Research Article
BibTex RIS Cite

Review of the Hedonic Consumption Perceptions Based on Gender and Shopping Habits of Undergraduates: Manisa Celal Bayar University School of Physical Education and Sports Case

Year 2017, Volume 5 - Issue 1, 20 - 26, 30.03.2017

Abstract

The purpose of this study is analyzing hedonic consumption perceptions based on gender
variable and shopping habits of university students. The population of the study is Manisa
Celal Bayar University School of Physical Education and Sports students, and the sample is
130 students chosen by random sampling. Data collection tools consist of three sections. First
section is questions related to demographic spesifications, second section is questions about
shopping behaviours, third section is questions about hedonic consumptions. The scale
developed by Arnold and Reynolds (2003) was used to measure hedonic consumption
reasons. Cronbach Alpha Value of this study was found as .869. In order to determine hedonic
consumption perceptions based on gender, T-test was applied. As a result, it was determined
that there is a significant difference for following shopping behaviours based on gender
variable, shopping for adventure (p=,000<0,05), shopping for making other people happy
(p=,000<0,05), shopping for being social (p=,005<0,05). 

References

  • Arnold JM, Reynolds KE (2003) Hedonic Shopping Motivations , Journal of Retailing, 79: 77-95.
  • Aydın S (2010). Hedonik Alışverişin Cinsiyet, Gelir ve Yerleşim Büyüklüğüne Göre Farklılaşması Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3).
  • Baudrillard J (2004) Tüketim Toplumu, İstanbul: Sarmal Yayınları.
  • Büyüköztürk Ş (2009) Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum, 10. Baskı, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Chang E (2001), “The Mediating Role Of Hedonic Shopping Value In Apparel Shopping Satisfaction”, Doctor Of Philosophy Thesis, Oregan State University, USA.
  • Çakmak AÇ, Çakır M. (2012). 12-18 Yaş Arası Gençlerin Hedonik Tüketim Davranışlarının İncelenmesi: Kocaeli Şehir Merkezinde Bir Araştırma. Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 171-189.
  • Erciş A, Yapraklı Ş, Can P, Yılmaz MK (2011). Tüketicilerin Markaya İlişkin Hedonik ve Rasyonel Algılamalarının Marka Değeri Boyutlarına Etkisi. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, Sayı: 08, sf. 21-50
  • Doğrul Ü (2012). Elektronik Alışveriş Davranışında Faydacı ve Hedonik Güdülerin Etkisi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, Cilt 4, No 1
  • Fettahlıoğlu HS, Yıldız A, Birin C (2014). Hedonik Tüketim Davranışları: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi ve Adıyaman Üniversitesi Öğrencilerinin Hedonik Alışveriş Davranışlarında Demografik Faktörlerin Etkisinin Karşılaştırmalı Olarak Analizi. The Journal of Academic Social Science Studies. No: 27 , ss. 307-331.
  • Köker NE, Maden D (2012). Hazcı ve Faydacı Tüketim Bağlamında Tüketicinin Ürün Temelli Yenilikçiliği Algılaması: Ampirik Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 4/2 (2012) 94-121.
  • Kükrer Ö (2011) "Üniversite Öğrencilerinde Hedonik Tüketimin Cinsiyete Göre Farklılaşması ", İletişim Araştırmaları Dergisi, cilt.1, ss.78-87.
  • Mucuk İ (2004) Pazarlama İlkeleri. 14. Basım, İstanbul: Türkmen Kitabevi. Odabaşı Y (2006) Tüketim Kültürü, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Özdemir Ş, Yaman F (2007). Hedonik alışverişin cinsiyete göre farklılaşması üzerine bir araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 2(2), 81-91.
  • Özgül E (2011) Tüketicilerin Sosyo-Demografik Özelliklerinin Hedonik Tüketim ve Gönüllü Sade Yaşam Tarzları Açısından Değerlendirilmesi. Ege Akademik Bakış, Cilt: 11 Sayı: 1.
  • Papatya N, Özdemir Ş (2012) Hazcı Tüketim Davranışları ve Televizyon Programlarını İzleme Eğilimleri Arasındaki İlişki: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 26, Sayı: 3-4.
  • Tek ÖA (1999) Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları. 8.Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayın.
Year 2017, Volume 5 - Issue 1, 20 - 26, 30.03.2017

