Research Article
BibTex RIS Cite

INVESTIGATION OF THE SELF-EFFICIENCY AND PROBLEM-SOLVING SKILLS OF FOLK PLAYERS

Year 2024, Volume: 5 Issue: 1, 8 - 19, 04.06.2024

Abstract

This research is a descriptive study with a relational scanning model that aims to examine the self-efficacy and problem-solving skills of folk players. The group of the research consists of a total of 241 players actively engaged in folk dance activities in Ankara, selected by easily accessible case sampling method. In the study, the "Self-Efficacy Scale (SAS)" and the "Problem Solving Inventory (PSI)" were used along with a personal information form as a data collection tool. Frequency and percentage values were taken for the analysis of personal information. Since the data showed normal distribution, t-test and ANOVA test were applied. As a result, it was determined that the self-efficacy levels of the public players were affected by the variable of the place where they grew up, but other variables did not affect them, and problem solving skills were affected by the variables of gender, place of growth, age, father's education and perceived economic status. Additionally, it was determined that there was a negative, low-level relationship between the players' self-efficacy levels and problem-solving skills.

References

  • Akkuş Çutuk, Z. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Öz-Yeterlik ile Sıkıntıya Dayanma Düzeyi İlişkisi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(3), 211-218. https://doi.org/10.18506/anemon.454920
  • Altun-Ekiz, M., Karabulut, E. O. (2024). Folk Dances And Educatıon. Internatıonal Scıentıfıc Compılatıon Research Congress (ss.184-193). Ankara, Türkiye. ISBN: 978-625-367- 651-3
  • Bandura, A. (1997). Self Efficacy: The Exercise of Control. New York: Freeman.
  • Behjoo, B. M. (2013). The Relationship among Self-Efficacy, Academic SelfEfficacy, Problem Solving Skills and Foreign Language Achievement. (Master Thesis). Hacettepe University Graduate School of Social Science, Ankara, Türkiye.
  • Biktagirov, I. I. (2015). Dances of The Volga Peoples and Their Potential in The Ethnocultural Education of Schoolchildren: A Teaching Tool for Students of Secondary and Higher Educational İnstitutions of Musical, Choreographic And Pedagogical Specialties (Students Taking Courses "General Choreography" of Russian, Tatar and Foreign Philology). Kazan: K (R) FS, 69p.
  • Bingham, A. (2004). Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi. (çev. A. F. Oğuzkan) (6. baskı). İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Bonilla-Sánchez, J. C., Pérez-Tenemaza, J. B., Pinos-Carangui, E. P., Urgilés-Calle, J. F. (2023). Folkloric Dance and its İncidence in The Educational System. Linguistics and Culture Review, 7(1), 100-106. Retrieved from https://lingcure.org/index.php/journal/article/view/2268
  • Canan, F., Ataoğlu, A. (2010). Anksiyete, Depresyon ve Problem Çözme Becerisi Algısı Üzerine Düzenli Sporun Etkisi. Anatolian Journal of Psychiatry 11(1), 38-43.https://alpha-psychiatry.com/en/the-influence-of-sports-on-anxiety- depression-and-perceived-problem-solving-ability-131882
  • Cengiz, C., Erduran, M., Bozkus, T. (2023). Investigation of The Relationship Between Dance Self-Efficacy and Self-Confidence of Folk Dancers, International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 8(21), 89-110. doı: http://dx.doi.org/10.35826/ijetsar.575
  • Çağlayan, H. S. (2007). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Öğrenme Biçemleri ile Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Ankara, Türkiye.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. (S. B. Demir Çev.). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi- Bağırgan Yayımevi.
  • Demir, S., Başarır, F. (2013). Çok Kültürlü Eğitim Çerçevesinde Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi. International Journal of Social Science, 6(1), 609- 641. https://acikerisim.nevsehir.edu.tr/xmlui/handle/20.500.11787/1601
  • Demirbaş, Ö. (2014). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Öz-Yeterlilik Düzeyleri ile Problem Çözme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiye.
  • Deniz, A. (2020). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum, Akademik Öz-Yeterlik ve Akademik Güdülenme Düzeylerinin İncelenmesi: Bir Vakıf Üniversitesi Örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, Türkiye.
  • Deniz, S., Tican, C. (2017). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Öz-Yeterlik İnançları ile Mesleki Kaygılarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 1838-1859. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.32772-363968
