Research Article
BibTex RIS Cite

Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde Eğitim Alan Öğrencilerin Küreselleşmeyi Algılama Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi

Year 2020, Volume: 1 Issue: 2, 46 - 61, 31.12.2020

Abstract

Bu çalışma Beden Eğitimi ve Spor bölümünde eğitim alan
öğrencilerin küreselleşmeyi algılama düzeylerinin çeşitli
değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Nicel
araştırma türünde olan bu çalışma için genel tarama
yaklaşımlarından biri olan ilişkisel tarama modeli
kullanılmıştır. Çalışma grubunu; 2018-2019 yılında bir
devlet üniversitesinde eğitim gören bireyden 145 kadın,
255 erkek toplamda 400 gönüllü birey oluşturmuştur.
Grup oluşumu, seçkisiz olmayan örnekleme
yöntemlerinden uygun (kolay ulaşılabilir) örnekleme
yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri anket
aracılığıyla toplanmıştır. Anketler araştırmacı tarafından
yüz yüze görüşme yöntemiyle bireylere ulaştırılmıştır.
Bireylerin demografik özelliklerini belirlemek için
‘Kişisel Bilgi Formu’nun yanı sıra ‘Küreselleşmeyi
Algılama Ölçeği’ kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS
paket programıyla analiz edilmiştir. Tanımlayıcı
istatistiklerin yanı sıra; dağılımların normallik yapısı
çarpıklık ve basıklık testleri aracılığıyla incelenmiştir.
Normal dağılım analiz sonuçlarına göre verilerin
parametrik testlerle karşılaştırılması kararı alınmıştır.
Daha sonra elde edilen veriler t-testi, One Way Anova
ilişki karşılaştırmalarında ise Pearson Korelasyon
analizlerine tabi tutulmuştur. Çalışmadan elde edilen
bulgular ışığında küreselleşmeyi algılama düzeyi ile
demografik değişkenlerden cinsiyet arasında farklılık
olduğu belirlenmiştir. Küreselleşmeyi algılama düzeyi ile
eğitim seviyesi arasında farklılık tespit edilmiştir. Bu
farkın yüksek lisans eğitimi alanların lehine olduğu
belirlenmiştir. Katılımcıların takip ettiği program ve
gündem değişkenine göre farklılık tespit edilmiştir.

References

  • Acar, M. (2002). Ekonomik, siyasal ve sosyo-kültürel boyutlarıyla küreselleşme: Tehdit mi, fırsat mı? Liberal Düşünce, Sayı: 25–26.
  • Arslanoğlu, R.A. (2002). Küreselleşme ve üniversite. Uludağ Üniversitesi. İİBF Dergisi. 21 (1): 142.
  • Ateş, D. (2006). Küreselleşme: Ne kadar tek boyutlu? Doğuş Üniversitesi Dergisi; 7. (1): 26.
  • Andreff, W. (2008). Globalization of the sports economy. Dırıtto ed. Economıa Dello Sport. Vol. IV, Fasc. 3. Rıvıstalvısta dı, ISSN 1825-6678.
Year 2020, Volume: 1 Issue: 2, 46 - 61, 31.12.2020

Abstract

References

  • Acar, M. (2002). Ekonomik, siyasal ve sosyo-kültürel boyutlarıyla küreselleşme: Tehdit mi, fırsat mı? Liberal Düşünce, Sayı: 25–26.
  • Arslanoğlu, R.A. (2002). Küreselleşme ve üniversite. Uludağ Üniversitesi. İİBF Dergisi. 21 (1): 142.
  • Ateş, D. (2006). Küreselleşme: Ne kadar tek boyutlu? Doğuş Üniversitesi Dergisi; 7. (1): 26.
  • Andreff, W. (2008). Globalization of the sports economy. Dırıtto ed. Economıa Dello Sport. Vol. IV, Fasc. 3. Rıvıstalvısta dı, ISSN 1825-6678.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Keziban Yoka 0000-0002-0585-0923

Osman Yoka

Mehmet Turan This is me

Publication Date December 31, 2020
Submission Date November 26, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Yoka, K., Yoka, O., & Turan, M. (2020). Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde Eğitim Alan Öğrencilerin Küreselleşmeyi Algılama Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. FOCUSS Spor Yönetimi Araştırmaları Dergisi, 1(2), 46-61.