalışma. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(3), 1396-1404.
  • İnal, A. N. (2003). Beden Eğitimi ve Spor Bilimi. 1. Baskı Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Jarial, G. S. (1982). Verbal Creativity, Self Concept and Problem Solving Behaviour: A Factor Analytic Study. Psycho-Lingua. 45 (2), 357.
  • Karakuzulu, E. (2018) Savunma ve Dövüş Sporları Yapan Sporcular ile Diğer Bireysel Sporları Yapan Sporcuların Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Gaziantep.
  • Karaoğlu, B., Turan, M. B. ve Osman, P. (2016). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Yaratıcılık Düzeyleri ile Duygusal Zekâ Seviyelerinin İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 85-99.
  • Küçük, V. ve Koç, H. (2004). Psiko-Sosyal Gelişim Süreci İçerisinde İnsan ve Spor İlişkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (10).
  • Ntuli, E., Keengwe, J. and Kyei-Blankson, L. (2009). Electronic Portfolios in Teacher Education: A Case Study of Early Childhood Teacher Candidates. Early Childhood Education Journal, 37(2), 121-126.
  • Özben, Ş. ve Argun, Y. (2005). Buca Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Yaratıcılık Boyutları Puanlarının Karşılaştırılması. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (18).
  • Özcan, G. ve Yıldırım, S. (2011). Lisanslı Olarak Takım Sporu Ve Bireysel Spor Yapan İle Spor Yapmayan Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23 (23), 111-135.
  • Özmutlu, İ., Durmuş, S., Tekin, M. ve Yetiş, Ü. (2009). Beden Eğitimi vVe Spor Yüksekokullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Yaratıcılık Düzeylerinin Karşılaştırılması, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 233-244.
  • Pekdoğan, S. ve Kanak, M. (2015). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılığa İlişkin Algıları: Metafor Analizi Örneği. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (3), 138-147.
  • Raudseep, E. (1979). How creative are you? Personnel Journel, 58, 218-220.
  • Samurçay, N. (1976). Çocuk Psikolojisi Açısından Tiyatro. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, (26), 7-38.
  • Serçe, M. R. (2017) Öğretmen Adaylarının Liderlik ve Yaratıcılık Düzeylerinin İncelenmesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Gaziantep.
  • Sungur, N. (1997). Yaratıcı düşünce, İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Tekin, M. ve Taşğın Ö, (2008) Orta Öğretimde Öğrenim Gören Spor Yapan ve Yapmayan Öğrencilerin Yaratıcılık ve Çoklu Zekâ Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt2, Sayı3.
  • Temel, C. & Güllü, M. (2016). Draw a physical education lesson. Egitim ve Bilim, vol.41, no.183, 351-361.
  • Temizkalp, G. (2010). Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi: Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Tosun, A., Demir, B., Uçkun, G. ve Konak, O. (2015). Spor Aktivitelerinin Üniversite Öğrencilerinin Başarı ve Motivasyonu ile İlişkisi. Kocaeli Üniversitesi Ulusal Kongresi. (2) 1-11.
  • Wilks, S. (1995). Critical and creative thinking: Strategies for classroom inquiry. Armidale, NSW: Eleanor Curtain.
  • Winnick, J. and Porretta, D. L. (2018). Adapted Physical Education And Sport. Human Kinetics. Library of Congress Cataloging-In-Publications.
  • Yalçınkaya, M., Saracaloğlu, A. S. ve Varol, S. R. (1993). Üniversite Öğrencilerinin Spora İlişkin Görüşleri ve Beklentileri. Spor Bilimleri Dergisi, 4 (2), 12-26.
  • Yaman, S., Koray, Ö. C. ve Altunçekiç, A. (2004). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (3), 355-366.
  • Yıldırım, Y. (2011). Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Drama Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Konya. Yuvacı, Z. (2017) Okul Öncesi Eğitim Alan 6 Yaş Çocuklarının Yaratıcılık Düzeylerinin Öğretmenlerinin ve Sınıf Ortamlarının Yaratıcılıklarına Göre İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
Year 2023, Volume: 6 Issue: 3, 74 - 84, 31.12.2023
https://doi.org/10.55142/jogser.1397867