  • Doğru, Z. (2017). Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Özgüven ve Özyeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi, 9(1), 13-23. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/besad/issue/53437/71126
  • Dönmez, K. H. (2010). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin (1., 2., 3., ve 4. Sınıf) Sosyal Öz-Yeterlikleri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
  • Eroğlu, O., Yıldırım, Y., Şahan, H. (2017). Spor Bilimleri Fakültesindeki Öğrencilerin Akademik Öz-Yeterlik ve Akademik Güdülenme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Akdeniz Üniversitesi Örneği. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 38-47. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/tusbid/issue/33463/368438
  • Eroğlu, O., Yıldırım, Y. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Adaylarının Akademik Öz-Yeterlik Düzeylerinin Belirlenmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 67-73. https://doi.org/10.32706/tusbid.419468
  • Evli, M. (2019). Halk Oyunları Faaliyetlerinin Bireylerin İletişim ve Problem Çözme Becerileri Üzerine Etkisinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Samsun, Türkiye
  • Eyüboğlu, E. (2012). Spor Yapan ve Yapmayan 12-14 Yaş Arası Ergenlerin Öz Yeterlik Düzeylerinin Karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı, İstanbul, Türkiye.
  • Ferah, D. (2000). Kara Harp Okulu Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerini Algılamalarının ve Problem Çözme Yaklaşım Biçimlerinin Cinsiyet, Sınıf, Akademik Başarı ve Liderlik Yapma Açısından İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Anakara, Türkiye. Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., Hyun, H. H. (2012). How to Design and Evaluate Research in Education (7th Ed.). New York: McGraw-Hill.
  • Güçlü, N. (2003). Lise Müdürlerinin Problem Çözme Becerileri. Milli Eğitim 80.Yıl Özel Sayısı.160: 272-300. https://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/milli_egitim_dergisi/160/guclu.htm
  • Güdük, E. (2022). Sosyal Hizmet Bölümü Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri ile Sosyal Öz-Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Sosyal Hizmet Anabilim, İstanbul, Türkiye.
  • Gomez, E., Navas, D., Aponte, G., Betancourt, L. (2014). Methodology for Bibliographic Review and İnformation Management on Scientific Topics, Through İts Structuring and Systematization. That's it, 81(184), 158-163. doı: 10.15446/dyna.v81n184.37066
  • Heppner, P. P., Peterson, C. (1982). The Development and Implication of a Personal Problem- Solving Inventory. Journal of Counseling Psychology, 29: 66-75. doı: 10.1037/0022-0167.29.1.66
  • Heslin, P. A., Klehe, U. C. (2006). Self-Efficacy. In S. G. Rogelberg (Ed.), Encyclopedia of Industrial/Organizational Psychology, 2, 705-708. Retrieved from https://ssrn.com/abstract=1150858
  • Karabacak, E., Kangalgil, M., Kaya, M. (2021). Halk Oyunları Eğitiminin 9-16 Yaş Grubu Öğrencilerin Özgüven Düzeyleri Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 6(1), 12-22. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tubad/issue/62625/923405
  • Karabulut, E. O., Kuru, E. (2009). Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri ile Kişilik Özelliklerinin Çeşitli Değişkenler Bakımından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 10(3), 119-127. Retrieved fromhttps://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59508/855699
  • Kaya, A., Bozaslan, H., Genç, G. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Anne-Baba Tutumlarının Problem Çözme Becerilerine, Sosyal Kaygı Düzeylerine ve Akademik Başarılarına Etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi (18), 208-225. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/zgefd/issue/47947/606639
  • Kesgin, E. (2006). Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Öz-Yeterlilik Düzeyleri İle Problem Çözme Yaklaşımlarını Kullanma Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Denizli İli Örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı, Denizli, Türkiye.
  • Kuru, E., Karabulut, E. O. (2009). Ritim Eğitimi ve Dans Dersi Alan ve Almayan Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 441-458. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6744/90679
  • Nina A. O., Ulyana V. N., Irina D. L., Olga V. M., Maria G. K. (2020). Folk Dance as a Means of Formation and Creative Education of Primary School Children Personality. Palarch’s Journal of Archaeology of Egypt/Egyptology 17(3), 1-20. Retrieved from https://archives.palarch.nl/index.php/jae/article/view/780
