Amaç: Yapılan çalışmada, spor bilimleri fakültesinde eğitim alan öğrencilerin zihinsel beceri ve bilinçli farkındalık arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Çalışma, ilişkisel betimsel ve tarama metotları kullanılarak yapılmıştır. 2022-2023 eğitim öğretim yılında Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde öğrenim gören 665 öğrenciden 155 gönüllü öğrenci çalışmaya katılmıştır. Verilerin varyans ve homojenlik testleri uygulanmış ve homojen oldukları tespit edilen veriler için parametrik istatistik testleri kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen puanlar, çalışmaya katılanların aritmetik ortalaması ve standart sapması şeklinde sunulmuştur.
Bulgular: Katılımcıların bilinçli farkındalık ölçeğinden ve zihinsel beceri ölçeğinden aldıkları puanların orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Ayrıca, zihinsel beceri ile bilinçli farkındalık arasında pozitif yönde orta düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Sonuç: Sonuçlar, spor bilimleri fakültesinde eğitim alan öğrencilerin bilinçli farkındalık düzeyinin ve zihinsel becerilerinin orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Ayrıca, bilinçli farkındalık düzeyi ile zihinsel beceriler arasında pozitif yönde orta düzeyde bir ilişkinin varlığını ortaya koymaktadır.
Purpose: In this study, the aim was to investigate the relationship between mental skills and mindful awareness among students in the Faculty of Sports Sciences.
Method: The study employed correlational descriptive and survey methods. A total of 155 voluntary students out of 665 enrolled in the academic year 2022-2023 at the Faculty of Sports Sciences, Süleyman Demirel University in Isparta, participated in the research. The data were tested for variance and homogeneity, and parametric statistical tests were applied to the data that were found to be homogeneous. The scores obtained by the participants from the scales were presented as mean and standard deviation (M ± SD).
Results: The findings revealed that the participants' scores on the mindful awareness scale and the mental skills scale were at a moderate level. Additionally, a positive moderate-level relationship was found between mental skills and mindful awareness.
Conclusion: The results indicate that the level of mindful awareness and mental skills of students in the Faculty of Sports Sciences is moderate. Moreover, the study demonstrates the existence of a positive moderate-level relationship between mindful awareness and mental skills.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physical Training and Sports Pedagogy |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | October 30, 2023 |
Acceptance Date | December 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 4 |
Sayın Araştırmacılar,
Spor Bilimleri alanındaki çalışmaları içeren uluslararası nitelikte ve hakemli dergi olarak yayımlanan ÇOMÜ Spor Bilimleri Dergisi'nin EYLÜL 2023'de çıkacak olan sayısı için dergimizin kapsamı dahilinde olan konularla ilgili özgün araştırma ve derleme türünde makaleler kabul edilecektir. Bu anlamda ilgili sayı için makaleler 2023 yılının AĞUSTOS ayı sonuna kadar gönderilebilir.
Bilgilerinize sunulur.
Editör
Prof. Dr. Hürmüz KOÇ