BibTex RIS Cite

KAMU PERSONELİNİN TWITTER KULLANIMININ KURUMSAL İMAJA ETKİSİ: GENÇLİK HİZMETLERİ VE SPOR İL/İLÇE MÜDÜRLÜKLERİNDE YÖNETİCİ POZİSYONUNDA ÇALIŞAN BİREYLER ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Year 2016, Volume: 10 Issue: 3, 465 - 473, 01.12.2016

Abstract

Araştırmanın amacı; Gençlik Hizmetleri ve Spor Genel Müdürlüğü il ve ilçe teşkilatlarında yönetici pozisyonunda çalışan bireylerin, çalışanların Twitter kullanımlarının, yaptıkları paylaşımların kurum imajına etkileri, çalışanların kurumu sosyal medyada temsili ve GHSİM çalışanlarının Twitter kullanımları ile ilgili kurum yaptırımlarına dair görüşlerinin araştırılmasıdır. Çalışmanın evrenini GSGM il ve ilçe teşkilatlarında yönetici olarak görev yapan bireyler oluşturmaktadır. Mevcut çalışmanın araştırma grubunu ise çalışmaya gönüllü olarak dahil olan 209 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Özel 2014 tarafından geliştirilen “Çalışanların Twitter Kullanımının Kurumsal İmaja Etkisi Ölçeği” ve araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde; katılımcıların sosyo-demografik özelliklerini belirlemek için frekans ve yüzde analizi, spor yöneticilerinin çalışanların Twitter kullanımlarının kurumsal imaja olan etkisi hakkındaki düşüncelerini öğrenmek amacıyla cinsiyetler arasındaki farklılığın tespiti için t-testi ve eğitim durumu, görev yaptığı pozisyon, kurumda çalışma süresi, sosyal medyada geçirdiği süre değişkenleri arasındaki farklılığı belirlemek için tekyönlü varyans analizi ANOVA uygulanmıştır. Tek yönlü varyans analizi ANOVA sonucunda ortaya çıkan istatistiksel farkın hangi gruplardan kaynakladığını belirlemek amacıyla Tukey HSD çoklu karşılaştırma testi uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde ve yorumlarda, p

References

  • 1. Arpan, L.M., Raney, A.A., & Zivnuska, S. (2003). A cognitive approach to understanding university image. Corporate Communications: An Internatonal Journal, 8(2), 97-113.
  • 2. Arslan, M., & Zaman, R. (2014). Impact of social media on organizational culture: Evidence from Pakistan. Developing Country Studies, 4(21), 1- 10.
  • 3. Aymankuy, Y., Soydaş, M.E., & Saçlı, Ç. (2016). The effect of social media utilization on holiday decisions of tourists: A study on academic staff. International Journal of Human Sciences, 10(1), 376-397.
  • 4. Aydın, B. (2016). Sosyal medyada restoran imajı: Tripadvisor örneği. Journal of Multidisiplinary Academic Tourism, 1(1), 13-30.
  • 5. Cankurtaran, T., & Özbek, O. (2015). Öğrenci algılarına göre Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarının kurumsal imajı. International Journal of Human Sciences, 12(1), 1-14.
  • 6. Eröz, S.S., & Doğdubay, M. (2013). Turistik ürün tercihinde sosyal medyanın rolü ve etik ilişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1), 133-157.
  • 7. Eyrich, N., Padman, M.L., & Sweetser, K.D. (2008). PR Practitioners’ use of social media tools and communication technology. Public Relations Review, 34(4), 412-414.
  • 8. Gemlik, N., & Sığrı, Ü. (2007). Kurum imajı analizi ve bir belediye üzerindeki uygulamanın değerlendirilmesi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 267-282.
  • 9. Göksel, A.G., & Serarslan, M.Z. (2015). Public relations in sports clubs: New media as a strategic corporate communication instrument. International Journal of Physical Education, Sports and Health, 2(2), 275-283.