  • Öcel, H. (2002). Takım Sporu Yapan Oyuncularda Kollektif Yeterlik Öz Yeterlik ve Sargınlık ile Başarı Algı ve Beklentileri Arasındaki İlişkiler. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalı, Ankara, Türkiye
  • Özgenel, M., Deniz, A. (2020). Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum ile Akademik Güdülenme ve Akademik Öz Yeterlik Arasındaki İlişki: Öğretmen Adayları Üzerine Bir İnceleme. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(3), 131-146. https://doi.org/10.32329/uad.806826
  • Pajares, F., Miller, M. D. (1997). Mathematics Selfefficacy and Mathematical Problem Solving: Implications of Using Different Forms of Assement. Journal of Experimental Education, 65(3), 213228. Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=EJ550042
  • Riggs ML., Warka J., Babasa B., Betancourt R., Hooker S. (1994). Development and validation of self-efficacy and out come expectancy scales for job-related applications. Educational and Psychological Measurement, 58, 1017-1034.
  • Salim, E. (2018). Oryantiring Sporcularında Problem Çözme Becerisi ve Hedef Bağlılığının İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rekreasyon Ana Bilim Dalı, Muğla, Türkiye.
  • Saracaloğlu, A. S., Yenice, N., Karasakaloğlu, N. (2009). Öğretmen Adaylarının İletişim ve Problem Çözme Becerileri ile Okuma ilgi ve Alışkanlıkları Arasındaki İlişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 187-206. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/13712/166019
  • Seçkin, A., Başbay, M. (2013). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Öz-Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8), 253- 270.
  • Soykan, Ö., Mirzeoğlu, A. D. (2020). Halk Oyunlarının Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Beceri ve Özgüven Düzeylerine Etkisi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(2), 136-156. https://doi.org/10.33689/spormetre.597508
  • Sözen, K. K., Güntürk, İ., Kuloğlu, N. (2021). Hemşirelik Öğrencilerinde Öz-Yeterlilik Algısı ile Problem Çözme Becerisi Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Sağlık ve Toplum, 31(2) 131-138. Retrieved from ssyv.org.tr
  • Sünbül, A. M. (2010). Öğretim İlke ve Yöntemleri (4. baskı). Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Şahin, N., Şahin N.H., Heppner,P.P., (1993). Psychometric Properties of The Problem Solving İnventory in a Group of Turkish University Students. Cognative Therapy and Research, 17(4), 379-396. https://doi.org/10.1007/BF01177661
  • Şen, A. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Konya, Türkiye.
  • Şenduran, F. (2006). Askeri Liselerde Sporcu Öğrenciler ile Sporcu Olmayan Öğrencilerin Problem Çözebilme, Strese Karşı Koyabilme, Uyum Becerileri ve Başarı Düzeyleri. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Bilim Dalı, İstanbul, Türkiye.
  • Tabachnick, B. G., Fidell L. S. (2007). Using Multivariate Statistics. 5th. Needham Height, MA: Allyn & Bacon. Tercan, C. (2016). Topluma Katılım Aracı Olarak Dans. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir, Türkiye.
  • Tertemiz, N. I. (2000). Problem Çözme. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Topkaya, İ. (2012). İlkokullarda “Oyun ve Fiziki Etkinlikler” Dersi Öğretimi. İstanbul: Kriter Yayınları.
  • Turan, Z. (2016). Üniversite öğrencilerinin dans öz yeterlikleri üzerine bir çalışma. Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, (16), 33-46. https://doi.org/10.17484/yedi.46390
  • Uğur, E. (2010). Yönetici Hemşirelerin Koçluk Becerileri ve Öz-Etkililik Yeterlilik Algılamaları. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiye.
  • Yenice, N. (2012). Öğretmen Adaylarının Öz -Yeterlik Düzeyleri İle Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(39), 36-58. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/6153/82657
  • Yıldırım, A., Hacıhasanoğlu, R., Karakurt, P., Türkleş, S. (2011). Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri ve Etkileyen Faktörler. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), Retrieved from http://www.insanbilimleri.com
  • Yiğiter, K. (2012). Rekreatif Etkinliklerin Üniversite Öğrencilerinde Algılanan Problem Çözme Becerisi ve Benlik Saygısı Düzeylerine Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli, Türkiye.
  • Waugh, M., Grunseit, A. C., Mathieu, E., Merom, D. (2021). The Psychometric Properties of a Novel Taskbased Dance Self-Efficacy Measure for Older Adult Dance Program Participants. Arts & Health, 1-20. https://doi.org/10.1080/17533015.2021.1968446