Abstract

References

  • Arnold JM, Reynolds KE (2003) Hedonic Shopping Motivations , Journal of Retailing, 79: 77-95.
  • Aydın S (2010). Hedonik Alışverişin Cinsiyet, Gelir ve Yerleşim Büyüklüğüne Göre Farklılaşması Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3).
  • Baudrillard J (2004) Tüketim Toplumu, İstanbul: Sarmal Yayınları.
  • Büyüköztürk Ş (2009) Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum, 10. Baskı, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Chang E (2001), “The Mediating Role Of Hedonic Shopping Value In Apparel Shopping Satisfaction”, Doctor Of Philosophy Thesis, Oregan State University, USA.
  • Çakmak AÇ, Çakır M. (2012). 12-18 Yaş Arası Gençlerin Hedonik Tüketim Davranışlarının İncelenmesi: Kocaeli Şehir Merkezinde Bir Araştırma. Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 171-189.
  • Erciş A, Yapraklı Ş, Can P, Yılmaz MK (2011). Tüketicilerin Markaya İlişkin Hedonik ve Rasyonel Algılamalarının Marka Değeri Boyutlarına Etkisi. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, Sayı: 08, sf. 21-50
  • Doğrul Ü (2012). Elektronik Alışveriş Davranışında Faydacı ve Hedonik Güdülerin Etkisi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, Cilt 4, No 1
  • Fettahlıoğlu HS, Yıldız A, Birin C (2014). Hedonik Tüketim Davranışları: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi ve Adıyaman Üniversitesi Öğrencilerinin Hedonik Alışveriş Davranışlarında Demografik Faktörlerin Etkisinin Karşılaştırmalı Olarak Analizi. The Journal of Academic Social Science Studies. No: 27 , ss. 307-331.
  • Köker NE, Maden D (2012). Hazcı ve Faydacı Tüketim Bağlamında Tüketicinin Ürün Temelli Yenilikçiliği Algılaması: Ampirik Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 4/2 (2012) 94-121.
  • Kükrer Ö (2011) "Üniversite Öğrencilerinde Hedonik Tüketimin Cinsiyete Göre Farklılaşması ", İletişim Araştırmaları Dergisi, cilt.1, ss.78-87.
  • Mucuk İ (2004) Pazarlama İlkeleri. 14. Basım, İstanbul: Türkmen Kitabevi. Odabaşı Y (2006) Tüketim Kültürü, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Özdemir Ş, Yaman F (2007). Hedonik alışverişin cinsiyete göre farklılaşması üzerine bir araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 2(2), 81-91.
  • Özgül E (2011) Tüketicilerin Sosyo-Demografik Özelliklerinin Hedonik Tüketim ve Gönüllü Sade Yaşam Tarzları Açısından Değerlendirilmesi. Ege Akademik Bakış, Cilt: 11 Sayı: 1.
  • Papatya N, Özdemir Ş (2012) Hazcı Tüketim Davranışları ve Televizyon Programlarını İzleme Eğilimleri Arasındaki İlişki: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 26, Sayı: 3-4.
  • Tek ÖA (1999) Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları. 8.Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayın.
There are 16 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Tuncay Öktem

Günay Öktem This is me

Halil İbrahim Genç This is me

Publication Date March 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume 5 - Issue 1

Cite

APA Öktem, T., Öktem, G., & Genç, H. İ. (2017). Review of the Hedonic Consumption Perceptions Based on Gender and Shopping Habits of Undergraduates: Manisa Celal Bayar University School of Physical Education and Sports Case. International Journal of Sport Culture and Science, 5(1), 20-26.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).