  • 10. Göksel, A.G., & Serarslan M.Z. (2016). Evaluating the corporate communication strategies of sports clubs in the new media. International Journal of Advanced Research (IJAR), 4(8), 607-614.
  • 11. Gümüş, M. (2001). Yönetimde Başarı İçin Al tın Kurallar. İstanbul: Alfa Basım Yayım.
  • 12. Ivy, J. (2001). Higher education institution image: A correspondence analysis approach. International Journal of Educational Management, 15(6), 276-282.
  • 13. Kalaycı, Ş. (2008). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • 14. Kazoleas, D., Kim, Y., & Moffitt M.A. (2001). Institutional image: A case study. Corporate Communications: An International Journal, 6(4), 205-216.
  • 15. Koçel, T. (2011). İşletme Yöneticiliği (13. baskı). İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • 16. Küçükaltan, D., & Kılıçaslan, E. (2013). Turizmde Sosyal Medya Yönetimi Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • 17. Küçük, F. (2005). Kurum imajı açısından kurumsal iletişim. Fırat Üniversitesi Doğu Anadolu Bölgesi Araştırma ve Uygulama Merkezi, 3(2), 45-52.
  • 18. Miguéns, J., Baggio, R., & Costa, C. (2008). Social media and tourism destinations: TripAdvisor case study. Advances in Tourism Research, (Aveiro) Portugal, May. 26-28.
  • 19. Nguyen, N., & LeBlanc, G. (2001). Image and reputation of higher education institutions in students’ retention decisions. The International Journal of Education Management, 15(6/7), 303- 311.
  • 20. Onat, F. (2010). Bir halkla ilişkiler uygulama alanı olarak sosyal medya kullanımı: Sivil toplum örgütleri üzerine bir inceleme. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 31, 103-122.
  • 21. Özel, E.K. (2014). Çalışanların Twitter kullanımının, kurum imajına etkisi: Türkiye’de bir anket çalışması. Journal of Yasar University, 9(35), 6138-6158.
  • 22. Özer, M.A. (2012). İmajını yöneten örgütler daha mı başarılı oluyor?. TÜHİS İş Hukuku ve İktisat Dergisi, 24(3), 26-45.
  • 23. Paden, N., & Stell, R. (2006). Branding options for distance learning programs: Managing the effect on university image. International Journal Instructional Technology & Distance Learning, 3(8), 45-54.
  • 24. Palacio, A.B., Meneses, G.D., & Perez, P.J.P. (2002). The configuration of the university image and its relationship with the satisfaction of students. Journal of Educational Administration, 40(5), 486-505.
  • 25. Parameswaran, R., & Glowacka, A.E. (1995). University image: An information processing perspective. Journal of Marketing for Higher Education, 6(2), 41-56.
  • 26. Peltekoğlu, F.B. (2012). Halkla İlişkiler Nedir (7. Baskı). İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • 27. Sayımer, İ. (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler. İstanbul: Beta Yayınları.
  • 28. Theus, K.T. (1993). Academic reputations: The process of formation and decay. Public Relations Review, 19(3), 277-291.
  • 29. Uğur, S.S., & Uğur, U. (2015). Yöneticilerin kişisel imaj ve kurumsal imaj algılamaları: Bir araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(41), 1286-1295.
  • 30. Ural, T. (2009). Markalamada Yol Haritası. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • 31. Vural, Z.B.A., & Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University, 20(5), 3348-3382.
  • 32. Yağmurlu, A. (2011). Kamu yönetiminde halkla ilişkiler ve sosyal medya. Selçuk İletişim, 7(1), 5- 15.
  • 33. Xiang, Z., & Gretzel, U. Role of social media in online travel information search. Tourism Management, 31(2), 179-188.