HALK OYUNCULARIN ÖZ YETERLİKLERİNİN VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2024, Volume: 5 Issue: 1, 8 - 19, 04.06.2024

Abstract

Bu araştırma, Halk Oyuncuların Öz Yeterliklerinin ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesini amaçlayan betimsel nitelikte ve ilişkisel tarama modelli bir çalışmadır. Araştırmanın grubu kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi ile seçilen Ankara’da aktif olarak halk oyunları faaliyetlerinde bulunan toplam 241 oyuncudan oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ile birlikle “Öz Yeterlik Ölçeği (ÖYÖ)” ve “Problem Çözme Envanteri (PÇE)” uygulanmıştır. Kişisel bilgilerin analizi için frekans ve yüzde değerleri alınmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiğinden t-testi ve Anova testi uygulanmıştır. Sonuç olarak halk oyuncuların öz yeterlik düzeylerini yetiştiği yer değişkeninin etkilediği, diğer değişkenlerin etkilemediği, problem çözme becerilerinin ise cinsiyet, yetiştiği yer, yaş, baba eğitim ve algılanan ekonomik durum değişkenlerinin etkilediği diğer değişkenlerin etkilemediği, ayrıca oyuncuların öz yeterlik düzeyleri ile problem çözme beceriler arasında negatif yönde, düşük düzeyde ilişki olduğu tespit edilmiştir.

