Bu çalışma sporcu eğitim merkezlerinde görev yapan antrenörlerin iletişim becerilerinin değerlendirilmesidir. Araştırmaya sporcu eğitim merkezlerinde gündüzlü ve yatılı statüde eğitim gören 505 lise öğrencisi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Abakay ve Kuru (2009) tarafından geliştirilen 28 soruluk “Futbolda Antrenör İletişim Ölçeği” kullanılmıştır. Geçerlilik ve güvenilirliği yapılarak Cronbach alpha güvenirlik analizi 0,947 bulunmuştur. Demografik bilgileri belirlemek için sporcu öğrencilerin cinsiyet, yaş ve SEM’ de bulunma süreleri gibi sorular sorulmuştur. Verilerin analizinde SPSS 23 programı kullanılmış ve toplanan verilerin analizinde betimsel istatistik teknikleri uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde faktör analizi, t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testi kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre öğrenciler tarafından ölçek sorularına verilen yanıtların yaş, cinsiyet ve SEM’ de bulunma süreleri bakımından değerlendirmeleri yapılmış olup, cinsiyet bakımından antrenörlerin sözel iletişim, sözsüz iletişim ve geri bildirimde bulunma becerilerinde anlamlı farklılık elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre antrenörler için iletişim becerilerini geliştirecek ortamın sağlanması ve bu konu hakkında farkındalık yaratılıp daha bilinçli olmalarının gerekliliği söylenebilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2020 |
Submission Date | May 6, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 2 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.