Abstract

References

  • Altunya, H. (2018) Spor ve Mantık İlişkisi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1 (3), 110-115.
  • Aslan, A. E. (2016). Kavram Boyutunda Yaratıcılık. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2 (16).
  • Aydaş, İ., Bahadır, K., Bayazıt, B., Serhat, O., Uçar, T. ve Dolu, U. (2018) Kocaeli Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Öğrenim Gören Bazı Öğrencilerin Yaratıcılık Düzeylerinin İncelenmesi Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6, (80), 570-581.
  • Bailey, R., Armour, K., Kirk, D., Jess, M., Pickup, I. and Sandford, R. (2009). The Educational Benefits Claimed for Physical Education And School Sport: An Academic Review. Research Papers In Education, 24 (1), 1-27.
  • Bakaç, E. ve Özen, R. (2016). Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersine Yönelik Tutumları, Yaratıcılık Algıları ve Öz Yeterlik İnançları Arasındaki ilişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 16 (1) 41-61.
  • Bayrak, E., Çoban, B., Çınar, V. ve Coşkuner, Z. (2013). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğretmen Adayları ile Eğitim Fakültesi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Epistemolojik İnançlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Fırat Üniversitesi Örneği). International Journal of Social Science, Volume 6 Issue 2, p. 1817-182.
  • Birişçi, S. ve Karal, H. (2011). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Ortamda Materyal Tasarlarken İşbirlikli Çalışmalarının Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (2), 203-219.
  • Bozkurt, S. (2004). Yaratıcılık ve Çoklu Zekânın Futbolda Yaratıcılık İle İlişkisinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş. Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., Demirel, F. ve Kılıç, E. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Certel, Z. ve Çetinkaya Z. (2011). Takım Sporu Yapan Sporcularda Benlik Saygısı ve Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarz İlişkisinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14 (2), 157-164.
  • Çıkrıkçı, Ö. (1993) Üstün yetenekli öğrencilerin bilişötesi farkındalık düzeyleri ile öz yeterlik algılarının yaşam doyumunu yordama gücü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Çoban, Ç. (2016). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaratıcılık Düzeylerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Eckhoff, A. (2011). Creativity In The Early Childhood Classroom: Perspectives of Preservice Teachers. Journal of Early Childhood Teacher Education, 32 (3), 240 255.
  • Gök, B. ve Erdoğan, T. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Düzeyleri ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. Journal Of Faculty Of Educational Sciences, 44 (2).
  • Gönen, M., Çiçekler, C. Y., Akyüz, E., Arslan, A. Ç. ve Baydemir, G. (2011). 5 Yaşındaki Çocukların Yaratıcılık Düzeylerinin Incelenmesi. E-Journal Of New World Sciences Academy, 6 (1), 1185-1195.
  • Gülel, G. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının yaratıcılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Pamukkale Üniversitesi Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Gürgen, E. T. ve Bilen, S. (2005). Müzik Alan Derslerinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25 (3).
  • Gürol, A., Altunbaş, S. ve Karaaslan, N. (2010). Öğretmen adaylarının öz yeterlik inançları ve epistemolojik inançları üzerine bir çalışma. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(3), 1396-1404.
  • İnal, A. N. (2003). Beden Eğitimi ve Spor Bilimi. 1. Baskı Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Jarial, G. S. (1982). Verbal Creativity, Self Concept and Problem Solving Behaviour: A Factor Analytic Study. Psycho-Lingua. 45 (2), 357.
  • Karakuzulu, E. (2018) Savunma ve Dövüş Sporları Yapan Sporcular ile Diğer Bireysel Sporları Yapan Sporcuların Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Gaziantep.