References

  • Akkuş Çutuk, Z. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Öz-Yeterlik ile Sıkıntıya Dayanma Düzeyi İlişkisi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(3), 211-218. https://doi.org/10.18506/anemon.454920
  • Altun-Ekiz, M., Karabulut, E. O. (2024). Folk Dances And Educatıon. Internatıonal Scıentıfıc Compılatıon Research Congress (ss.184-193). Ankara, Türkiye. ISBN: 978-625-367- 651-3
  • Bandura, A. (1997). Self Efficacy: The Exercise of Control. New York: Freeman.
  • Behjoo, B. M. (2013). The Relationship among Self-Efficacy, Academic SelfEfficacy, Problem Solving Skills and Foreign Language Achievement. (Master Thesis). Hacettepe University Graduate School of Social Science, Ankara, Türkiye.
  • Biktagirov, I. I. (2015). Dances of The Volga Peoples and Their Potential in The Ethnocultural Education of Schoolchildren: A Teaching Tool for Students of Secondary and Higher Educational İnstitutions of Musical, Choreographic And Pedagogical Specialties (Students Taking Courses "General Choreography" of Russian, Tatar and Foreign Philology). Kazan: K (R) FS, 69p.
  • Bingham, A. (2004). Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi. (çev. A. F. Oğuzkan) (6. baskı). İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Bonilla-Sánchez, J. C., Pérez-Tenemaza, J. B., Pinos-Carangui, E. P., Urgilés-Calle, J. F. (2023). Folkloric Dance and its İncidence in The Educational System. Linguistics and Culture Review, 7(1), 100-106. Retrieved from https://lingcure.org/index.php/journal/article/view/2268
  • Canan, F., Ataoğlu, A. (2010). Anksiyete, Depresyon ve Problem Çözme Becerisi Algısı Üzerine Düzenli Sporun Etkisi. Anatolian Journal of Psychiatry 11(1), 38-43.https://alpha-psychiatry.com/en/the-influence-of-sports-on-anxiety- depression-and-perceived-problem-solving-ability-131882
  • Cengiz, C., Erduran, M., Bozkus, T. (2023). Investigation of The Relationship Between Dance Self-Efficacy and Self-Confidence of Folk Dancers, International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 8(21), 89-110. doı: http://dx.doi.org/10.35826/ijetsar.575
  • Çağlayan, H. S. (2007). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Öğrenme Biçemleri ile Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Ankara, Türkiye.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. (S. B. Demir Çev.). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi- Bağırgan Yayımevi.
  • Demir, S., Başarır, F. (2013). Çok Kültürlü Eğitim Çerçevesinde Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi. International Journal of Social Science, 6(1), 609- 641. https://acikerisim.nevsehir.edu.tr/xmlui/handle/20.500.11787/1601
  • Demirbaş, Ö. (2014). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Öz-Yeterlilik Düzeyleri ile Problem Çözme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiye.
  • Deniz, A. (2020). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum, Akademik Öz-Yeterlik ve Akademik Güdülenme Düzeylerinin İncelenmesi: Bir Vakıf Üniversitesi Örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, Türkiye.
  • Deniz, S., Tican, C. (2017). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Öz-Yeterlik İnançları ile Mesleki Kaygılarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 1838-1859. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.32772-363968
  • Doğru, Z. (2017). Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Özgüven ve Özyeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi, 9(1), 13-23. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/besad/issue/53437/71126
  • Dönmez, K. H. (2010). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin (1., 2., 3., ve 4. Sınıf) Sosyal Öz-Yeterlikleri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
  • Eroğlu, O., Yıldırım, Y., Şahan, H. (2017). Spor Bilimleri Fakültesindeki Öğrencilerin Akademik Öz-Yeterlik ve Akademik Güdülenme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Akdeniz Üniversitesi Örneği. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 38-47. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/tusbid/issue/33463/368438
  • Eroğlu, O., Yıldırım, Y. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Adaylarının Akademik Öz-Yeterlik Düzeylerinin Belirlenmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 67-73. https://doi.org/10.32706/tusbid.419468
