Günümüzde sanal topluluklar, vegan-vejetaryen kimliğe sahip bireyler için kimliklerini öne çıkarabilecek ve kendilerini ifade edebilecek bir alan olarak değerlendirmektedirler. Daha da ötesi, üye olunan sanal toplulukların kişilerin tutum ve davranışları üzerinde etkili olduğu tartışılmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, vegan-vejetaryen sanal topluluklara üye olan bireylerin tüketim davranışlarını, tutumlarını ve kültürlerini belirlemektir. Araştırmada, netnografi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında, vegan-vejetaryen sanal topluluklarına ilişkin en aktif olan altı Facebook grubu ve altı forum sayfası incelenmiştir. Araştırma sonucu olarak ortaya çıkan tüm ana ve alt kategorilerden yola çıkarak vegan-vejetaryen bireylerin kendilerine bir sosyal kimlik kazandırma amacı ile çeşitli sosyal platformlarda yer aldıkları söylenebilir. Yapılan paylaşımlar yeni başlayanlara yol gösterici nitelik taşırken, merak edilen birçok konuda fikir alışverişinde bulunarak veganlık-vejetaryenlik ile ilgili sorularına da cevap bulmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2021 |
Submission Date | January 9, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 23 Issue: 3 |