Bu araştırmada Ankara ilinde okuyan 21 yaş altı spor yapan üniversite öğrencilerinde sporun yaşam becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 347 erkek, 160 kadın toplamda 507 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ile birlikte Cronin ve Allen (2017) tarafından geliştirilen Açak ve Düz (2018) tarafından Türkçeye uyarlanan “Sporun Yaşam Becerilerine Etkisi” ölçeği aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmanın modeli nedensel karşılaştırma modelidir. Veri seti normallik varsayımı açısından incelenmiş ve normal dağılım göstermiştir. Verilerin analizinde ikili grup karşılaştırmalarında bağımsız örneklem t testi, çoklu karşılaştırmalarda ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Tek yönlü varyans analizi sonucunda post-hoc testlerden grupları kendi içinde karşılaştırmak için scheffe testi yapılmıştır. Analizler SPSS programında yapılmış ve α=0,05 anlamlılık düzeyi olarak belirlenmiştir. Yapılan analizlere neticesinde çalışmanın bulgularına bakıldığında yaş ve üniversite takımında oynama değişkenine göre anlamlı bir fark bulunuyorken; cinsiyet, sınıf ve spor türü değişkenlerine göre anlamlı bir fark bulunamamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine, Sports Science and Exercise (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 22, 2023 |
Publication Date | June 30, 2023 |
Submission Date | January 13, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 1 |