  • Evli, M. (2019). Halk Oyunları Faaliyetlerinin Bireylerin İletişim ve Problem Çözme Becerileri Üzerine Etkisinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Samsun, Türkiye
  • Eyüboğlu, E. (2012). Spor Yapan ve Yapmayan 12-14 Yaş Arası Ergenlerin Öz Yeterlik Düzeylerinin Karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı, İstanbul, Türkiye.
  • Ferah, D. (2000). Kara Harp Okulu Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerini Algılamalarının ve Problem Çözme Yaklaşım Biçimlerinin Cinsiyet, Sınıf, Akademik Başarı ve Liderlik Yapma Açısından İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Anakara, Türkiye. Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., Hyun, H. H. (2012). How to Design and Evaluate Research in Education (7th Ed.). New York: McGraw-Hill.
  • Güçlü, N. (2003). Lise Müdürlerinin Problem Çözme Becerileri. Milli Eğitim 80.Yıl Özel Sayısı.160: 272-300. https://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/milli_egitim_dergisi/160/guclu.htm
  • Güdük, E. (2022). Sosyal Hizmet Bölümü Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri ile Sosyal Öz-Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Sosyal Hizmet Anabilim, İstanbul, Türkiye.
  • Gomez, E., Navas, D., Aponte, G., Betancourt, L. (2014). Methodology for Bibliographic Review and İnformation Management on Scientific Topics, Through İts Structuring and Systematization. That's it, 81(184), 158-163. doı: 10.15446/dyna.v81n184.37066
  • Heppner, P. P., Peterson, C. (1982). The Development and Implication of a Personal Problem- Solving Inventory. Journal of Counseling Psychology, 29: 66-75. doı: 10.1037/0022-0167.29.1.66
  • Heslin, P. A., Klehe, U. C. (2006). Self-Efficacy. In S. G. Rogelberg (Ed.), Encyclopedia of Industrial/Organizational Psychology, 2, 705-708. Retrieved from https://ssrn.com/abstract=1150858
  • Karabacak, E., Kangalgil, M., Kaya, M. (2021). Halk Oyunları Eğitiminin 9-16 Yaş Grubu Öğrencilerin Özgüven Düzeyleri Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 6(1), 12-22. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tubad/issue/62625/923405
  • Karabulut, E. O., Kuru, E. (2009). Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri ile Kişilik Özelliklerinin Çeşitli Değişkenler Bakımından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 10(3), 119-127. Retrieved fromhttps://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59508/855699
  • Kaya, A., Bozaslan, H., Genç, G. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Anne-Baba Tutumlarının Problem Çözme Becerilerine, Sosyal Kaygı Düzeylerine ve Akademik Başarılarına Etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi (18), 208-225. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/zgefd/issue/47947/606639
  • Kesgin, E. (2006). Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Öz-Yeterlilik Düzeyleri İle Problem Çözme Yaklaşımlarını Kullanma Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Denizli İli Örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı, Denizli, Türkiye.
  • Kuru, E., Karabulut, E. O. (2009). Ritim Eğitimi ve Dans Dersi Alan ve Almayan Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 441-458. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6744/90679
  • Nina A. O., Ulyana V. N., Irina D. L., Olga V. M., Maria G. K. (2020). Folk Dance as a Means of Formation and Creative Education of Primary School Children Personality. Palarch’s Journal of Archaeology of Egypt/Egyptology 17(3), 1-20. Retrieved from https://archives.palarch.nl/index.php/jae/article/view/780
  • Öcel, H. (2002). Takım Sporu Yapan Oyuncularda Kollektif Yeterlik Öz Yeterlik ve Sargınlık ile Başarı Algı ve Beklentileri Arasındaki İlişkiler. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalı, Ankara, Türkiye
  • Özgenel, M., Deniz, A. (2020). Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum ile Akademik Güdülenme ve Akademik Öz Yeterlik Arasındaki İlişki: Öğretmen Adayları Üzerine Bir İnceleme. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(3), 131-146. https://doi.org/10.32329/uad.806826
  • Pajares, F., Miller, M. D. (1997). Mathematics Selfefficacy and Mathematical Problem Solving: Implications of Using Different Forms of Assement. Journal of Experimental Education, 65(3), 213228. Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=EJ550042