  • Karaoğlu, B., Turan, M. B. ve Osman, P. (2016). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Yaratıcılık Düzeyleri ile Duygusal Zekâ Seviyelerinin İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 85-99.
  • Küçük, V. ve Koç, H. (2004). Psiko-Sosyal Gelişim Süreci İçerisinde İnsan ve Spor İlişkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (10).
  • Ntuli, E., Keengwe, J. and Kyei-Blankson, L. (2009). Electronic Portfolios in Teacher Education: A Case Study of Early Childhood Teacher Candidates. Early Childhood Education Journal, 37(2), 121-126.
  • Özben, Ş. ve Argun, Y. (2005). Buca Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Yaratıcılık Boyutları Puanlarının Karşılaştırılması. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (18).
  • Özcan, G. ve Yıldırım, S. (2011). Lisanslı Olarak Takım Sporu Ve Bireysel Spor Yapan İle Spor Yapmayan Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23 (23), 111-135.
  • Özmutlu, İ., Durmuş, S., Tekin, M. ve Yetiş, Ü. (2009). Beden Eğitimi vVe Spor Yüksekokullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Yaratıcılık Düzeylerinin Karşılaştırılması, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 233-244.
  • Pekdoğan, S. ve Kanak, M. (2015). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılığa İlişkin Algıları: Metafor Analizi Örneği. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (3), 138-147.
  • Raudseep, E. (1979). How creative are you? Personnel Journel, 58, 218-220.
  • Samurçay, N. (1976). Çocuk Psikolojisi Açısından Tiyatro. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, (26), 7-38.
  • Serçe, M. R. (2017) Öğretmen Adaylarının Liderlik ve Yaratıcılık Düzeylerinin İncelenmesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Gaziantep.
  • Sungur, N. (1997). Yaratıcı düşünce, İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Tekin, M. ve Taşğın Ö, (2008) Orta Öğretimde Öğrenim Gören Spor Yapan ve Yapmayan Öğrencilerin Yaratıcılık ve Çoklu Zekâ Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt2, Sayı3.
  • Temel, C. & Güllü, M. (2016). Draw a physical education lesson. Egitim ve Bilim, vol.41, no.183, 351-361.
  • Temizkalp, G. (2010). Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi: Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Tosun, A., Demir, B., Uçkun, G. ve Konak, O. (2015). Spor Aktivitelerinin Üniversite Öğrencilerinin Başarı ve Motivasyonu ile İlişkisi. Kocaeli Üniversitesi Ulusal Kongresi. (2) 1-11.
  • Wilks, S. (1995). Critical and creative thinking: Strategies for classroom inquiry. Armidale, NSW: Eleanor Curtain.
  • Winnick, J. and Porretta, D. L. (2018). Adapted Physical Education And Sport. Human Kinetics. Library of Congress Cataloging-In-Publications.
  • Yalçınkaya, M., Saracaloğlu, A. S. ve Varol, S. R. (1993). Üniversite Öğrencilerinin Spora İlişkin Görüşleri ve Beklentileri. Spor Bilimleri Dergisi, 4 (2), 12-26.
  • Yaman, S., Koray, Ö. C. ve Altunçekiç, A. (2004). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (3), 355-366.
  • Yıldırım, Y. (2011). Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Drama Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Konya. Yuvacı, Z. (2017) Okul Öncesi Eğitim Alan 6 Yaş Çocuklarının Yaratıcılık Düzeylerinin Öğretmenlerinin ve Sınıf Ortamlarının Yaratıcılıklarına Göre İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Science and Exercise (Other)
Journal Section Articles
Authors

Perihan Büşra Deveci 0009-0007-4661-6053

Murat Kangalgil 0000-0002-7480-199X

Early Pub Date January 6, 2024
Publication Date December 31, 2023
Submission Date November 30, 2023
Acceptance Date December 31, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Deveci, P. B., & Kangalgil, M. (2023). Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerilerinin İncelenmesi. Journal of Global Sport and Education Research, 6(3), 74-84. https://doi.org/10.55142/jogser.1397867

18798      18709 1879918800                           percent_0

18711 Journal of Global Sport and Education Research (JOGSER) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.