THE EFFECT OF TWITTER USAGE OF PUBLIC STAFF ON INSTITUTIONAL IMAGE: A STUDY IN PEOPLE WORKING AS AN ADMINISTRATOR IN YOUTH SERVICES AND SPORTS PROVINCIAL/DISTRICT DIRECTORATE

Year 2016, Volume: 10 Issue: 3, 465 - 473, 01.12.2016

Abstract

The aim of the research is to study the using social media of the people serving as manager in providences and districts organizations of Youth Services and Sport General Management. Main focuses are influence of their sharing to institution image and opinion of all employees of YSGM about restriction on social media usage. Participants are selected and also 209 participants of them became volunteer for this research. “The using of Twitter and scale of institution image” which is developed by Özel 2014 and “personal information form” which is developed by investigator are used for the research. In data analysis, socio-demographic characteristics was analyzed by using descriptive tests, one-way ANOVA test was used to find out the differences between educational status, working position, year of working, the time spent in social media in terms of the using Twitter effect on institutional image. Tukey HSD test was used to determine which group caused the differences. The significance level was accepted as p

References

  • 1. Arpan, L.M., Raney, A.A., & Zivnuska, S. (2003). A cognitive approach to understanding university image. Corporate Communications: An Internatonal Journal, 8(2), 97-113.
  • 2. Arslan, M., & Zaman, R. (2014). Impact of social media on organizational culture: Evidence from Pakistan. Developing Country Studies, 4(21), 1- 10.
  • 3. Aymankuy, Y., Soydaş, M.E., & Saçlı, Ç. (2016). The effect of social media utilization on holiday decisions of tourists: A study on academic staff. International Journal of Human Sciences, 10(1), 376-397.
  • 4. Aydın, B. (2016). Sosyal medyada restoran imajı: Tripadvisor örneği. Journal of Multidisiplinary Academic Tourism, 1(1), 13-30.
  • 5. Cankurtaran, T., & Özbek, O. (2015). Öğrenci algılarına göre Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarının kurumsal imajı. International Journal of Human Sciences, 12(1), 1-14.
  • 6. Eröz, S.S., & Doğdubay, M. (2013). Turistik ürün tercihinde sosyal medyanın rolü ve etik ilişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1), 133-157.
  • 7. Eyrich, N., Padman, M.L., & Sweetser, K.D. (2008). PR Practitioners’ use of social media tools and communication technology. Public Relations Review, 34(4), 412-414.
  • 8. Gemlik, N., & Sığrı, Ü. (2007). Kurum imajı analizi ve bir belediye üzerindeki uygulamanın değerlendirilmesi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 267-282.
  • 9. Göksel, A.G., & Serarslan, M.Z. (2015). Public relations in sports clubs: New media as a strategic corporate communication instrument. International Journal of Physical Education, Sports and Health, 2(2), 275-283.
  • 10. Göksel, A.G., & Serarslan M.Z. (2016). Evaluating the corporate communication strategies of sports clubs in the new media. International Journal of Advanced Research (IJAR), 4(8), 607-614.
  • 11. Gümüş, M. (2001). Yönetimde Başarı İçin Al tın Kurallar. İstanbul: Alfa Basım Yayım.
  • 12. Ivy, J. (2001). Higher education institution image: A correspondence analysis approach. International Journal of Educational Management, 15(6), 276-282.
  • 13. Kalaycı, Ş. (2008). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • 14. Kazoleas, D., Kim, Y., & Moffitt M.A. (2001). Institutional image: A case study. Corporate Communications: An International Journal, 6(4), 205-216.
  • 15. Koçel, T. (2011). İşletme Yöneticiliği (13. baskı). İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • 16. Küçükaltan, D., & Kılıçaslan, E. (2013). Turizmde Sosyal Medya Yönetimi Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • 17. Küçük, F. (2005). Kurum imajı açısından kurumsal iletişim. Fırat Üniversitesi Doğu Anadolu Bölgesi Araştırma ve Uygulama Merkezi, 3(2), 45-52.
  • 18. Miguéns, J., Baggio, R., & Costa, C. (2008). Social media and tourism destinations: TripAdvisor case study. Advances in Tourism Research, (Aveiro) Portugal, May. 26-28.
  • 19. Nguyen, N., & LeBlanc, G. (2001). Image and reputation of higher education institutions in students’ retention decisions. The International Journal of Education Management, 15(6/7), 303- 311.
  • 20. Onat, F. (2010). Bir halkla ilişkiler uygulama alanı olarak sosyal medya kullanımı: Sivil toplum örgütleri üzerine bir inceleme. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 31, 103-122.
  • 21. Özel, E.K. (2014). Çalışanların Twitter kullanımının, kurum imajına etkisi: Türkiye’de bir anket çalışması. Journal of Yasar University, 9(35), 6138-6158.
  • 22. Özer, M.A. (2012). İmajını yöneten örgütler daha mı başarılı oluyor?. TÜHİS İş Hukuku ve İktisat Dergisi, 24(3), 26-45.
  • 23. Paden, N., & Stell, R. (2006). Branding options for distance learning programs: Managing the effect on university image. International Journal Instructional Technology & Distance Learning, 3(8), 45-54.
  • 24. Palacio, A.B., Meneses, G.D., & Perez, P.J.P. (2002). The configuration of the university image and its relationship with the satisfaction of students. Journal of Educational Administration, 40(5), 486-505.
  • 25. Parameswaran, R., & Glowacka, A.E. (1995). University image: An information processing perspective. Journal of Marketing for Higher Education, 6(2), 41-56.
  • 26. Peltekoğlu, F.B. (2012). Halkla İlişkiler Nedir (7. Baskı). İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • 27. Sayımer, İ. (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler. İstanbul: Beta Yayınları.
  • 28. Theus, K.T. (1993). Academic reputations: The process of formation and decay. Public Relations Review, 19(3), 277-291.
  • 29. Uğur, S.S., & Uğur, U. (2015). Yöneticilerin kişisel imaj ve kurumsal imaj algılamaları: Bir araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(41), 1286-1295.
  • 30. Ural, T. (2009). Markalamada Yol Haritası. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • 31. Vural, Z.B.A., & Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University, 20(5), 3348-3382.
  • 32. Yağmurlu, A. (2011). Kamu yönetiminde halkla ilişkiler ve sosyal medya. Selçuk İletişim, 7(1), 5- 15.
  • 33. Xiang, Z., & Gretzel, U. Role of social media in online travel information search. Tourism Management, 31(2), 179-188.
There are 33 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Research Article
Authors

Ali Gürel Göksel

Sümmani Ekici This is me

Burhanettin Hacıcaferoğlu This is me

Publication Date December 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 10 Issue: 3

Cite

APA Göksel, A. G., Ekici, S., & Hacıcaferoğlu, B. (2016). THE EFFECT OF TWITTER USAGE OF PUBLIC STAFF ON INSTITUTIONAL IMAGE: A STUDY IN PEOPLE WORKING AS AN ADMINISTRATOR IN YOUTH SERVICES AND SPORTS PROVINCIAL/DISTRICT DIRECTORATE. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(3), 465-473.

16227

16228

16229

16230