  • Riggs ML., Warka J., Babasa B., Betancourt R., Hooker S. (1994). Development and validation of self-efficacy and out come expectancy scales for job-related applications. Educational and Psychological Measurement, 58, 1017-1034.
  • Salim, E. (2018). Oryantiring Sporcularında Problem Çözme Becerisi ve Hedef Bağlılığının İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rekreasyon Ana Bilim Dalı, Muğla, Türkiye.
  • Saracaloğlu, A. S., Yenice, N., Karasakaloğlu, N. (2009). Öğretmen Adaylarının İletişim ve Problem Çözme Becerileri ile Okuma ilgi ve Alışkanlıkları Arasındaki İlişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 187-206. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/13712/166019
  • Seçkin, A., Başbay, M. (2013). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Öz-Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8), 253- 270.
  • Soykan, Ö., Mirzeoğlu, A. D. (2020). Halk Oyunlarının Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Beceri ve Özgüven Düzeylerine Etkisi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(2), 136-156. https://doi.org/10.33689/spormetre.597508
  • Sözen, K. K., Güntürk, İ., Kuloğlu, N. (2021). Hemşirelik Öğrencilerinde Öz-Yeterlilik Algısı ile Problem Çözme Becerisi Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Sağlık ve Toplum, 31(2) 131-138. Retrieved from ssyv.org.tr
  • Sünbül, A. M. (2010). Öğretim İlke ve Yöntemleri (4. baskı). Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Şahin, N., Şahin N.H., Heppner,P.P., (1993). Psychometric Properties of The Problem Solving İnventory in a Group of Turkish University Students. Cognative Therapy and Research, 17(4), 379-396. https://doi.org/10.1007/BF01177661
  • Şen, A. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Konya, Türkiye.
  • Şenduran, F. (2006). Askeri Liselerde Sporcu Öğrenciler ile Sporcu Olmayan Öğrencilerin Problem Çözebilme, Strese Karşı Koyabilme, Uyum Becerileri ve Başarı Düzeyleri. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Bilim Dalı, İstanbul, Türkiye.
  • Tabachnick, B. G., Fidell L. S. (2007). Using Multivariate Statistics. 5th. Needham Height, MA: Allyn & Bacon. Tercan, C. (2016). Topluma Katılım Aracı Olarak Dans. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir, Türkiye.
  • Tertemiz, N. I. (2000). Problem Çözme. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Topkaya, İ. (2012). İlkokullarda “Oyun ve Fiziki Etkinlikler” Dersi Öğretimi. İstanbul: Kriter Yayınları.
  • Turan, Z. (2016). Üniversite öğrencilerinin dans öz yeterlikleri üzerine bir çalışma. Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, (16), 33-46. https://doi.org/10.17484/yedi.46390
  • Uğur, E. (2010). Yönetici Hemşirelerin Koçluk Becerileri ve Öz-Etkililik Yeterlilik Algılamaları. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiye.
  • Yenice, N. (2012). Öğretmen Adaylarının Öz -Yeterlik Düzeyleri İle Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(39), 36-58. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/6153/82657
  • Yıldırım, A., Hacıhasanoğlu, R., Karakurt, P., Türkleş, S. (2011). Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri ve Etkileyen Faktörler. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), Retrieved from http://www.insanbilimleri.com
  • Yiğiter, K. (2012). Rekreatif Etkinliklerin Üniversite Öğrencilerinde Algılanan Problem Çözme Becerisi ve Benlik Saygısı Düzeylerine Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli, Türkiye.
  • Waugh, M., Grunseit, A. C., Mathieu, E., Merom, D. (2021). The Psychometric Properties of a Novel Taskbased Dance Self-Efficacy Measure for Older Adult Dance Program Participants. Arts & Health, 1-20. https://doi.org/10.1080/17533015.2021.1968446
There are 56 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Physical Training and Sports
Journal Section Research Articles
Authors

Ebru Olcay Karabulut 0000-0002-6086-5255

Meryem Altun Ekiz 0000-0003-1224-7927

Publication Date June 4, 2024
Submission Date March 14, 2024
Acceptance Date April 26, 2024
Published in Issue Year 2024Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Karabulut, E. O., & Altun Ekiz, M. (2024). HALK OYUNCULARIN ÖZ YETERLİKLERİNİN VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 8-19.

s